Infinity Kappa 8 (+ Adcom GFA-555) skal selges. Hvilken pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Infinity Kappa 8 (+ Adcom GFA-555) skal selges. Hvilken pris?

(La denne i "Vintage Audio", men kanskje litt mer aktivitet her...)

Etter å ha vært mine trofaste følgesvenner gjennom 17 år er tiden nå kommet for å si farvel til mine to Kappa 8 høyttalere og forsterkeren som har drevet dem, da stuen skal "streamlines" med litt mindre høyttalere og høyere WAF (selv om Kappaene dog har relativt høy WAF ift størrelse).

Utstyret ble i sin tid kjøpt i USA, og forsterkeren fikk byttet strømforsyning da jeg flyttet tilbake til gamlelandet, slik at den går på 220V/50Hz.

Basselementene er slitte og vil bli byttet ut med helt nye originale elementer.

Noen gamle tester og info om høyttalerne ligger her:

Infinity Kappa Serie
    http://www.infinity-classics.de/infi..._review_01.jpg
    http://www.infinity-classics.de/infi..._review_02.jpg

Forsterkeren (artikkel i Stereophile fra 1985):

Stereophile: Adcom GFA-555 power amplifier

Det store spørsmålet er så: hvilken pris bør jeg sette på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si, men hvis høyttalerne har basser som råtner i opphenget, koster det litt å fikse disse/kjøpe nye elementer.
    Jeg tipper du kan få 5.000 kroner hvis de ikke er fikset, og 7-8 hvis du fikser de. Det er jo flotte og gode høyttalere, men som krever uvanlig mye av forsterkeren. Storebroren, Kappa 9 har tatt livet av mange forsterkere, også i high end klassen.

Forsterkeren vet jeg ikke hvor mye du kan få for, men jeg skulle tippe rundt 5 for den også. Utseendet trekker nok litt ned. Lav waf der, men noen liker den...

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for input. Får se om jeg fikser bassene, koster ca 2500,- for 2 nye. Høyttalerne er kravstore på forsterkeren, men Adcom'en klarer seg veldig bra.

Har aldri hatt problemer med forsterkeren; blir det for mye for lenge kutter termosikringene, og du få advarsel i form av "Distortion Alert" lys på kanalene om det begynner å nærme seg grensen for last. Trekker du mer går sikringene som er greie å bytte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •