XTZ 99.25 og evt.99W12 til Electrocompaniet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99.25 og evt.99W12 til Electrocompaniet

Har fått sansen for disse da de ikke bare ser fantastiske ut,men også låter bra ifølge Lyd&Bilde Test av XTZ 99.25 Høyttalere - Lyd og Bilde : Kjøpeguide/Tester

Lurer på å bruke disse i et 2.1 oppsett sammen med Electrocompaniet 4.7 og 2*Aw60..Sikler forøvrig også på den gulvstående varianten Xtz 99.36..
    Hva er folks erfaringer rundt disse modellene?Er 99.36 et bedre kjøp,eller burde jeg heller gå for 99.25 pluss 99W12 for ekstra bass?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer? Fikk forøvrig beskjed om at xtz holder på å sette opp lytterom i oslo som er ferdig iløpet av et par uker..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par 99.36 på vei hjemover sammen med to W12, så kommer muligens litt info etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par 99.26 som står oppå hver sin xtz 99 w12S. Jeg er veldig fornøyd med disse høyttalerne, og kan trygt anbefale dem.

Når det gjelder 99.36 eller 99.25 + sub, så ville jeg gått for 99.25 + sub. (Jeg har ikke hørt 99.36 så dette er litt synsing) Disse stativhøyttalerne leverer overraskende kraftig bass til å være såpass små, så jeg tror du vil ha mere igjen for å gå for en sub som kan spille den dypeste bassen som hverken 99.25 eller 99.36 klarer.

Hvordan disse passer sammen med EC har jeg ingen anelse om, men disse høyttalerne trenger ihvertfall en kraftig forsterker. Først brukte jeg disse sammen med en surroundreceiver og det låt absolutt bra, men da jeg koblet til ekstra effekt i form av to 200w monoblokker var forskjellen enorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Ingen som har noen erfaringer? Fikk forøvrig beskjed om at xtz holder på å sette opp lytterom i oslo som er ferdig iløpet av et par uker..
    Hvor? Når? Hva? Hæ?! :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lordludo
    Hvor? Når? Hva? Hæ?! :-D
    Jepp! Veldig bra å kunne lytte på disse før man slår til..
    Surround.no har bare hentelager per idag,men skulle fikse noe som liknet mer et lytterom/butikk,så det blir meget spennende.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av @alfakrøll
    Jeg har et par 99.26 som står oppå hver sin xtz 99 w12S. Jeg er veldig fornøyd med disse høyttalerne, og kan trygt anbefale dem.

Når det gjelder 99.36 eller 99.25 + sub, så ville jeg gått for 99.25 + sub. (Jeg har ikke hørt 99.36 så dette er litt synsing) Disse stativhøyttalerne leverer overraskende kraftig bass til å være såpass små, så jeg tror du vil ha mere igjen for å gå for en sub som kan spille den dypeste bassen som hverken 99.25 eller 99.36 klarer.

Hvordan disse passer sammen med EC har jeg ingen anelse om, men disse høyttalerne trenger ihvertfall en kraftig forsterker. Først brukte jeg disse sammen med en surroundreceiver og det låt absolutt bra, men da jeg koblet til ekstra effekt i form av to 200w monoblokker var forskjellen enorm.
    Hadde vært fint å kunne sammenlikne 99.25 og 99.36 på noen måte..
    Er det noe jeg hater,så er det følelsen av å gå glipp av noe:twisted:

Meget mulig det hadde skjedd om jeg hadde kjøpt 99.25 siden jeg er ute etter best mulig lydkvalitet når jeg skal kjøpe..99.36 er jo dyrere og en større høytaler,så logikken sier at den er best. Selvom logikken gjerne ikke alltid får fotfeste i Hi-fi verdenen(hadde den det hadde vel ikke disse høytalerene vært priset så lavt i forhold til kvaliteten i utgangspunket?)
    99.25 skal absolutt ha for at de er mindre og "ser" bedre ut i en "vanlig" stue enn de fleste andre høytalere..99.36 tenderer vel til å bli endel mer dominerende (Det er det en annen i huset her som ikke setter pris på :-D )

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hawk
    Har et par 99.36 på vei hjemover sammen med to W12, så kommer muligens litt info etterhvert
    Det er jeg VELDIG interessert i å høre tilbakemeldingene på!
    Vurderer det nøyaktig samme oppsettet selv..Det er noe med den pianolakken:-D Det vil passe min stue ypperlig da jeg har Tv i pianolakk,EC-komponentene er i sort akryll og nå evt.høytalere OG subb i pianolakk..8-)
    Det er heller ikke noe problem å overbevise blondien her i huset om det:-D

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjeld kor mykje høgtalarane vil dominera så er det nok liten/ingen forskjell på 99.36 og 99.25 på stativ. Dei er vel ca like djupe og nesten like høge. Mulig 99.36 vert ruvande litt høgare, men det ser eg berre som ein fordel. Skal snart ha mine oppå steinheller, litt for å bedra bassresponsen, men og for at lydbildet vil få seg eit lite løft bokstavelig talt. Kanskje det har noko med rommet og smaken å gjera, men eg syns iallfall det blir betre med mellomtone&diskant heva over øyreposisjon i sweetspot, det blir liksom større (berre prøv å legg dine noverande frontar på golvet så høyrer du nok ka eg meiner).
    Når eg koblar ut bass-elementet i 99.36 rullar basskurva av noken få (3-4) Hz tidlegare og stupar brattare ned, enn om dei er innkobla. Sjølvsagt er det ein markant forksjell i SPL i heile bassområdet òg. Eg pleier vanlegvis ikkje bruka sub til musikk då frontane gjer ein meir enn god nok jobb åleine i mitt forholdsvis vesle rom.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har mer info om XTZ 99.25/26 enda? Ser at surround.no får dem inn til fredag.. Er ganske fornøyd med hvordan mine audio pro black diamond v.2 låter på EC 4.7mk2 + EC AW60 x 2 låter selv med htpc som har mini-jack til stereosplitt fra hovedkortet som signalkilde (DACen kommer nok til å gjøre underverker her) Noen som har noen formeninger om hvor mye bedre det vil låte med XTZ 99.25 og XTZ 12" sub og en god DAC i mitt oppsett?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •