MA GS 10 eller 20 som bakhøyttaler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Heihei!

Har selv RXV-1700 og det funker fint til GS60. Det er imidlertid ikke til å stikke under en stol at MA blomstrer veldig med et skikkelig effekttrinn. Har tidligere vært Focal-fan selv, men det forsvant fort etter at jeg fikk GS60:-D

Kjør på. Nyprisen på dem er 28 500, men den kan forhandles. Forøvrig ligger det et par GS20 på torget for 11 500, det er et kupp.
    Hei igjen, og takk for svar
    Jeg får grave litt dypere i lomma og se om det blir GS60 istedet da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 92ttz
    Heisan

Sub'en i GS (GSW12) serien ble etter det jeg vet aldri produsert. Jeg har i hvertfall aldri sett noen til salgs. Hvis du er interessert i et par GS60 har jeg et par til salgs i sort pianolakk. Ble til overs når jeg kom over et par Tag Mclaren F1 høytalere. Bruker fremdeles GSLCR som center og GS10 som bakhøytalere og er kjempefornøyd, men de trenger mye strøm. Jeg bruker en 250 w på hver av de og det liker de godt.

Hei hei.
    Takk for svar
    Kanskje prøve en sub fra JM Lab sammen med MA da... Hvilken sub bruker du? eller har du prøvd noen sub sammen med de du hadde?

Newcomer 92ttz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Jeg brukte 2 XTZ 99 høyre og venstre sum med 2 8" i hver. HAr de enda, men de er ikke i bruk nå med F1 høytalerne. Har planer om å oppgradere til en DD15.

Newcomer Bassn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har selv en DD12 i mitt oppsett sammen med MA GS 60 og GSLCR.(har også bestilt GS20 som bakht.)
    Dette er virkelig bra saker må jeg si, den e ikke så snill mot lommeboka men leverer virkelig varene både til film og musikk.
    DD15 vil nok garantert få frem et stort glis på deg skulle jeg tro.:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de er fryktelig dyre, spesiellt i Norge. Irriterer meg grenseløst at jeg kan skaffe de i statene for 15000 og her koster de over 30. Selvfølgelig har de ikke switchbar power så US modellen er litt vrien og bruke siden du må ha en transformer som klarer minimum 2500w. Jeg må sjekke litt om den mulig å bygge om. Bruktmarkedet i Norge bugner ikke heller over av disse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er overrasket over at ikke noen har slått til på dine GS60 !
    Klarer du ikke få endret på annonsen din da, sånn det ikke står solgt på den?
    Kikket på annonsen selv en gang, ringte deg og tenkte litt på kjøp. Noen dager senere så jeg der sto solgt, så jeg kjøpte mine helt nye.

Så via en tråd senere at de ikke var solgt likevel, men var da for sent for meg.:sad:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi, så først nå at du har ordnet annonsa di.!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i grunn litt overrasket selv over at de ikke er gått, men nå er jo ikke dette den beste tiden av året for å selge hifi. Har forsåvidt god tid, så det er ikke noen krise bortsett fra at de tar litt plass da. Har planer om å begynne på nytt hjemmkino/kontor rom i slutten av neste uke og da forsvinner lagringsplassen min.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere liker MA så har de nettopp presentert websiden til den nye toppserien, Platinum. Ikke direkte stygge, men heller ikke direkte gratis etter hva jeg har hørt. Den sub'en så forresten veldig interessant ut. Kanskje jeg må revurdere Velodyne.

Monitor Audio Platinum Series - HI-FI Loudspeakers, Surround Sound Systems, AV Systems - Monitor Audio Ltd Essex, UK

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var MA GS60 i hus:-D Strålende fornøyd allerede, og det er jo mange timer igjen til de løsner.
    Mulig jeg er dum her nå, men hvilken sub snakker dereom? DD12 altså. Produsent?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Takk

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste gang kan du spare tid ved å skrive inn DD12 i google og det første svaret du får opp, er linken til Audiophile.no sin test.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan

Sub'en i GS (GSW12) serien ble etter det jeg vet aldri produsert. Jeg har i hvertfall aldri sett noen til salgs.
    Her tok jeg visst feil. Oppdaget i dag at GSW12 er på vei ut i løpet av den nærmeste måneden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tok jeg visst feil. Oppdaget i dag at GSW12 er på vei ut i løpet av den nærmeste måneden.
    Moro:twisted:
    Et nytt punkt på listen å spare til...hvis den lyder bra da selvfølgelig. Må ta en tur til HiFi Huset og høre på en demo så fort den kommer.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er MA GS20 kommet i hus !:-D
    Pakket ut høyttalerne og rigget de opp som front for å sammenligne med mine GS60.
    Må si jeg ble veldig overrasket over hvor fyldig lyden var, måtte faktisk sjekke at subben var av.
    Merket jo at d er mer tyngde i GS60 , men for en lyd rett ut av eskene. Dette var moro.!!
    Flyttet de så bak der de skal være, og testet de opp mot de gamle som er Audio Pro Avantek Five.
    Jeg har vært godt fornøyd med Audio Pro , men dette ble en skikkelig opptur.!!
    Første jeg merket var at GS20 sprer lyden mye mye mer og inbiller meg at lyden ble mer detaljert.
    Satt på en cd med innstillingen "Hall" på reciever for å få lyden på alle høyttalerne,prøvde også nå Audio Pro mot GS20 med samme resultat.
    Med GS20 virket det ut som lyden "smeltet sammen" . Til og med samboeren min merket forskjellen.:-D
    Og når ho stort sett synest at høyttalere er stygge, men måtte innrømme at MA GS serien var "rett lekre" å se på. Ja da kan man jo ikke annet enn å bli glad...
    Er til no kjempefornøyd selv om d er lenge til både frontene , center og bakht. er innspilt.
    Dette blir gøy !!:-D

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye. Kan tenke meg du har noen timer med kos foran deg nå.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arien
    Gratulerer så mye. Kan tenke meg du har noen timer med kos foran deg nå.
    Takker så mye!!
    Ja det er jo nesten så man sitter på jobb og gleder seg til man kommer hjem igjen for å spille musikk..
    Ellers blir det jo spennende å følge med Vettemann hvordan tilbakemeldingene blir på Abrahamsen , da jeg må få meg bedre elektronikk etterhvert.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassn
    Takker så mye!!
    Ja det er jo nesten så man sitter på jobb og gleder seg til man kommer hjem igjen for å spille musikk..
    Ellers blir det jo spennende å følge med Vettemann hvordan tilbakemeldingene blir på Abrahamsen , da jeg må få meg bedre elektronikk etterhvert.
    Gratulerer så mye. Skikkelig morsomt å se at du er ordentlig fornøyd, men bare vent til du får testet litt snasen elektronikk på dem. Første forsendelse med Abrahamsen kommer på tirsdag. Gjett om det blir en fin dag i sweet-spot:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer så mye. Skikkelig morsomt å se at du er ordentlig fornøyd, men bare vent til du får testet litt snasen elektronikk på dem. Første forsendelse med Abrahamsen kommer på tirsdag. Gjett om det blir en fin dag i sweet-spot:-D
    Skal du bruke Abrahamsen som effekttrinn og 1700 som dekoder i surround eller skal du ha et eget oppsett til stereobruk?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •