Forsterker til KEF Q7 + senter og bipolare?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til KEF Q7 + senter og bipolare?

Noen som Kan Anbefale/dele erfaring med forsterker til KEF Q serien.

Q7 + Senter(husker ikke hva den heter) + Bipolare bakhøtalere( også i Q serien selvsagt) + Den ovale suben(Ja jeg vet at den har innebyggd forsterker :roll: )
    Det er viktig at dette funker bra til Film, men det er nesten viktigere at det spiller bra til musikk!!

Noen erfaringer?

Newcomer Kleine sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Fine høyttalere det der!
    Centeren heter Q9c, de bipolare heter vel Q2ds, mens den kule ovale subben heter psw2500.
    Selv har jeg Q65.2(forgjengerne til Q7) foran, Q55.2(forgjengerne til Q5) bak, samt Q9c som center. (Jamo sub - har lyst på psw2500/3000 )
    Nå har jeg en Onkyo receiver(TXDS575X), og synes denne kombinasjonen låter meget bra.
    Jeg vurderer imidlertid å kjøpe en dyrere og kraftigere sak. Jeg har tenkt litt på Onkyo sine større receivere, men jeg er litt usikker. Så jeg slenger meg på og spør dere i forumet om det samme - hva passer til Q-serien??

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på om ev. Sony DA3000 eller DA5000 kunne passe til disse høytalerne, men jeg er veldig usikker siden jeg hørte denne forsterkeren på noen større infinity høytalere som jeg i utgangspuntet ikke er så beggeistret for. Dessuten er jo også digitale forsterkere litt nytt i dette segmentet. Hhmmm, litt vanskelig det her.... elle melle...Forslag?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første bør du vite at ES 3000 og 5000 ikke har pre-out om du skulle trenge det.

For det andre er det greit å vite at impedansmessig er det relativt greit med klasse-D siden de er utrolig strømsterke og ikke lar seg påvirke så lett av lasten. Det må alikevel matches med klangkarrakteren.

Jeg tror allikevel det kan være verdt å prøve, men må legge til at Sony tradisjonelt har vært en liten smule harde i toppen, en egenskap de deler med Pioneer. I tillegg er jo KEF tradisjonelt ikke spesiellt tilbakeholdene i toppen (uten at det er noe negativt i det) så kombinasjonen bør prøves ut skikkelig.

Marantz kunne nok også være et godt alternativ. F.eks en 7400, den ligger vel på omlag 10, og er ganske snill i lyden uten å mangle dynamikk.

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en gang på en KEF sub tror det var PSW4000, prisen var stive 10.000. Den spilte helt greit men ikke til 10.000 da er det mange som gjør en like bra om ikke bedre jobb. Pro Audios Sub Bravo, Yamaha YST-1500 eller noe slikt og Audiovektor C-sub for å nevne noen.

Har en KEF PSW2000 selv som jeg fikk demobrukt for 1600,- Helt grei men mangler trøkk og har noen resonans lyder oppunder 100Hz. Dette er orginalt en bassrefleks sak, men jeg har modet litt og gjort den om til trykkammer. Da faller over tonene bort, men den blir litt tammere. Som en sekunder sub helt grei og spesielt til 1600,-. Har lenge vært på jakt etter en til, men har problemer med å finne det. (spesielt til den prisen jeg ønsker dvs under 2000,-) Jeg hadde aldri kjøpt en til veil pris som er 4995,-.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef fungerer godt sammen med Arcam. AVR200 eller den kommende AVR300 vil nok være et godt valg. Ellers kan jo den integrerte A90 bygges ut med surround modul og ekstern 3-kanals forsterker.

Frode

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •