Dali Helicon mkII - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    De står utstillt i hfk sarpsborg (har stått der ca 1 uke) spiller fantastisk.
    Strammere lyd en i mk1 spesielt i bassen.
    Spennende. Kan du si litt mer om lyden? Hvordan er mellomtonen i forhold til de gamle?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktum er jo at de ligner litt mer på jubileumsutgaven av Helicon MK1 med sort baffel. Bortsett fra at jubileumsutgavene har den gamle helicon stilen. Da tenker jeg selvsagt på utseende.

Jeg tror ikke MK2 vs MK1 (jubileum) kan forsvare en prisforskjell på ca 13000!!!!!!

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Faktum er jo at de ligner litt mer på jubileumsutgaven av Helicon MK1 med sort baffel. Bortsett fra at jubileumsutgavene har den gamle helicon stilen. Da tenker jeg selvsagt på utseende.

Jeg tror ikke MK2 vs MK1 (jubileum) kan forsvare en prisforskjell på ca 13000!!!!!!

Dette har vel mer med prisen å gjøre..men om den er verdt prisen gjenstår vel og se.

Enda høyere kvalitet
    I den nye generasjonen har DALI valgt å bevare de sentrale HELICON-egenskapene og bare løftet nivået littegrann på en rekke sentrale detaljer. Finishen har blitt enda flottere, og den nye sorte sandwich-frontbaffelen understreker slektskapet med EUPHONIA ytterligere. Delefilteret er konstruert med point-to-point (hardwired) komponentmontering og er montert direkte på terminalen for kortest mulig signalvei. Sammenlignet med første generasjon er konstruksjonen ytterligere forbedret, bl.a. med finere gjenger på fingerskruene. Terminalene tar i mot alle tenkelige typer kabeltilkoblinger, inklusive bi-wiring/bi-amping på de fleste modellene. Bass- og mellomtoneelementene er oppgradert med en ekstra ferrit-magnet på baksiden. Dette totalt mettede magnetsystemet gir bedre kontroll over impedans og modulasjonsforvrengning, og på bunnlinjen gir det deg en hørbart renere mellomtonegjengivelse.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kommer disse til å ligge på prismessig?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom HFK i Grensen idag, de har ikke fått den nye helicon serien enda.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hvor mye kommer disse til å ligge på prismessig?

Helicon 400 MK 2- 40.000
    800 MK 2-55.000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har fått testet disse og kan si litt om lyden i forhold til mk1? Tenkte da mest på helicon 300

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Helicon 300 i stavanger for 2 dager siden. De hadde fått dem inn samme dag så vidt jeg skjønte og hyttalerne var derfor langt fra innspillt. Egentlig var jeg der for å høre på mentor 2, men siden de hadde fått in helicon 300 tok jeg en liten lytt på de også. Jeg skal inrømme at jeg alltid har vært veldig glad i Helicon serien, og vurderte disse meget sterkt sist jeg kjøpte høyttalere, men ene opp med JMlab isteden av økonomiske grunner og da jeg synes de kom ganske nærme med en sub jeg også fikk med.
    De eneste høyttalerne i Helicon serien jeg ikke likte noe større var helicon 300 mk1. Jeg synes de hadde for lite dybde i bassen og at de var litt skarpe.
    Jeg fikk nå hørt på MK2 og for en forskjell jeg opplevde. Jeg kan ikke si annet enn at jeg synes Helicon 300 MK2 låt utrolig bra. De hadde et skikkelig fundament i bassen og mellomtonen låt mer oppløst. Diskanten var i alle fall i det mest behagelige mine ører noen gang har hørt. Jeg er veldig overrasket over at en høyttaler som er helt uinsspilt kan låte så bra. Det var selvfølgelig mulig å høre at de ikke var innspilt, og tidvis forsvant lydbildet litt og ting blei grøtete, men jeg er nesten helt sikker på at det er fordi de ikke var skikkelig innspilt. Om Helicon 400 og 800 har samme fremgang skal jeg helt sikkert tilbake til drømmen om Helicon. For dette er det jeg har hørt som passer min smak best uansett prisklasse. Og jeg skal helt sikkert ha et par H300 MK2 på soverommet, bare økonomien tillater det.

Var skeptisk til nye deignet da jeg så bildene, men etter å ha sett de i levende live må jeg bare si at jeg liker det nye designet kanskje enda bedre. frontbaffelen i sort pianolakk på rosenut er utrolig lekkert.

Vet dette høres ut som en reklameplakat for Helicon MK2 og det er det ikke meningen, men jeg ble i alle fall utrolig begeistret. Så var det dette med at lyd er subjektivt. Anbefaler i alle fall alle å gi disse en sjangse om de vil ha trøkk og morrofaktor. De som er ute etter analytiske het nøytrale høyttalere må nok dog se en annen plass. Men jeg synes Burmester B99 og B100 er kjedelig. Ville heller kjøpt Helicon selv om de kosta det samme.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helicon

Var og hørte på helicon 400w mk1 i går, hadde en diskusjon om mk2 med en som nettopp hadde vert på dali fabriken og hørt på disse, han sa at det var delefilteret som var en del oppgradert på disse og at det var en av de som var der som kjøpte med de nye delefilterene til sine gamle helicon 400w. Han personlig mente at prisen ikkje kunne forsvares etter å ha hørt på MK2. Det ble forøvrig til at jeg kjøpte et demo par av helicon 400w!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på Helicon 400 mkII i går..Herregud for en deilig høytaler!! Beste jeg har hørt til nå, og dette er nå min favoritthøytaler.. Gleder meg til MkII begynner å komme på bruktbørsen

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helicon C200

Noen som har denne og vil dele erfaringer?

Jeg vurderer oppgradering og C200 vil da erstatte Mentor Vokal. Mentor Vokal har bassporten framme og tåler fint å stå 20cm fra bakvegg, men ikke noe særlig mindre.
    Hvordan er det med C200 som har portene bak?
    Hvordan er det å plassere C200 på en plan flate?
    Jeg har Mentor Vokal ca 50cm fra gulv, det krever en lett vinkling. Hvordan er det med vinkling på C200?
    Og sist men ikke minst, hvordan låter den på musikk?

Elektronikken er M15/25/55 fra Nad, frontene er Mentor 2 som da oppgraderes til 300 MKII.

Takker for alle tilbakemeldinger.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •