B&W XT2 + AS2 + Cambridge 640A = SANT eller USANT?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W XT2 + AS2 + Cambridge 640A = SANT eller USANT?

Primært skal dette anlegget brukes til musikk i et mellomstort rom. Har allerede bestemt meg for XT2, så det er sub og forsterker det står på.

Er det noe dere reagerer på i nevnte oppsett? Jeg takker og bukker for alle innspill, jeg er rimelig newbie emne innen musikk systemer, så fyr løs!

Regner med at 640'en skal kunne utnytte potensiale i de 3 B&W boksene? Har vurdert å gå ned et hakk på sub'en, f.eks til AS1, men mulig det blir for slapt.

Her er info:

Cambridge 640A Forserker
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker

B&W XT2 Stativhøytalere
    Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W XT2 Høyttalere

B&W AS2 SUB
    Høyttaler - Aktiv subwoofer | Hi-Fi Klubben: B&W AS2 Subwoofer

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hørt de høyttalerene som du snakker om hos min onkel, han bruker dem riktignok som bakhøyttalere, men ett visst intrykk har jeg fanget opp.

Høyttalerene er svært gode. Det vil jeg starte med. Men de mangler litt i bunn. Heller for å si det rett, de mangler mye i bunn. De har heller ikke mulighet for Bi-wiering, som er noe negativt. De ser veldig pene ut, og med pianolakk og hele pakken forstår jeg godt hvorfor du vil ha ett par i stuen.

Godt valg, selv om det er mye annet snacks der ute.

Subwoofervalget ditt derimot mener jeg ikke er ett godt valg. Den passer verken estetiskt eller lydmessig til høyttalerene. Se heller mot XTZ. De leverer knallbra subwoofere i pianolakk. Du har da valget mellom en 8", en 10" eller en 12". I ditt oppsett tror jeg en eller to 10" hadde vert OK.

Her er ett annet alternativ fra XTZ som koster det samme som den fra hifiklubben:
    XTZ 99 W12S Right

Noen bilder;

8"

10"

12"

fancy 12"

Priser fra 1790 til 4290.

Forsterkeren er knall den, men det er mye annet snacks der ute til samme pris!

Så alt i alt, tenk over subwoofervalget ditt! Der er det mye å hente!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •