Hjemmekino til 6000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino til 6000,-

Hei, har akkurat kjøpt meg ny tv, pana 37px70, og har vel funnet ut at lyden trenger en liten oppgradering nå. Rommet tven for øyeblikket står i er ikke slik at jeg egentlig har plass til veldig store høytalere, men om alt går etter planen skal den vel flyttes på til et større rom.
    Har sett på en Dynavoice f-6 pakke, den havner jo på rett over 3000,- kr med frakt fra surround.no. Har sjekket netthandelen, men der selger de jo bare fronthøytalerne eller? Har hørt at disse gir veldig mye bang for buck. Har også tittet på en Denon 1507 eller 1907. Disse koster henholdsvis 2298 og 2998 på Hifiklubben.

For å være helt ærlig har jeg ikke mye peiling på verken høytalere eller receivere, så håper på all den hjelp jeg kan få :-D

Oi, glemte kanskje bruksområder...skal brukes til film og tv for det meste tror jeg, men blir vel en del musikk også. Og unnskyld hvis det er veldig mange tråder fra før av om dette...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000 er egentlig i overkant stramt for et hjemmekinoanlegg, men om du må ha surround med en gang er nok Dynavoice-pakken det beste valget. Når det gjelder receiver leverer både Denon, Pioneer og Yamaha greie alternativer; du må nesten se selv hva du foretrekker av design og tilkoblingsmuligheter. Personlig ville jeg satset på en med preout, iallefall, f.eks. 1907.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen kjempelyd fantast, så foreløpig føler jeg ikke at jeg har all verdens behov eller lyst til å bruke masse penger på et anlegg. Med fare for å "banne i kirken" hadde jeg helt sikkert klart med meg et hjemmekino anlegg kjøpt på lefdal eller expert.
    Er ikke det at jeg trenger surround nå med en gang, hvis jeg får et myyeeee bedre steroanlegg til den prisen, men kjenner jeg meg selv rett blir det ikke oppgradert til surround med det første. Har egentlig nok av andre ting å bruke penger på fremover tror jeg.
    HK anlegget så greit ut, plasseringsvennlig og sånt, men hvordan vil lyden være i forhold til mitt skisserte alternativ, altså f6 og f.eks Denon 1907?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på bruksområdet. Pakken fra HFC vil nok gi endel mer dypbass, men være desto svakere på mellomtone og midbass. Kort og greit vil det si at F6 er et mye bedre valg om du skal spille musikk på anlegget, men er det utelukkende film du skal se vil den andre pakken gjøre jobben litt bedre.

Personlig ville jeg anbefalt deg å kjøpe 1907 og Dynavoice, og supplere med en XTZ W99 10.16 (koster 3000,-) når du senere får råd, for å få det lille ekstra til film.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Personlig ville jeg anbefalt deg å kjøpe 1907 og Dynavoice, og supplere med en XTZ W99 10.16 (koster 3000,-) når du senere får råd, for å få det lille ekstra til film.
    Pluss at 1907 har pre-out så det er muligheter for effektforsterker om oppgraderingslysten kommer snikende... den muligheten har ikkje 1507

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Junior har en 1905 og vi prøvde et par Dynavoice F-6 på den og det var gnske god match. Ville også som flere antyder gått for 1907 siden den har flere muligheter om du likevel finner ut at du vil ha noe mer avansert.

Rgner også med at behovet for sub vil melde seg raskt og da er både 10" og 12" versjonene fra XTZ noe å satse på...

Grattis med ny TV forresten :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det 1907 og F6 ikke er så dårlig valg, skal jo bruke anlegget til musikk også så tror kanskje at jeg går for det og satser på en sub om en liten stund. Bare håper jeg får plass til høytalerne da! Er det forresten sånn at høytalere må stå langt unna tv på grunn av magnetisk felt osv? Eller er det ikke sånn lenger?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Høres ut som om det 1907 og F6 ikke er så dårlig valg, skal jo bruke anlegget til musikk også så tror kanskje at jeg går for det og satser på en sub om en liten stund. Bare håper jeg får plass til høytalerne da! Er det forresten sånn at høytalere må stå langt unna tv på grunn av magnetisk felt osv? Eller er det ikke sånn lenger?
    Det er vel ikke så farlig lenger. Men litt avstand skal det nok være.

Før var det slik at når de ble for nærme så ble det lilla farger og buet bilde på TVen, det skjer nok ikke nå. Men de har nok ikke altfor godt av magnetisme.

Men hvis høytallerene blir stående helt inntil TV, så er det ikke så mye vits med senter høytaller, lydbildet blir da veldig snevert.

Hvis plassen er dårlig, prøv litt med vinkling av høytallerene, ikke direkte mot deg, men litt og litt utover, da vokser lydbildet og blir større. Men ikke vinkle altfor langt unna, da blir det dårlig igjen.

Jeg hadde mine rettet mot meg, og flyttet vred de vel max 10 cm, og lydbildet ble mye større.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for god hjelp! Da ser det ut til at jeg bare må vente på at surround.no får dem inn på lager...jeg må jo ha sorte så de står i stil til tven!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Charly
    Er det forresten sånn at høytalere må stå langt unna tv på grunn av magnetisk felt osv? Eller er det ikke sånn lenger?
    Dette gjelder utelukkende CRT-skjermer; har du plasma eller LCD er det ikke noe å bry seg om. Uansett, tviler på at det vil være noe problem med mindre du kliner dem helt oppi skjermen. 20 centimeter holder iallefall lenge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •