høyttalere+integrert+cd+lp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyttalere+integrert+cd+lp

Da var finansiering i boks, og jeg skal nå brenne av 30-35 lapper på et godt stereooppsett. Summen skal dekke høyttalere, integrert forsterker(gjerne med platespillerinngang), cd-spiller, platespiller og noen ok kabler. Lyd er prioritet, men det er fint om utstyret i tillegg ser flott ut. Hører på alt av musikk. Vil ha den gode hifiopplevelsen på akustisk musikk og samtidig kunne spille metall på heftig volum uten at det blir stygt! Allround altså. Har nesten bestemt meg for B&W 683 høyttalere(ca 10 tusen), og ser at disse trenger godt med krefter. Noen som har anbefalinger til cd-spiller og integrert forsterker av samme merke, samt en bra platesnurrer?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei sjekk innboksen din

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

annlegg til 30 - 35 lapper;)

Vist du går får 683, så kjøper du iallefall kjøpt noen veldig gode høgtalere!! :-D
    Eg har dei sjølv, og driver dei med NAD 372. Låter veldig bra. Men har også planer om å kjøpe ein effektforsterkar Dette pluss gode kabler cd og platespiller vill komme på rundt om 30 000.

Se gjerne mitt oppsett så kanskje du får noen ideer;=) ; AVforum.no - motorpsycho's HiFi

Uansett så lykke til!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så ville jeg ha sjekka litt rundt-om-kring for å finne ut hva du kunne tenkt deg? En tur til nærmeste storby eller Oslo kan føre til at du kan få noe skikkelig gode pakker til enda bedre priser
    Ofte er det ikke kjedene som gir mest avslag, men de små selvstendige butikkene! Til 30K kan du gjøre ett kupp...
    emtech as
    + RF82 som de har på tilbud til 7000,- kan utgjøre en kjempekombo! Få en god pris på en CD7001 + en rega p3/p5 lpspiller og jeg tror du er i gang

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Noen som har flere linker til slike små selvstendige butikker der en kan gjøre en godhandel? Bor slik til at Trondheim blir eneste storby jeg kan besøke på ei helg. Ser ikke bort fra at jeg kan kjøpe uten å lytte først, får sende skiten tilbake om jeg ikke blir fornøyd. Lytting i den svære hallen på hifiklubben Trondheim har jeg forlengst innsett er håpløst! Blir uansett totalt forskjellig fra lyden i en vanlig stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Takk for svar. Noen som har flere linker til slike små selvstendige butikker der en kan gjøre en godhandel? Bor slik til at Trondheim blir eneste storby jeg kan besøke på ei helg. Ser ikke bort fra at jeg kan kjøpe uten å lytte først, får sende skiten tilbake om jeg ikke blir fornøyd. Lytting i den svære hallen på hifiklubben Trondheim har jeg forlengst innsett er håpløst! Blir uansett totalt forskjellig fra lyden i en vanlig stue.

vis du skal ha B&W må du nesten bite i det sure eplet å kjøpe dem for full pris på hifiklubben, de er kjipe med rabatter gitt, eventuelt kjøpe brukt. I trondheim har de jo tonart også, da har aldri handlet der bare fått en demo eller to, og virket da som en grei nokk butikk.
    Det finnes ganske mange hifi butikker i dette landet, hvilke produsenter er du er ute etter? eller hvilke produkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si hva jeg er ute etter gitt... Leser tester og hifiblader til jeg blør ut fra øynene og har ikke anledning til å oppsøke butikker som selger varene jeg leser om. Har jo kikka litt på Cayin i dag da, men klarer ikke ut fra bildene jeg har funnet bestemme meg for om jeg liker designet. Ellers ser jo cd 252 og 252B ut som kurante produkter. Klarer de å drive 683? Ellers ser jeg godt for meg produkter fra både Vincent og Rotel på stua mi. Hvilke forsterkere må til for å drive 683 fra disse? Ellers har jeg lest mye om Klipch, særlig på tråden den ultimate rockhøyttaler. Synes ikke de er så fine da, men løfter de de tyngre skivene mine opp på et heftig nivå er de kanskje veien å gå likevel. Huff, vanskelig dette...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin 252 skulle drive B&Wene uten problemer. Det er en ganske kraftig sak.

Men akk få kjedelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Cayin 252 skulle drive B&Wene uten problemer. Det er en ganske kraftig sak.

Men akk få kjedelig.
    Ehhh.... Er dette en anbefaling eller ikke? Utdyp gjerne om du har tid og lyst.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Trondheim har du Tonart og Hificenterkkjeden nesten ved siden av hverandre, ikke langt fra Hifiklubben.

Der kan du få hørt/sett Primare, Klipsch, Hegel, Primare og en drøss til.
    Er antakelig verdt å ta en tur innom om du er i byen en tur.

Men de har da et lite lytterom på HFK også, sier du fra en dag eller to på forhånd så kan det jo hende at du får dem tilå sette inn 683 der.

Bor du sør for Trondheim kan kanskje et forumtreff i Ålesund være aktuelt i måndsskiftet sptember/oktober?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor godt oppi Nord-trøndelag, feil retning ja. Har vært innom både tonart og hificenter tidligere, men ble oppslukt av utstyr langt utenfor eget budsjett. Fikk en seriøs demo av array 1400 på mcintosh priset tilsvarende en middels enebolig og en real runde klipsh i godt dempet lytterom på samme helg. Fryktelig moro!! Men nå skal jeg altså bruke det jeg har igjen av fornuft og kjøpe stereoanlegg til 30 raske. Blir utrolig lett påvirket av meninger fra folk som tydeligvis vet hva de snakker om, så jeg trenger bare litt hjelp til konkrete forslag særlig på cd-spiller og forsterker.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Monitor Audio GS 20 og Roksan elektronikk, f.eks. Kandy ? Hifi huset i Bærum importerer/forhandler begge og gir nok en meget grei pris. Fører også vinylprodukter om jeg ikke husker feil.

Creek elektronikk med Epos/ProAc er vel heller ikke så galt, kontakt Lyric Hifi, Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Har ikke sett mye på de produktene du nevner. Skal sjekke det ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Primare & SA?

Primare + SA - Hi-fi Center Kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Hørte dette på hificenterkjeden Trondheim, fikk ikke helt taket på høyttalerne. Følte ikke at de hadde det trøkket jeg er litt ute etter. Synes Primare har veldig flotte produkter da. Har kikka litt på Triangle høyttalere i dag. Finner litt lite info om dem. Passer de til hard rock, eller er det annen musikk de passer bedre til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til BW683. Vil den Xindak-forsterkeren som får mye skryt i Lyd og bilde passe? Kraftig nok? XA6950 heter den om jeg husker riktig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    Ehhh.... Er dette en anbefaling eller ikke? Utdyp gjerne om du har tid og lyst.

Hei JAHA.

Min første integrerte var en Cayin 251B, som er forgjengern til dagens 252. Morten på Norsk Audio Teknikk sa at 252 er mer sofistikert enn 251, men i bunn og grunn samme forsterker. Brukte denne sammen med en Tandberg 4035 CD spiller oppgradert med LC Audio XO Clock/PSU. Høyttalerne var/er Kef Q90 gulvstående.

Forsterkeren er er en real rugg med 800VA trafo som driver mange høyttalere med letthet, men ikke så mye mer enn det. Den manglet finesse,ro, driv, rytme, fart, og ble for vulgær, designmessig. (Jeg foretrekker produkter fra Storbritannia, både lyd og designmessig.)
    Etter Cayinen kjøpte jeg en Holfi Integra 8, som bare var halvparten så kraftig, men som føltes mye kraftigere/ mer dynamisk, og MYE morsommere i spillestilen. (Ja, den var noe dyrere i nypris, men de var lite kjente i Norge, så de har dårlig bruktpris.)

Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt både CD-spiller og forsterker fra samme produsent. Da får du produkter som passer hverandre, både elektrisk og designmessig. Kombinert med de riktige høyttalerne, trenger du ikke mer enn 50 gode watt for å spille høyt.

Selv har jeg betalt totalt 35000,- for CD-spiller/foroforsterker/effektforsterker/høyttalere brukt. Og det spiller meget bra i mine ører. All elektronikken er fra samme produsent. Jeg kan spille nesten så høyt jeg vil, og det med stativhøyttalere.

Et tips kan være Naim (ja, jeg har det selv) CD 5i og forsterkeren Nait5i. Forsterkern ligger på bruktmarkedet på Hifisentralen. Der ligger det også noen Monitor Audio GS20 høyttalere til nesten halv pris. Disse spiller meget bra med Naim. m du vet hva du skal ha, er bruktmarkedet et flott sted, men ellers kan det bli mye prøving og feiling før man finner riktig kombinasjon.

Platespiller. Project har endel fine modeller i lavere prisklasser. Debut er deres rimligte til omtrent 3000,- De noe dyrere modellene ser ganske friske ut, og er meget gode. Ser noen på forumet som har RPM 5. Tror den ligger på omtrent 5000,-
    Ellers er Rega er bankers valg. De har kommet med Planar 2 i oppgradert utgave nå, til 4500,- med Rega Bias pickup. Ellers er den nylanserte Planar 1 sikkert god, til 3000,- (Ser at noen andre prdusenter som Goldring og Nad har platespillere. Disse blir laget av Rega. If you cant beat them, join them. )

Lykke til i valget av elektronikk, og gå for kvalitet kontra kvantitet, og du må velge.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange forskjellige høyttalere har du hørt utenom 683?

Du låser deg veldig når du har bestemt deg for denne høyttalern.
    Men om du virkelig liker den, hvorfor ikke kjøpe høyttalern med en gang, så er den saken ut av verden. Uansett hvor mye du kjøper på Klubben, får du ikke noe mer rabatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye hr. Alshus. Jeg setter igang umiddelbart med å sjekke ut dine anbefalinger. Flere gode råd mottas med stor takk.
    Jeg er klar over Klubbens manglende rabattordning og har slettes ikke helt låst meg fast til 683. Men liker den godt, ja.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 30000 hadde jeg vurdert en tur med Norwegian ned til Oslo og vært her en helt dag og hørt på forskjellige kombinasjoner.

En tur koster 195 kroner.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •