Kubehøyttalere til hjemmekino. Bose? Eller andre? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm. Uoriginale veggfester? Det hadde jeg ikke tenkt på. Lurer på om de koster 300,- per par (eller var det per stk.) hos Bose. Høyttalerne kom forresten i dag! De er veldig pene, små og spiller bra og høyt! Må si jeg er fornøyd, bare jeg nå får dem opp på veggen

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4rkus
    Det tror jeg på, men så koster 4 stk bose cubes pluss 1 stk center av den "beste" typen Jewels nå 3000,- kr for alle sammen. Det var noen litt mer hissige priser på det du skisserte. Regner med at vi må sammenligne pris og størrelse. og ikke bare størrelse. Mener fortsatt at man får mye mer for pengene på bose dersom man importerer fra USA enn å kjøpe de du har lagt link til.
    Koster de 3000,- for fem jøyttalere, da får man jo det man betaler for...

Gallo er også amerikansk, og det er sikkert mye å hente på å importere de også. Har hatt de selv, og vurderte Bose, og tro meg: Det er STOR forskjell. Gallo går jo MYE dypere, Bose spiller vel ikke nevneverdig under 200Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan love deg at de Bose Jewels`a ikke spiller nevneverdig under 200hz. Men sub`en utfyller lydbildet veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose jewels spiller ikke under 200hz whatsoever.. Eller jo de gjør det men ikke høyt. Anbefalt deling er jo rundt 200-220hz. Ser et gallo 5.1 system ink sub koster 699$ + rundt 100-150$ i shipping så dette er ikke ille. Jeg regner med at de spiller bedre enn bose men som sagt for min del ser de ikke så pene ut. og koster langt mer.

Finnes sikker noe bedre enn gallo til en enda høyere pris, men nok en gang for en for høy pris. Mener man får mye lyd og stilig design for 3000,- kr med bose. synes jeg ikke kan finne noen alternativer i den prisklassen og størrelse som greier å slå bose jewels enkelt og greit. Men si ifra hvis noen finner

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef og Tannoy har sattelitt systemer som spiller forbausende bra. Bose har jo bare et hull i lydbildet der mellomtonen skulle vært.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Kef og Tannoy har sattelitt systemer som spiller forbausende bra. Bose har jo bare et hull i lydbildet der mellomtonen skulle vært.
    Jeg synes ikke det er et hull der mellomtonen er, så det får være din mening.
    Nå var det heller ikke ene og alene lydkvaliteten som var begrunnelsen for å kjøpe Bose. Har hørt på et par komplette og relativt dyre Bose anlegg, og de har spilt bra! Bra bass, bra mellomtone og bra diskant. Bose er flinke på design og å få god lyd til å ikke synes. Det finnes haugevis av høyttalere som spiller bedre enn Bose høyttalerne jeg har kjøpt, men det finnes INGEN (meg bekjent) som er like usynlige, og leverer så bra lyd i forhold til størrelse!

Har kikket på det KEF og Tannoy kan levere av satelitthøyttalere, og ingen av dem hadde spesielt vellykket design i mine øyne. Passer i hvert fall ikke på min vegg.

Venter på de to siste høyttalerne som skal brukes som bakhøyttalere. Men de tre Bose høyttalerne jeg har fått sprer lyden bra, de spiller høyt og pent, og de er nesten usynlige på den hvite veggen.
    Klart 2-3 ganger så store høyttalere med større kabinett kunne spilt bedre, men det vil jeg ikke ha. Jeg vil ha noe som spiller bra, og som ikke er synlig.

Og det har jeg fått

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du ble fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vrient dette

Hadde egentlig landet på Bose. Men nå har tankene surret mye om A. Gallo.

Kef 3005 Se er jo heller ikke borte.... Men Gallo fra Usa og muligens hifitrader.com frister......

Valgets kval.

Noen forslag til sub evt til Bose? xtz?

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en selger å anbefale på Ebay?

Hvis delefrekvensen settes til 200hz, bør man vel helst kjøpe en sub som spiller opp mot dette, men jeg finner ingen som går høyere enn 180hz.. Noen alternativer rundt 5000,-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser at dere kjører på med BOSE JEWEL DOUBLE CUBE fra Ebay alle mann. Hvorfor er det ingen som går for rene høyttaler løsningen fra Bose? Acoustimass15 hadde jeg egentlig bestemt meg for. Dette anlegget koster 14.000kr og består av 5 høyttalere + acoustimass. Spiller dette dårligere enn Jewel case? For meg spiller det liten eller ingen rolle om jeg betaler 3000kr eller 10.000kr, sålenge de er små og nesten usynlige

BOSE

Jeg finner ikke settes som det refferes til fra Ebay på Bose sine hjemmesider, er det noen grunn til det?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Jeg synes ikke det er et hull der mellomtonen er, så det får være din mening.
    Det er ikke en mening, men et faktum. Det er ikke tilfeldig at Bose ikke oppgir frekvensresponser.

Så en graf på det her om dagen, men finner den ikke igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    For meg spiller det liten eller ingen rolle om jeg betaler 3000kr eller 10.000kr, sålenge de er små og nesten usynlige
    Men det spiller vel en rolle om du betaler 3000,- eller 10.000,- for et identisk produkt ? Har ikke sjekket hvilke av de aller nyeste Acoustimass anleggene som finnes på eBay. Mulig det er overflod av de som ikke er nyest.

Grunnen til at ikke jeg kjøpte komplett system var at jeg har brukt høyttalerne til å erstatte andre høyttalere i et anlegg som allerede er satt opp. Med en del større volum og langt høyere vekt blir også fraktprisen fra USA dyrere. Og i Norge er Bose overpriset

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Men det spiller vel en rolle om du betaler 3000,- eller 10.000,- for et identisk produkt ? Har ikke sjekket hvilke av de aller nyeste Acoustimass anleggene som finnes på eBay. Mulig det er overflod av de som ikke er nyest.

Grunnen til at ikke jeg kjøpte komplett system var at jeg har brukt høyttalerne til å erstatte andre høyttalere i et anlegg som allerede er satt opp. Med en del større volum og langt høyere vekt blir også fraktprisen fra USA dyrere. Og i Norge er Bose overpriset
    Vel, dersom du ikke bryr deg om pris ville jeg kjøpt meg lifestyle 48 og ribbet det for høytalere. da får du jewelene og acustimass kassen. koster snaue 40-50.000 på det "rette" stedet. Om jewels spiller noe bedre har jeg faktisk ikke noe grunnlag for å uttale meg om, men stikk ned å test om du hører forskjellen mellom lifestyle 48 og det billigste lifestyle. jewels er dobble og mindre enn acustimass anlegget, men litt høyere. Men det skal være sagt at dersom du ikke bryr deg om pris er ikke Bose ting, da finnes det høytalere som spiller lagt bedre og er små til 20-30-40.000+ osv.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig med de fleste her..
    Ville styrt unna Bose.. De spiller stort og flott, men synes det blir mye staffasje.
    Nevnte Kef, Tannoy og Gallo har fine systemer. Men også Cabasse og Triangle har små men gode systemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal jmlab sib og cub2

Jeg endte til slutt opp med denne pakken fra hifihuset.

Jeg er veldig fornøyd så langt. De er litt større en Bose, men ikke så store at de ruver i terrenget.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at noen lytter på gode råd, etter å ha spurt her på forumet. Tror du har endt opp med en bra løsning, og vil tro du blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Jeg endte til slutt opp med denne pakken fra hifihuset.

Jeg er veldig fornøyd så langt. De er litt større en Bose, men ikke så store at de ruver i terrenget.
    Sjekket eBay eller andre amerikanske nettsteder mtp. om det var mulig å spare noe på denne pakken?

Hadde besøk av både min og min samboers familie i helgen, og de lurte fært på hvor lyden kom fra. Var visst ingen som hadde sett de hvite Bose høyttalerne på den hvite veggen. Akkurat etter intensjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bose Acoustimass 15 Hvit

Er det noen som har et slikt sett til salgs?
    Evt er det noen om har erfaring med å kjøpe lifestyle systemene fra ebay. De systemene kjører på 110V og da trenger jeg vel en konverter, noen som vet noe om hva en koverter koster?
    Har hørt at det går ann å få det gjort et eller annet sted

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter det samme som han over

Hvem er denne selgeren på ebay, noen som kunne pm meg hans navn

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bose jewel vs dali 808

jeg lurer på åssen de bose høytalerene hadde blitt istedefor mine 808 og 202, jeg kjører to mirage subbre sammen med disse og har en yamaha rx-v 659 forsterker. det er jo ltt str forskjell på disse men lurer på om det er verdt og bytte høytalerene?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •