MA GS 10 eller 20 som bakhøyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MA GS 10 eller 20 som bakhøyttaler?

Er nå den lykkelige eier av helt nye Monitor Audio GS60 og center GS LCR.
    Har blitt helt forelsket allerede,så jeg lurer på å fleske til med nye bakhøyttalere i samme slengen.
    Lurer da på hva dere som har peiling anbefaler meg av GS10 og GS20?
    Frister mest GS20 da, men blir det overkill??

Hva tror dere der ute??:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet at GS serien har en dedikert bakhøyttaler?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill? Neida, men tror ikke du har behov for det, kommer jo an på ambisjoner, romstørrelse osv... Bakkanalene i serien vil jeg tro gjør susen - jf. Hr. Alshus over.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du sikter til GS10 ?
    Jeg synes prisforskjellen på de to ikke blir så stor, og tenkte da at det blir mer trøkk av den største.
    Som du sikkert forstår er jeg helt rookie på dette.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får flyttet hjemmekinoen på eget rom om kort tid.
    Rommet blir da på 7,5x 4 meter med skråtak i .

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du penger og kraft, why not Men du kan sikkert kjøpe bakkanalene til Silver-series og jeg vil tro de vil gjøre like bra jobb bak da de er laget for slik bruk og sprer lyden utrolig mye mer. Snakk med Best Hifi eller Huset i Bærum...

EDIT: Nei, ikke GS10, men GSFX - se link: Monitor Audio GSFX up close

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men jeg vil helst ha samme serie som front og i samme finish (pianolakk).
    Hva tror du jeg ev. ville merket i forskjell på gs 10 /20 da?

Har nå Audiopro Avantek five som bakht, Velodyne DD12 Sub og kun en HK avr 7000 som reciever.
    Tenkte at når jeg fikk ht på plass så kan jeg oppgradere forsterkerutstyr som yter ht rettferdighet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags elektronikk bruker du?

GSFX er samme serie som resten av GS serien.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK på spiller og reciever.
    Men dette vil jeg da bytte ut så snart det lar seg gjøre.
    Blir jo et veldig svakt ledd i denne sammenheng hk no da tror jeg.
    og er vel ganske utdatert på alder også etterhvert.

Skjønner at GSFX er samme serie, men vil ha samme looken som frontene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio, og alle andre høyttalere vokser veldig med bedre elektronikk. Ikke mer watt, men høyere kvalitet.

Uansett, tror GS10 holder. De spiller ned på 40 Hz-tallet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg tror jeg hadde gått for GSFX, den er jo samme serie som dine og er laget for bruk som bakhøyttalere i hjemmekinooppsett og sprer lyden på en helt annen måte...

Men du må se selv.

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Jeg bruker GS10 som bakhøytalere og syntes disse funker meget bra. Jeg forer dem med en Tag Mclaren 250x3 som gir 250w og det liker de veldig godt. Driver og planlegger et kombinert kontor/filmrom nå og da en utvidelse til 7.1 og da vil jeg nok bruke et par GSFX i tillegg.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassn
    Er nå den lykkelige eier av helt nye Monitor Audio GS60 og center GS LCR.
    Har blitt helt forelsket allerede,så jeg lurer på å fleske til med nye bakhøyttalere i samme slengen.
    Lurer da på hva dere som har peiling anbefaler meg av GS10 og GS20?
    Frister mest GS20 da, men blir det overkill??

Hva tror dere der ute??:-D
    Heisan!

Først og fremst må jeg få gratulere med et par knallgode høyttalere og knallgod center. Jeg har samme selv og er usannsynlig fornøyd:-D
    Mitt forslag til deg, er at du foreløpig beholder de bakhøyttalerne du har og heller legger kronene i bedre elektronikk. GS60 vokser noe helt sinnsykt med skikkelig elektronikk. Dersom penger ikke er noe problem så anbefaler jeg deg GSFX. Jeg har bestilt disse selv, men har ennå ikke fått dem, les laaang leveringstid. GSFX vil spre lyden bedre og gi deg et bedre resultat som bakkanaler. Har du forresten noen bilder av oppsettet ditt?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye Vettemann.:-D

Må vel bare innrømme at du var en "tungtveiende" faktor for at valget falt på MA GS,da jeg ikke hadde mulighet til å få hørt de før kjøp.
    Så etter å ha lest omtalen fra flere land, samt at finishen så helt utrolig ut så var jeg ikke i tvil etter å ha fulgt de meget interessante trådene dine.!

Er klar over d med elektronikken, men vil nå prioritere ht først sånn den delen blir komplett.Vil ikke få fullverdig elektronikk på d jeg har å disponere nå, etter nylig anskaffelse av DD12 sub, GS 60 og GSLCR.

Valget faller vel på GS20,selv om den sikkert ikke sprer lyden like bra som GSFX,tror at den vil gi bedre punch på musikk dvd.
    Den gulvstående er jo mye flottere også, blir jeg ikke førnøyd kan jeg ev. bytte til GSFX senere.

Dårlig med bilder nå , men bilder skal komme når jeg får flyttet alt til "loftstua"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassn
    Takker så mye Vettemann.:-D

Må vel bare innrømme at du var en "tungtveiende" faktor for at valget falt på MA GS,da jeg ikke hadde mulighet til å få hørt de før kjøp.
    Så etter å ha lest omtalen fra flere land, samt at finishen så helt utrolig ut så var jeg ikke i tvil etter å ha fulgt de meget interessante trådene dine.!

Er klar over d med elektronikken, men vil nå prioritere ht først sånn den delen blir komplett.Vil ikke få fullverdig elektronikk på d jeg har å disponere nå, etter nylig anskaffelse av DD12 sub, GS 60 og GSLCR.

Valget faller vel på GS20,selv om den sikkert ikke sprer lyden like bra som GSFX,tror at den vil gi bedre punch på musikk dvd.
    Den gulvstående er jo mye flottere også, blir jeg ikke førnøyd kan jeg ev. bytte til GSFX senere.
    Utrolig hyggelig at man kan være til inspirasjon for andre:-D

Rekkefølgen bestemmer du jo helt klart selv. Du har vel sett at det ligger et par GS20 på torget for 11 500. Er ikke det et røverkjøp så vet ikke jeg. Det blir garantert bra uansett. Ta tiden til hjelp så får du et helt vanvittig oppsett, men som sagt elektronikken er kjempeviktig for å få GS til å blomstre. De blir også bedre og bedre etterhvert som du får spilt mer på dem, spesielt bassen blir tightere. Men dem spilte utrolig flott rett ut av eskene. Blir kjempespennende å følge med deg videre:-D Lurer du på noe er det bare å spørre, så får jeg prøve å hjelpe til så godt jeg kan:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer Monitor Audio GS20...

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Utrolig hyggelig at man kan være til inspirasjon for andre:-D

Rekkefølgen bestemmer du jo helt klart selv. Du har vel sett at det ligger et par GS20 på torget for 11 500. Er ikke det et røverkjøp så vet ikke jeg. Det blir garantert bra uansett. Ta tiden til hjelp så får du et helt vanvittig oppsett, men som sagt elektronikken er kjempeviktig for å få GS til å blomstre. De blir også bedre og bedre etterhvert som du får spilt mer på dem, spesielt bassen blir tightere. Men dem spilte utrolig flott rett ut av eskene. Blir kjempespennende å følge med deg videre:-D Lurer du på noe er det bare å spørre, så får jeg prøve å hjelpe til så godt jeg kan:-D

Heisann!
    Jeg er her for første gang, skjønner det er mange med peil her. Bland annet deg Vettemann
    Jeg har alltid vært en JM Lab fan, men vurderer nå å prøve Monitor Audio. Tenkte først GS 20, men dere skryter jo så ille av GS60:-D
    Jeg har Yamaha RX-V1700, holder denne til GS60? Hva koster GS60?
    Bruker også PS3 som spiller, er dette riv ruskende galt?:?
    Forresten, noen som har prøvd subben i GS-serien?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Sub'en i GS (GSW12) serien ble etter det jeg vet aldri produsert. Jeg har i hvertfall aldri sett noen til salgs. Hvis du er interessert i et par GS60 har jeg et par til salgs i sort pianolakk. Ble til overs når jeg kom over et par Tag Mclaren F1 høytalere. Bruker fremdeles GSLCR som center og GS10 som bakhøytalere og er kjempefornøyd, men de trenger mye strøm. Jeg bruker en 250 w på hver av de og det liker de godt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breeder81
    Heisann!
    Jeg er her for første gang, skjønner det er mange med peil her. Bland annet deg Vettemann
    Jeg har alltid vært en JM Lab fan, men vurderer nå å prøve Monitor Audio. Tenkte først GS 20, men dere skryter jo så ille av GS60:-D
    Jeg har Yamaha RX-V1700, holder denne til GS60? Hva koster GS60?
    Bruker også PS3 som spiller, er dette riv ruskende galt?:?
    Forresten, noen som har prøvd subben i GS-serien?
    Heihei!

Har selv RXV-1700 og det funker fint til GS60. Det er imidlertid ikke til å stikke under en stol at MA blomstrer veldig med et skikkelig effekttrinn. Har tidligere vært Focal-fan selv, men det forsvant fort etter at jeg fikk GS60:-D

Kjør på. Nyprisen på dem er 28 500, men den kan forhandles. Forøvrig ligger det et par GS20 på torget for 11 500, det er et kupp.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Heisan

Sub'en i GS (GSW12) serien ble etter det jeg vet aldri produsert. Jeg har i hvertfall aldri sett noen til salgs. Hvis du er interessert i et par GS60 har jeg et par til salgs i sort pianolakk. Ble til overs når jeg kom over et par Tag Mclaren F1 høytalere. Bruker fremdeles GSLCR som center og GS10 som bakhøytalere og er kjempefornøyd, men de trenger mye strøm. Jeg bruker en 250 w på hver av de og det liker de godt.
    Hvis det er disse GS60 som skulle selges for 20k, så er det ett enda større kupp

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de og de ligger her på AVtorget http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=20758&cat=12. Jeg vet ikke hvorfor det står solgt på de for det er de ikke.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •