Infinity sm-125 og T-Amp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Infinity sm-125 og T-Amp?

Hei hei folkens ..

Er ikke akkurat den beste på hifi og lydutstyr generelt, men har ett spørsmål jeg gjerne skulle hatt besvart..

Har to gamle infinity sm-125 høytallere som jeg gjerne skulle tatt i bruk igjen. eneste problemet er at jeg ikke har en forsterker til å spille de lenger.. ene kanalen på den jeg hadde har gått til h...

ville det vært på noen måte forsvarlig å brukt den utrolig billige T-Amp'en? eller er det nesten som drite ut de egentlig ganske gode høytallerne? hehe.. evt hva slags forsterker burde jeg ha? og hvor billig er det mulig å gjøre det, med tanke på å få god lyd ut av de to? trenger ikke nødvendigvis å være surround forsterker, siden jeg for øyeblikket ikke har fler høytallere enn to uansett.. og ei heller har råd til å kjøpe det på en stund (student) :sad:

All tilbakemelding verdsettes veldig

mvh, Espen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som en morsom høyttaler med hele 100db følsomhet iallefall.. ellers er det bare å prøve for å finne ut. koster ikke akkurat mye!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset... får se hva det blir til men sant det at ikke 500 kr er så veldig mye å bruke på det..

men fins det en tråd her noe sted der ting som følsomhet, impedance og ohm blir forklart? eller ting som er nyttig og vite om høytallere generelt??

forstår igrunn ikke så veldig mye av slike ord og uttrykk, så kunne vært fint om noen enten kunne forklart kjapt og enkelt i denne tråden, eller evt peket meg i riktig retning til en annen en som kanskje allerede har forklart alt ganske utdypende??

//Espen:-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får den billigeste type momsfritt hjem for ca 300kr inkl frakt.

når jeg ser på din høyttalers HØYE følsomhet, så lover det bra! men de kan godt være vanskelig i lasten allikavel.
    lettere for deg som eier de å svare på det, for oss blir det mest gjetning

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner jeg skjønner men var det sånn at du kanskje hadde peiling på en tråd jeg kunne lese for å få litt mer innblikk i hva de forskjellige tingene betyr osv?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •