Kubehøyttalere til hjemmekino. Bose? Eller andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kubehøyttalere til hjemmekino. Bose? Eller andre?

Min nye Samsung 46M87 er nå i hus, og den skal festes på veggen, og ikke stå på fot som den forrige tv`en.

I den forbindelse tenkte jeg å også henge høyttalerne på veggen, men da er spørsmålet: hvilke kubehøyttalere kan anbefales? Jeg har kikket litt på Bose sine doble kubehøyttalere som står på en liten stang ut fra veggen. Men ettersom jeg vurderer sterkt å montere høyttalerne høyt opp mot taket, ville jeg gjerne hatt noen som kan vinkles litt nedover. Noen som har erfaring med hvordan lyden blir dersom den kommer fra et sted "høyere enn skjermen"?
    JVC høyttalerne jeg har nå kan kun henges på krok på veggen, og har ingen annen festeanordning så vidt jeg kunne se. Tenkte å trekke høyttalerkablene inni veggen.

Noen her som har kubehøyttalere de ville anbefalt (gjerne svarte)? Har vurdert komplette Bose anlegg, men funnet ut at det ikke er aktuelt å kjøpe enda et DVD anlegg nå som HD DVD og Blueray er på plass.
    Et alternativ kan være å kjøpe Bose 3-2-1 eller noe sånt, som bare er en høyttalerpakke.

Alle tips og råd mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utolmodig?

Her har du en test av Bose anlegg: audiophile.no

Mener å huske han prøvde å plassere høyttalerne høyt oppe, mener det funka greit. Regner med man får veggbrakett til de som kan vinkles nedover.

Bose 3-2-1 er ikke kun høyttalere etter hva jeg mener å huske, er med dvd/forsterkerenhet. Forresten så gir ikke dette anlegget veldig god lyd, etter hva jeg har lest av testet. Svigers har det, og til og med hu hørte at de andre Bose anleggene var bedre. Men ville ikke legge ut mere penger. Greit nok som hu sa.

Men Bose selger jo bare høyttalere som du sier. Tror du får en oversikt over de ved å ta en titt på Oslo Hifisenter sine sider.

Finnes jo andre alternativer til små høyttalere som kan henges på veggen(B&W, Audio Pro, Infinity), men disse er vel ikke så egnet til å henges høyt oppe vil jeg tro.

Håper det hjalp deg litt på vei.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos - med fokus på lyd: Satellittsystem

Litt større en kubene til Bose, men mye bedre lyd.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Patos - med fokus på lyd: Satellittsystem

Litt større en kubene til Bose, men mye bedre lyd.
    Enig, hørte en demo på disse med Lyric sub og det imponerte, ikke mest oppløst, men spilte flott og de er pene å se på også...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Bose`s Concept store i rådhuspassasjen i sted. De har veggbraketter til acoustimass høyttalerne som kan vinkles nedover. Det passer veldig bra mtp. hvor de skal plasseres, og de kan leveres hvite for å bli så usynlige som mulig.

Ulempen er at et Acoustimass 5 sett (to doble kubehøyttalere og sub) koster 5000,- og veggbrakkettene koster 300,- per stk.

Jg har hørt på et par Bose anlegg før, og de har imponert. Om det har vært de billigste eller dyreste er jeg usikker på, men mtp. høyttalerens størrelse har det vært imponerende.

Det er ikke aktuelt å kjøpe så store høyttalere som Patos har på sine sider. Kun små kubehøyttalere er aktuelt. Skal være minst mulig synlig.

Pioneer har vel et surroundanlegg med 5 høyttalere + sub for ca 4000,-. De har riktignok ikke veggbraketter, men det er med spiller og forsterker i ett. De er jo avsindig dyre disse bittesmå høyttalerne til Bose!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF Home Theatre 3000 Series jeg har sansen for disse, og låter og ser mye bedre ut en Bose, etter min mening ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Satelitthøyttaler kan det vel også kalles. Istedenfor kube.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med mine Bose Jewels, dersom du vurderer bose vil jeg anbefale og kjøpe dem på ebay. De koster rundt 3000,- kr for 4 stk Bose Jewel Cubes 1 stk Bose Jewel Adaptique center. også koster et sett med veggfester rundt 2-300 kr. men husk du må ha en sub og en forsterker hvor du kan dele frekvensene slik du vil. Uten sub høres høytalerene ikke noe særlig bra ut nei.. du får ikke kjøpt bose jewels løst i norge, da må du kjøpe Lifestyle 3x, 48 eller 50. Og 50.000,- kr er de ikke verdt.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh. Noen spesiell grunn til at du poster en plasma-test i en tråd om satelitthøyttalere?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt KEF HT3005 systemet. Det låt overraskende bra syns jeg. Det forrige HT3005 vant vel Eisa. What Hifi mener at det var kjempebra, men at den nye versjonen(HT3005SE) er fantastisk.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg detter ned på VCS-10 settet til Bose. Brant 8k på ps3, spill etc. på onsdag, så kjøpet blir utsatt en uke eller to. Frister også veldig å handle på ebay med den dollarkursen og de prisene som er der!
    Noen som har handlet hifi på ebay her før?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg en PM så kan du få kontakt info til han jeg handlet med. En selger med tusenvis av bra feedback og han sender den som gave med 150$ i value så den går under toll/mva grensen

Skal jo da nevnet at du ikke får 5 års garanti.... osv på disse da etter norsk "lov" men når de koster 3000,- kr for settet av de minste/beste jewels cube høytalerene så burde det går greit

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei m4rkus,

Hva slags forsterker har du koblet Bose høytalerne til? Så at det var mange selgere på Ebay, kjøpte du komplett pakke med sub?

Høres jo svært fristende ut til de prisene der...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, caines,
    Forsterkeren jeg har er sikkert litt Overkill, men jeg har en Pioneer VSX-2016AV. Jeg kjøpte kun et sett Bose Jewels Cube høytalere dvs 4 stk Jewels og 1 stk Center. kostet meg rundt 3300,- kr express shipping inkludert. Jeg tror det er viktig at man har en forsterker hvor du kan dele frekvensene riktig mellom cubes og subben. Eller går de til *******, for disse høytalerene tåler ikke bass i det hele tatt. Min erfaring med høytalerene er at de spiller veldig bra, og veldig høyt. Jeg er fornøyd med lydkvaliteten og funker perfekt til mitt bruk 50/50 musikk og kino/tv/konsollspilling. Men min anbefaling er kjøp deg cubes hvis det er det du vil, men ikke kjøp plastikksubben. Her finnes det mange langt bedre alternativer i butikkene i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt 2 Bose Jewels høyttalere (sånne doble kubehøyttalere) med centerhøyttaler fra Bose.

Fikk veggbrakett til Samsungen for et par dager siden, så nå får jeg snart alt opp på veggen (brakett bestilt fra SHG.no. Ankom med bulk og en manglende skrue. Rettet ut bulken og håper SHG klarer å sende skrue raskt.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ebay

Jeg kunne også tenke med navnet på selgeren på ebay.

Leter også etter kompakte høytalere.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sliter" også litt med samme dilemma. Har i dag Focal 836V, og har lyst til å supplere med center og bakhøyttalere. Men syns det kan bli noe ruvende i terrenget (stuen) og vurderer derfor et satellittsystem som duger til både musikk og film. Klar over at jeg må gå litt på akkord med meg selv, men det finnes vel systemer som spiller bra med en sub? Fordelen, som jeg ser det, med mindre høyttalere som henges på veggen er en bedre spredning av surround kanalene i mindre rom. I dag står frontene mine ca 70 cm til siden fra tven, og ca 15 cm ut fra vegg. Ikke ideelt!

Fant ikke helt ut av hvilken center man bruker til Patos Lyric satellittsystem...?

Edit; Hey! Aktiv, jo

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har bestilt og betalt for mine rett før helgen. Om alt går som planlagt regner jeg med at også jeg går god for selgeren.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •