Hjelp til Kjøp av høyttaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Kjøp av høyttaler!

Hei!

Er en 16 år gammel gutt som har tenkt til å kjøpe meg et anlegg, anlegget behøver ikke være nytt (Kjøper gjerne brukt også!). Men det skal være i god stand.
    Dette anlegget skal kobles til min PC, med en SPDIF-kabel.
    Høyttalerene skal nesten bare bli brukt til Musikk, men selvsagt også litt film.
    Hører mest på rock og Pop.
    SKAL, ha høyttalere som det virkelig synger ut av! En høyttaler der bassen er med helt ned til den dypeste dypbassen! Og da siden jeg også hører på endel Pop, bør den også være klar og presis!
    Innenfor Pop sjangeren hører jeg ikke på vanlig Pop, men artister som Josh Rouse osv.
    Har egentlig sett for meg et par Cerwin Vega 215, men hører at disse ikke er med til den dypeste dypbassen, Og jeg skal absolutt ikke ha noe juggel!

Prisen er satt til 10 000 kroner for et par høyttalere, altså +/-! Men 16 lapper er absolutt den siste grensen.

Har ingen komponenter, så mangler alt egentlig. Blir første gang jeg kjøper anlegg! :-D

Håper å ikke måtte kjøpe en subwoofer, viss da høyttalerens subwoofer er god nok.
    Har sett for meg en Forsterker/Receiver fra CAV, og da CAV A8M.
    Men ingenting er bestemt.

Håper på svar og tilbakemeldinger snarest!

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med qln artech 12, ?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Tor ang Qln 12. De ser jo 100 ganger kulere ut en Cerwin. Pianolakk osv.. Ellers synes jeg JBL E100 er knall! Nå som det kommer Es100 kan du sikkert spørre etter en litt pen pris på de også

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv

Har du hørt CV før og liker det så er det meste en liten nedtur

Jeg har 215 akkurat nå selv og selvom det langt ifra er min drømmehøytaler så er det utrolig morsom høytaler!!
    du må ha mye effekt dersom du velger CV men du får et par pent brukte 215 til mellom 5 og 7 tusen, de dyrere kommer med idiot forsikring

dette er høytaler som er utrolig lett å få solgt også, forrige settet jeg hadde solgte jeg på timen etter at annonsen ble lagt ut på nett,
    så du kan jo ombestemme deg her også.

Man elsker eller hater CV egentlig så jeg annbefaler i allefall en prøvelytt.

Om CV ikke skulle falle i smak så ville jeg annbefalt å teste Klipsch, kanskje den doble 8" RF82 eller hva den heter den ligger i pris klassen du ser på og har mye trøkk, der trenger du derimot ikke en trailerlast med watt selvom du vil få bedre kontroll om du har godt med effekt (til em viss grad).

Du skriver at du vil ha noe som går kjellerdypt men ønsker ikke subb, det er jo ofte en liten motsetning det da men Midgard audio kommer også med noen høytalere nå som går en god del dypere enn CV, men prisen blir kanskje noe et par tusen for høy for deg og de er jo ikke i salg ennå

På forsterker siden er jo Adcance Acoustic kraftige saker til en rimlig penge og den du nevnte da CAV men jeg har aldir hørt den tidligere.
    Om du velger CV så er i allefall Midgard Oberon en god kombinasjon, får den kombinasjonen selv om ikke lenge (har lagt inne en bestilling på dem)

Om du bor i oslo er du velkommen til å ta en tur å høre på det her, jeg bor like ved Hifiklubben grensen.

Qln er tøffe dem også men for min del syns jeg det blir bare nesten det er midt mellom CV og en god alrounder men klarer ikke helt å hevde seg. !! personlig mening !! har jo heller ikke hørt samme elektronikken på dem, NAD på cv og HK på Qln var demo oppsettene jeg hørte.

Lykke til med shoppingen, det er nok mange som vil ha deg til å kjøpe mer highend saker her inne men som sekstenåring så er man jo midt i CV alderen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    artech 8 og en hegel h1, låter mye råere en en artech 12 og en halvdød forsterker. kommer vel på en rundt 16k.
    Hegel H1 mk4 - Hi-fi Center Kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Ajselj skriver, anbefaler jeg også at du sjekker ut Klipsch RF-82. De er helt rå til prisen som er ca.10k

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har du hørt CV før og liker det så er det meste en liten nedtur

Jeg har 215 akkurat nå selv og selvom det langt ifra er min drømmehøytaler så er det utrolig morsom høytaler!!
    du må ha mye effekt dersom du velger CV men du får et par pent brukte 215 til mellom 5 og 7 tusen, de dyrere kommer med idiot forsikring

dette er høytaler som er utrolig lett å få solgt også, forrige settet jeg hadde solgte jeg på timen etter at annonsen ble lagt ut på nett,
    så du kan jo ombestemme deg her også.

Man elsker eller hater CV egentlig så jeg annbefaler i allefall en prøvelytt.

Om CV ikke skulle falle i smak så ville jeg annbefalt å teste Klipsch, kanskje den doble 8" RF82 eller hva den heter den ligger i pris klassen du ser på og har mye trøkk, der trenger du derimot ikke en trailerlast med watt selvom du vil få bedre kontroll om du har godt med effekt (til em viss grad).

Du skriver at du vil ha noe som går kjellerdypt men ønsker ikke subb, det er jo ofte en liten motsetning det da men Midgard audio kommer også med noen høytalere nå som går en god del dypere enn CV, men prisen blir kanskje noe et par tusen for høy for deg og de er jo ikke i salg ennå

På forsterker siden er jo Adcance Acoustic kraftige saker til en rimlig penge og den du nevnte da CAV men jeg har aldir hørt den tidligere.
    Om du velger CV så er i allefall Midgard Oberon en god kombinasjon, får den kombinasjonen selv om ikke lenge (har lagt inne en bestilling på dem)

Om du bor i oslo er du velkommen til å ta en tur å høre på det her, jeg bor like ved Hifiklubben grensen.

Qln er tøffe dem også men for min del syns jeg det blir bare nesten det er midt mellom CV og en god alrounder men klarer ikke helt å hevde seg. !! personlig mening !! har jo heller ikke hørt samme elektronikken på dem, NAD på cv og HK på Qln var demo oppsettene jeg hørte.

Lykke til med shoppingen, det er nok mange som vil ha deg til å kjøpe mer highend saker her inne men som sekstenåring så er man jo midt i CV alderen
    Hehe, tusen takk for svar.
    gidder du å sende en link av et Produkt fra Midgaard (eller hva du nå kalte det) og en Forsterker fra den du nevnte?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •