Innland eller utland?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
  1. #1
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Innland eller utland?

    Morn

    Forsterkern min tok kvelden for litt siden.
    Og jeg må nok få fikset den, blir GAL uten musikk.
    så lurer på hva som er mest lurt?
    Jeg kjøpte min forsterker igjennom pixmania.com og det er en fransk nettside, så må sende forsterkeren til utlandet for og få på garantien.
    eller skal jeg få den reparert her i hovedstaden for 700,-kr var det vell.?

  2. #2
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde nok fått den fikset for 700 i moderlandet fremfor å sende den til frankrike. Det kan fort koste mere enn det smaker tror jeg, selv om det er en garantisak.

    Du kan jo også kontakte norsk importør og høre om de kan hjelpe deg (selv om du har gått forbi dem og importert selv). Har litt med hvilken person du treffer på hvis du tar telefonen...

    Harman Consumer Scandinavia A/SKvistgaard+45-45 99 8570

  3. #3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikke pixmanina.com egentlig en norsk nett butikk?

    Er den det så er det DE som skal betale frakten

  4. #4
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Garanti -EU og EØS

    Hvis ikke jeg tar HELT feil er det vel slik at de som har garanti-ansvaret iet land (Norge), som oftest importøren, skal hjelpe deg uansett så lenge varen er kjøpt innenfor det europeiske økonomiske samarbeidet.

    Den som har garanti-ansvar og hjelper deg for jo uansett pengene igjen fra produsenten.

    Men dette gjelder bare garanti gitt fra produsenten.

    Eksempel:
    -Produsenten gir 1 års garanti på produktet
    -Norsk importør gir 3 års garanti
    -Du kjøper fra Fransk importør som bare har 1 års garanti.
    -Da er norsk importør kun forpliktet for det ene året som produsenten gir. Ettersom du IKKE har kjøpt den hos norsk importør har du heller IKKE betalt for 3 års garanti.

    ..Hvis dette var forståelig....

    Og slik mener jeg det er, men det vet vel forbrukerrådet alt om...

  5. #5
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk så meget.

    så Pixmania vill da dekke mine fraktkostnader og reparere / sende meg en ny en tilbake fra produsenten?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •