høyttalere+integrert+cd+lp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Til 30000 hadde jeg vurdert en tur med Norwegian ned til Oslo og vært her en helt dag og hørt på forskjellige kombinasjoner.

En tur koster 195 kroner.
    .....da er vel ikke drikke inkludert....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 683 har nå fått sterk konkurranse fra Triangle Antal Esw(brukt, omtrent samme pris). Noen som kan beskrive forskjellene på disse to modellene, og hjelpe meg med å velge....?

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Når det gjelder høyttalere tilhører jeg dem som leser og hører og lytter og hører og leser og aldri klarer å bestemme meg. Men i din prisklasse på høyttalere, som ligner på min, er jeg nok nært et enstemmig vedtak om at B&W 683 er svaret på mine våte drømmer. Det er iallfall det paret som har fått fram det bredeste gliset til meg På en måte utmerker de seg ikke enormt på noen områder (slik jeg f.eks. synes Dali gjør med diskant, som blir i overkant detaljert og spiss for mine ører). Men signaturen til B&W apellerer rett og slett til meg.

Elektronikk synes jeg nesten er vanskeligere å svare på. Jeg er enig med deg i at en blanding av høy kvalitet, samt et lekkert utseende, er å foretrekke. Men det som får mest skryt er ikke de lekreste - og de lekreste er ikke de som får mest skryt. Det nærmeste av to verdener jeg har sett er Linn på hifibutikken i Östersund. Men da jeg så prislappen kom jeg på hvilket kriterium som også må telle med - nemlig en overkommelig pris... Linnè er iallfall ikke for min lommebok. Veeeldig trist...!

Lykke til! Og husk. Du ekke alene om å ligge søvnløs om natta...! Men det finnes verre grunner å ligge søvnløs for..!

Tror jeg

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linné ?

Sikker på at du ikke mener Linn?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Linné ?

[/img]
    ...eh
    jo
    Beklager... Mine tanker var trolig hos Carl von Linne... uvisst av hvilken grunn...
    Mente så klart Linn. Men uansett navn - jeg synes fortsatt det er pent

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAHA?
    ...Drikke kan fort komme seg på et par tusen... basert på "noen andres" erfaringer... Jeg vet ingenting om det der! :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linn er utrolig lekkert, men totalt uoppnåelig i min budsjettklasse. Måtte i så fall selge en bil og ta ungene ut av barnehage og SFO.......hm...må tenke litt mer på den.....
    Uansett: Tror 683 oppfyller noen krav til balltøff rock, men er på dette området usikker på Antal. Antal er adskillig penere, men må kjøpes pent brukt om de skal være aktuelle.
    Når det gjelder elektronikk er jeg egentlig helt blank. Får neppe hørt forskjellige kombinasjoner slik jeg har bosatt meg. Er og usikker på om jeg kommer til å høre så tydelig forskjell produktene mellom slik det beskrives av mange her på forumet. Mistenker at det må litt erfaring til for å kunne uttale seg troverdig om dette. Så jeg må bare finne noe som ser fint ut og som får godt skussmål av folk med gode ører. Tror jeg... Setter umåtelig pris på mer hjelp!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke flytoget/flybussen heller...........og det er vel snart lik pris som selve flyreisen. For ikke å snakke om litt mat i ventetiden på OSL

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYNES DET ER SÅ MYE ELEKTRONISK SNADDER HER JEG. NOE SOM KAN PASSE TIL B&W683?
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Har du vurdert å kikke på Denons 1500 forsterker og cd-spiller?

Kan jo se litt på denne:

http://www.hifiklubben.com/files/tes...jud_200701.pdf

Men jeg er enig med bulle17 at Dali har for skarp diskant, som blir slitsomt å høre på i lengden. Personlig liker jeg lyden fra B&W bedre (men det er en smaksak) og vurderer selv å bytte ut mine gamle 604 med 683...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Denon ja. Vil modellene du nevner holde ut med 683?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lagt pengene mine hos NAT eller Lyric fremfor hifiklubben......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-spilleren er ikke noe problem. Når det gjelder forsterker er jeg ikke så skråsikker, kommer litt an på bruken din også. Jeg synes den spiller rent og pent til prisen og ser ålreit ut, men skal du ha fest og fylle to etasjer med lyd, kommer den nok litt til kort hvis de nye 683 er som mine 604, slike høyttalere er ikke et enøk-tiltak. En kan ev vurdere PMA2000AE eller en av Thule sine modeller. Jeg har bare gode erfaringer med Hifi-klubben, men jeg er heller ikke typen som gidder å bruke 57 timer på å fly fra butikk til butikk og å prute, prute og prute, for til slutt å spare 141kr på anlegget mitt. Men bruk tid på å lytte, og finn ut hva du synes låter best i dine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har ikke akkurat verdens spenstige utvalg.

Dessuten er jeg så lei av tråder som alltid handler om de samme produktene hele tida.

Er sånn saueflokk mentalitet, følg lederen og ikke ta egne valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Hifiklubben har ikke akkurat verdens spenstige utvalg.

Dessuten er jeg så lei av tråder som alltid handler om de samme produktene hele tida.

Er sånn saueflokk mentalitet, følg lederen og ikke ta egne valg.
    Leter du litt, er jeg sikker på at du finner andre tråder du kan engasjere deg i. Skulle det likevel oppstå problemer, kan du jo starte en ny tråd. Kanskje en der vi kan diskutere produkter som ingen noensinne har hørt om? Eller noe som ikke finnes? Det hadde vært noe det!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegard PS
    CD-spilleren er ikke noe problem. Når det gjelder forsterker er jeg ikke så skråsikker, kommer litt an på bruken din også. Jeg synes den spiller rent og pent til prisen og ser ålreit ut, men skal du ha fest og fylle to etasjer med lyd, kommer den nok litt til kort hvis de nye 683 er som mine 604, slike høyttalere er ikke et enøk-tiltak. En kan ev vurdere PMA2000AE eller en av Thule sine modeller. Jeg har bare gode erfaringer med Hifi-klubben, men jeg er heller ikke typen som gidder å bruke 57 timer på å fly fra butikk til butikk og å prute, prute og prute, for til slutt å spare 141kr på anlegget mitt. Men bruk tid på å lytte, og finn ut hva du synes låter best i dine ører.
    Er det slik at 10000 fort kan bli i minste laget dersom man vil ha skikkelig med krefter til 683? Det er en følelse jeg begynner å få etterhvert. Jeg har ikke tenkt å legge ut på en stor hifi-turne, akkurat som du beskriver, så jeg må nok bare finne meg i å bestille uten å få hørt produktene. Da vil råd fra folk på dette forum veie tungt når jeg skal trykke "legg i handlekurven".

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser etter stereoforsterker til 10000 så kan jeg anbefale Cembridge 840a. Valget mitt falt til slutt på denne etter en god stund med synsing og lytting. Den passer rett og slett ypperlig til mine Triangle Celius ES. Jeg hadde dog litt andre krav en deg, da jeg var avhengig av prosessorinngang siden det skal bygges hjemmekino rundt stereoen etterhvert.

Jeg hadde forresten nesten samme budsjett som deg i sommer og handlet inn Trianglene mine brukt og strøkene til 12000. Forsterker til 10000 og bi-wire kabel fra xindak til 450. Da skulle det bli igjen 7550 til cdspiller og kabler for deg. Jeg handlet derimot inn en squeezebox til 2500. Tror forresten fhl her på forumet skal selge sin squeezebox nå hvis det er interesant.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leter du litt, er jeg sikker på at du finner andre tråder du kan engasjere deg i. Skulle det likevel oppstå problemer, kan du jo starte en ny tråd. Kanskje en der vi kan diskutere produkter som ingen noensinne har hørt om? Eller noe som ikke finnes? Det hadde vært noe det!
    Morsom du er i dag da.
    Hvordan kan du vite at du har fått mye for pengene hvis du kun har vært innom en butikk?

I prisklassen det er snakk om her i tråden finnes det mange fine og gode produkter å få kjøpt andre steder enn hos klubben.

Dynaudio Audience/Focus, Proac Studio, Tannoy Eyris, Krix Equinox/Apex (Equinox spiller utrolig bra i forhold til størrelsen), Dynabel S23, Exact (og evt 2.5 som kit med kabinett men da må en skru selv).

Og dette er bare noen gode alternativer til høyttalere, finnes fortsatt mange andre gode alternativer.

Forøvrig er jeg ikke så inne i høyttalere i den prisklassen men blir litt oppgitt over rådene fra deg når du ikke har stikki nesen din inn i en annen butikk enn hifiklubben virker det som. Og entusiasmen der er ikke så mye større enn den man møter hos en støvsugerselger på Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Du kan helt fint klare deg med en forsterker til 10000, til den prisen får du god elektronikk som spiller rent og pent som beskrevet. Men med en større forsterker vil du få enda mer ut av høyttalerne, du får ikke fullt utbytte av høyttalerne dine før de har høyspenten sittende rett i terminalene.
    Da kan en kanskje se på en billigere høyttaler, f.eks B&W 684, som er mye lettere å drive og som du får brukt fullt ut med en forsterker til under 10. Men den har ikke FST-mellomtonen og er en 2,5 veis høyttaler, mens 683 er ekte 3-veis. Men husk også på at 683 er en veldig stor høyttaler som krever stor plass. Den er ganske dyp i seg selv, og for å få "riktig" lyd, må du kanskje beregne å ha opptil 1 meter ut fra bakveggen til bakenden av høyttaleren. Da er stua snart 1,5 meter smalere. Vet ikke hvordan stua di ser ut, er den stor nok er det jo greit.

Hvis jeg ikke husker feil, solgte vel den gamle 603-høyttaleren mer enn 604. Det var nok ikke bare fordi høyttaleren i seg selv var et par lapper billigere, men den krevde ikke like mye av elektronikken heller, så da kunne en spare en god del på det også.

Men du antydet vel også innledningsvis at du hadde et totalbudsjett på opptil 35000? Trekker fra 10000 for 683, så skal du fint kunne finne en cd-spiller og en forsterker som trekker 683 med god kontroll og ha litt til overs til kabler for de siste 25000.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 meter til bakvegg blir problematisk for meg ja. Er dette absolutt påkrevet, eller går det an å få bra lyd om man går ned til...tja..25 cm.? Er det bassen som hovedsaklig forverres av for kort avstand til bakvegg?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •