Hjelp til kjøp av høyttalerpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av høyttalerpakke

Har en kamerat som lager hjemmekino på hemsen, men han mangler høyttalere. Rommet er relativt lite og det er skråtak på begge sider. Jeg har fått ansvaret for å kjøpe høyttalere til ham. Han skal bruke hjemmekinoen kun til film og spill, fordi musikk vi bli spilt i stua.

Jeg hadde muligheten til å kjøpe Audio Pro Black Diamond, Black Vector, Black Pearl for kr 5000 (brukt), men selger ombestmte seg.

Vurderer følgende:
    1) JBL pakke hos Hi Fi Centeret til kr 10 990 (E90, E10, EC35, EP 250 sub). Noen som har hørt på denne ?

2) Dynavoice M65 pakke, pris ca 4500 NOK, men på Fynda.se selges den for SEK 3 195. Er veldig usikker på om dette er godt nok. Har aldri hørt høyttalerne.

3) SVS pakke SBS 01, pris kr 7992. Men usikker pga sub er veldig STOR (har en slik selv)

4) Andre forslag ? Bruktkjøp er helt OK også.

Tror egentlig at SVS pakken ikke hadde vært dum, og prisen er heller ikke så verst.

Råd taes imot med takk

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt den jbl pakka du refererer til, og til prisen er den jo god nok, men jeg vil ikke si jeg ble videre imponert over totalen. Jeg savnet dynamikk og trøkk. Vil anbefalle deg å sjekke ut jfssoundssystem, de har ett tilbud på ei KLIPSCH F-1 HOME THEATER SYSTEM pakke som normalt koser litt over 11k, men som nå selges til 8k.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e serien til jbl er ikke noe jeg ville anbefalt. men va med studio l serien?
    l830 foran og bak låter grise tøft!!
    JBL Studio L830 - Hi-fi Center Kjeden

blir jo noe dyrere da=(

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg har hørt den jbl pakka du refererer til, og til prisen er den jo god nok, men jeg vil ikke si jeg ble videre imponert over totalen. Jeg savnet dynamikk og trøkk. Vil anbefalle deg å sjekke ut jfssoundssystem, de har ett tilbud på ei KLIPSCH F-1 HOME THEATER SYSTEM pakke som normalt koser litt over 11k, men som nå selges til 8k.
    Da er JBL ute av diskusjonen. Men Klipsch pakka ser meget interessant ut, også får en med subwoofer. Noen som har hørt denne pakka ? Jeg har hørt andre Klipsch høyttalere tidligere, men slått dem fra meg ettersom de blir for "spisse" i lyden til musikk. Men til hjemmekino er de nok kanon.

Det viktigste er egentlig centeren, og at ikke denne blir for pinglete.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •