IFA nytt: Klipsch Palladium

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IFA nytt: Klipsch Palladium

Klipsch hadde verdenspremiere på den nye Palladium-serien, den ble ikke demonstrert desverre

Palladium-serien skal etter hvert bestå av flere modeller i ulike størrelser, med senterhøyttalere og helt sikkert subber..

Dette er den største i serien, P-39F, en godt over meteren høy gulvstående 3,5-veishøyttaler. Mellomtone og diskant er hornladet selvfølgelig..

Mellomtonen er en 4,5-tommers invertert alumembran, montert i en kort hornlading for å øke effektiviteten og kontrollere spredningen i rommet. Over denne sitter en superdiskant i et kort hornlading med bredt horisontalt spredningsmønster.

Elementet som er bygget rundt en 3/4-tommers titaniumdiskant, har en rekkevidde opp til 30.000 hz.

Tre 9-tommers basselementer med aluminumsmembraner sitter i et ventilert kabinett, hvor lange bassrefleksrør ender i tre porter på den ene siden av høyttaleren.

De buede kabinettene som her er vist i tre ulike utførelser, er matchet. Da snakker vi ikke bare matchede elementer, men høyttalerne leveres i matchede par. Hvor elementer, delefilter og kabinetter er tilpasset hverandre elektrisk og kosmetisk. Blant annet leveres høyttalerne i par med porter speilvendt på den andre høyttaleren, slik at de peker fra hverandre når høyttalerne er plasserte.

Designet er en radikal endring av de klassiske boksformede kabinettene fra Klipsch. De er designet av Designworks i USA, som er kjent for arbeid de har gjort for Rolls Royce og BMW, blant annet på Mini.

Toppmodellen P-39F ventes å koste rundt 150.000 kroner paret!! når de kommer i ferdige versjoner en gang tidlig neste år.

Meget spennende! Mye bedre finish og forhåpentligvis bedre lyd.. Gleder meg alleredet..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gleder jeg meg også sykt til!

Tusen takk for informasjon Whoracle!

Har du link?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste på lyd og bilde
    Håper Palladium ikke er så langt unna lansering!

http://www.lydogbilde.no/klipsch-sjo...328-45376.html

Der står det også litt om Klipsch Icon, som sikkert kan være interessang for mange..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi....
    Vet du noe om prissjikt?
    Edit: så det nå... "Litt" over mitt budsjett:lol:, så på tide å levere inn lottoen og be til gud

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på pris selv, når toppmodellen koster 150k så kan man kanskje tippe at den billigste modellen vil koste mellom 30-40k

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne er helt utrolig lekre ! Ved nærmere øyesyn, på IFA, manglet det ikke noe på finishen heller :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper naboen kan skremmes kraftig med disse ja :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo utrolig pene ut da Men prisen var nokså dryg gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hjelpe meg jeg har sommerfugler i magen nå

Dette blir gromt................., nei det blir jæv... gromt! :-D

Trengte ikke å se noke slikt nå, disse var utrolig lekre - og de spiller sikkert grisebra! :twisted: ops:

Blir spennende å se om de kommer med noe annet snacks også!

Igjen takk Whoracle!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk ikke meg.. takk Klipsch!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke mye til verdenslansering akkurat. Det stod plassert bak en vegg, akkurat som de hadde vært på markedet i flere år. Og da jeg var der var det kun de andre produktene på den standen som fikk oppmerksomhet.

Men de var flotte i forhold designet (eller mangelen på design) Klipsch har hatt på sine tidligere modeller. Fikk ikke noe 100k+ følelse, men designet var gjennomtenkt. Orginalt med måten de har plassert bassrefleksrørene.

Tror de kommer til å passe godt inn i produktspekteret til Klipsch, men jeg er redd de kommer til å bli like ublu-priset i Norge som deres lillebrødre om en skal sammenligne med US.

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve kabinettet er griselekkert, bare synd at foten ikke ser ut til å høre hjemme der...

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅH! Se på de nye høyttalerne mine da! :P

Dette frister jo noe helt sykt da, men lutt synd at de gullfargede membranene har blitt glemt da.. Disse må jo nesten testes ut når muligheten byr seg!

Nå spør jeg før jeg har lest, men var det noen prisantydning på disse? Ser ut til å bli langt over RF-83 men, får vel spørre likevel..

EDIT: ojda.. 150.000.- faktisk..

Får vel bli Cornwall 3 i stedet, siden disse blir så altfor dyre, nesten uavhengig av budsjett! ^^

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INDIANAPOLIS (August 20, 2007) — At 15,000 (U.S. MSRP) a pair, Klipsch developed its new flagship Palladium P-39F floorstanding speaker to be a universal masterpiece of sound and design. The company plans to use this ultra-luxury product with unprecedented proprietary technologies to fulfill the most exacting demands of select customers around the world.

“Offering the highest level of perfection in every respect, this floorstander is the pinnacle of modern-day horn-loaded technology and craftsmanship,” said Jim Garrett, Klipsch director of product planning. “Steady global growth of the Klipsch brand has proven to more and more people that horn-loaded speakers just sound better. Now that the Klipsch name is highly recognized and trusted on a much broader scale, we believe the market is ready to experience our more esoteric side.”

The P-39F floorstanders are slated to begin shipping to the domestic and international specialty retail and contracting markets this fall. For a complete home theater experience, six other globally-inspired high-end models, which use the same technology and design principles as the P-39F, will be introduced at CES 2008 in Las Vegas.

Så det blir en god stund til vi får se noen rimeligere modeller her på berget..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

93 sto utstilt på messa i Trondheim i helga hvertfall, men til 150 000 så faller de vel LITT utenfor mitt budsjett..

Noen som har peiling på hvordan de mindre modellene ligger an i pris?
    Spørs om jeg må innom Tonart og snoke litt i morra

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer vel i 3 gulvstående modeller. Mener å huske at den minste med 3x7" bass kommer seg på 60 laken eller der omkring. Uansett har nok Tonart kontroll på prisene om du spør :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve

93 sto utstilt på messa i Trondheim i helga hvertfall, men til 150 000 så faller de vel LITT utenfor mitt budsjett..

Noen som har peiling på hvordan de mindre modellene ligger an i pris?
    Spørs om jeg må innom Tonart og snoke litt i morra
    Fikk du lyttet til disse? ( P-39F)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det ved konstruksjonen av Klipsch Palladium som gjør de så voldsomt kostbare sammenlignet med de øvrige høyttalerseriene til klipsch?

De skal jo være rimelig gode for å prises høyere enn feks. B&W 802D?

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det er ganske mye forskjell, uten at jeg kan si nøyaktig hva de alle består i. Men det var en helt annen kabinettfølelse i alle fall (type banketest). Og de ser mye penere ut live enn på bildet (75kg stykket og nesten 150cm høye). De har også et eget diskanthorn som gjør sitt. Jeg fikk lytte til de ved to anledninger og gliste godt. Hadde dog vært spennende å høre de på litt annen musikk en det som ble spilt også. med 3 stk 9tommere i hvert kabinett burde de spille opp til dans i alle fall

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolige høytalere Hva slags musikk ble spillt?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •