nytt surround sett?? hva skal man velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt surround sett?? hva skal man velge?

hei. jeg vurderer å bytte ut mitt proson stratego surround sett, med noe med litt bedre lydkvalitet. forsterken som skal drive det hele er en yamaha rx v1700.
    pris er rundt 10-18 000,- (helst så billig som mulig). vil også ha noen høytalere som trøkker litt, men som ikke er så store som de jeg har.

har sett litt på Monitor Audio Silver RS8 med tilhørende senter og bakhøytalere, er de gode? men er veldig usikker p.g.a den høye prisien (veit ikke om jeg har råd) de koster 20 000,- sek på fynda.se.

er også intresert i brukt, men det skal være i meget god stand og ikke så alfor langt unna tønsberg (vestfold)

men håper på å finne noe som er intresant.
    takker på forhånd
    mvh jonas:-D

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.1 eller 7.1? Skal du ha sub også? Rommstørrelse? Du har mye å velge i når du kommer opp i denne prisklassen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    5.1 eller 7.1? Skal du ha sub også? Rommstørrelse? Du har mye å velge i når du kommer opp i denne prisklassen.
    tenkte 5,1 eller 5,0. rommet er bare 9,4 kvadrat, men skal flytte ettervært så det gjør ikke så mye om de er litt for store for rommet. :-D

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert Klipsch med gjerne RF-82 til front høyttalere visst det går mye i film, dem er også lettdrevet så du trenger ikkje en kjempekraftig forsterker.
    jfssoundsystems.no

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert Klipsch med gjerne RF-82 til front høyttalere visst det går mye i film, dem er også lettdrevet så du trenger ikkje en kjempekraftig forsterker.
    jfssoundsystems.no
    hehe, takker . har tenkt litt på klipsch, men har hørt akuratt det motsatte at de trenger en stor forsterker for å spille bra, stemmer ikke det da?

mvh

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jo bedre, med dem er i utgangspunktet lettdrevne. Så ville prøvd dem, rekner med du får lånt dem med hjem å. Eller du kan ta med receiveren din å prøve dem i butikken.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jo bedre, med dem er i utgangspunktet lettdrevne. Så ville prøvd dem, rekner med du får lånt dem med hjem å. Eller du kan ta med receiveren din å prøve dem i butikken.
    ok, det kan jeg eventuelt gjøre. hvor har de nermste butikkene der de selger klipsch? bor i vestfold

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linket til Drammen, bor på en liten knaus utenfor Bergen selv så eg e ikkje helt riktige mannen til å svare på d

Men du har flere alternativer med høyttalere som f.eks den nye B&W serien
    683 blir muligens litt tungrevne da:???:

Dem har jo 603 S3 nedsatt da det er en utgående modell d hadde kanskje vært noe.

Dali Concept eller Ikon. Dette er alle ting du kan høre på i Tønsberg på HFK.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linket til Drammen, bor på en liten knaus utenfor Bergen selv så eg e ikkje helt riktige mannen til å svare på d

Men du har flere alternativer med høyttalere som f.eks den nye B&W serien
    683 blir muligens litt tungrevne da:???:

Dem har jo 603 S3 nedsatt da det er en utgående modell d hadde kanskje vært noe.

Dali Concept eller Ikon. Dette er alle ting du kan høre på i Tønsberg på HFK.
    hehe takker. skal nok ta meg en tur til tønsberg å høre litt. skal prøve å ta med forsterken min å teste.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: B&W DM300 Høyttalersystem
    er det noen som vet noe om denne surround pakken?:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen???:-(

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkefunksjonen og søk på B&W DM300 da får du opp en del tråder du kan få litt info fra. Har selv ikkje testet disse HTene:???:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukes det hovedsaklig til film så kommer du laaaangt med dette :

Welcome to L-Sound!

Går det også mye i musikk, så hadde jeg valgt noe brukt snadder. Valg vil da komme ann på hvilken musikk en liker.

EDIT : skriveleif

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Brukes det hovedsaklig til film så kommer du laaaangt med dette :

Welcome to L-Sound!

Går det også mye i musikk, så hadde jeg valgt noe brukt snadder. Valg vil da komme ann på hvilken musikk en liker.

EDIT : skriveleif
    skal brukes til ca 50/50 musikk/film,
    musikken er litt foskjellig, det meste som trøkker litt ;D

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, trøkker kan da være så mangt. Tenker du "dunk-dunk-dunk" så er jeg feil mann
    Tenker du rock/metal så vil jeg anbefale Dali. Gjerene suite 2.8 som jeg selv har. (disse må du isåfall finne brukt). En Concept 8 kunne også fungert fint. Et billige alternativ er Dynavoice M-65, men skikkelig forsterker så spiller disse kanon til prisen.

Etter som jeg husker så fungerte SVS settet også ganske så bra i stereo. Hadde forstastt hatt det høyt på lista hadde jeg vert deg.

Klipsch, som nevt over, spiller også meget bra. Da spesielt til film, men trøkker også mye og spiller tight med rett elektronikk.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Hmmm, trøkker kan da være så mangt. Tenker du "dunk-dunk-dunk" så er jeg feil mann
    Tenker du rock/metal så vil jeg anbefale Dali. Gjerene suite 2.8 som jeg selv har. (disse må du isåfall finne brukt). En Concept 8 kunne også fungert fint. Et billige alternativ er Dynavoice M-65, men skikkelig forsterker så spiller disse kanon til prisen.

Etter som jeg husker så fungerte SVS settet også ganske så bra i stereo. Hadde forstastt hatt det høyt på lista hadde jeg vert deg.

Klipsch, som nevt over, spiller også meget bra. Da spesielt til film, men trøkker også mye og spiller tight med rett elektronikk.
    tenker på "dunk-dunk" og rock metal. hvordan spiller klipsch med yamaha? er det en bra kombinasjon? har ikke løst til å bytte forsterkern nå som jeg akuratt har kjøpt ny. ;-)

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å ta en titt på Chario høyttalere. De har mange høyttaler serier i forskjellige prisklasser, som vil fungere bra til både film og musikk...

Selges på Maxwell butikkene...

link til produsent: Silverette

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandalius
    Anbefaler å ta en titt på Chario høyttalere. De har mange høyttaler serier i forskjellige prisklasser, som vil fungere bra til både film og musikk...

Selges på Maxwell butikkene...

link til produsent: Silverette
    hehe takker, men synes de så veldig små ut. men hvordan spiller de med min yamaha rx v1700 forsterker? kanskje et litt vanskelig spørsmål, men har lite peiling på de "dyrere" høytaler merkene :???:

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker kanskje mye godt om Kef sine høyttalere, det er ikke fordi jeg en er Kef Fanboy osv men fordi det faktisk er de høyttalerene med den lydsignaturen jeg setter mest pris på. Så følgende tips kommer rett fra hjertet (øret?)

Jeg vill anbefale deg følgende oppsett som etter min mening spiller bedre i enkelte sjangere og på noen områder enn det Klipsch gjør.

• Kef IQ5
      6000,-
    • Kef IQ3
      3500,-
    • Kef IQ6C
      4500,-
    • Kef PSW 2500
      6000,-

Totalt: 20 000,-

Dette er oppsettet jeg mener er det råeste jeg har hørt i hele min "lyttekarriere" Så råder deg til å få en demo på følgende oppsett og sammenligne mot Klipsch for så og finne ut hva DU liker best! :-D

Lykke til med valget!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg snakker kanskje mye godt om Kef sine høyttalere, det er ikke fordi jeg en er Kef Fanboy osv men fordi det faktisk er de høyttalerene med den lydsignaturen jeg setter mest pris på. Så følgende tips kommer rett fra hjertet (øret?)

Jeg vill anbefale deg følgende oppsett som etter min mening spiller bedre i enkelte sjangere og på noen områder enn det Klipsch gjør.

• Kef IQ5
      6000,-
    • Kef IQ3
      3500,-
    • Kef IQ6C
      4500,-
    • Kef PSW 2500
      6000,-

Totalt: 20 000,-

Dette er oppsettet jeg mener er det råeste jeg har hørt i hele min "lyttekarriere" Så råder deg til å få en demo på følgende oppsett og sammenligne mot Klipsch for så og finne ut hva DU liker best! :-D

Lykke til med valget!
    takker for infon. har tenkt litt på kef, men er ikke helt med på utsendet, men det er sån jeg ser det da ;D, men skal helt klart vurdere de. takk :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •