Kings Audio - Kinesiske elektrostater, kreative sådan - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hum, da ligger de jo på nøyaktig samme pris som Martin Logan Montage. Noen som kan gi en liten sammenligning?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Delefrekvensen er på rundt 600-700Hz. Dette gjør at hybrider med lavere deling (M-L) gjerne låter litt mer oppløst og gjennomsiktig i (nedre)mellomtone. Personlig synes jeg likevel den høyere delingen er fordelaktig, da litt rufsete innspillinger ikke blir avslørt like tydlig. M-L har imho en liten tendens til å låte litt klinisk på eldre rockeplater hvor lydkvaliteten gjerne er litt så-som-så... Smak og behag. Ellers deler jeg inntrykket av at det låter litt som en god stativhøyttaler, men med midre kompresjon og "rusk" i mellomtone/diskant.
    Mvh. Johan
    Vil først gratulerer deg med en veldig fin høyttaler. Jeg er selv glad i elektrostater og hadde nok vurdert en Queen selv hvis jeg skulle kjøpt en ny høyttaler i det prissjiktet. I forhold til delefrekvensen er den oppgitt å ligge på 1.2khz på hjemmesiden King's Audio Limited - Maker of KingSound Electrostatic Loudspeakers

Jeg antok at det var den høye delefrekvensen og/eller det smale panelet som sørget for en bredere "sweet spot". En ellers fin høyttaler som sikkert gjør seg veldig bra i litt mindre rom. Er ellers enig i at ML ikke låter best på litt eldre rockeplater.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sannelig står det 1,2 kHZ på hjemmesiden. I manualen står det 660Hz. Jeg hører dog at basselementet spiller ganske høyt i frekvens, så det er ikke godt å si hva som er riktig.:-D Den høye delefrekvensen (enten det er 660 eller 1,2K) gjør nok sitt til den relativt brede sweetspoten.

Mvh. Johan

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende produsent.
    kan man kjøpe bare panelet i queen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også innom Maxwell Lørdagen , skulle sjå på forsterker til ein kompis men enda med å kjøpe Queen sjølv. Blei veeeldig fasinert over lyden og kan ikkje skjønne anna enn at dette må vere eit kupp i forhold til pris. Vi kom direkte fra etagen over (husker ikkje navnet på den butikken) og hadde høyrt på både det eine og andre av DYR hifi , uten egentlig å bli direkte imponert. Men på Maxwell blei vi virkelig imponerte over Queen og Sugden opsettet. Men nå er eg kommet heim med mine Queen , så no blir det å sanke penger til ny forsterker , har nokon eit råtips om forsterkere som burde passe godt til mine høytalere ?? ca pris 8-12000 .

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Havrenakken
    Vi kom direkte fra etagen over (husker ikkje navnet på den butikken) og hadde høyrt på både det eine og andre av DYR hifi , uten egentlig å bli direkte imponert.
    Butikken du her refererer til heter Resonans Lyd & Bilde og er IMO den beste hifi-butikken jeg har vært i her til lands. Utrolig bra utvalg, skaffer det aller meste av det en måtte ønske og de har altid mange spennende produkter i butikken. Her er det noe nytt hver gang en tar turen innom.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demorommene

Tror nok intrykkene du fikk hos Maxwell kontra Resonans, kan skyldes akustikken. Selv syns jeg rommet hos Maxwell er mye bedre en Resonans.
    Hos Resonans føler jeg at det meste får en litt for slank og spiss lyd, mens hos Maxwell er det en varmt og behagelig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er inne på noe der, men en skal også se på hvilke plater som blir brukt som demo.. Resonans har godt utvalg av demomusikk og en får der høre den musikken en hører på til vanlig. Hos Maxwell har jeg kun blitt presentert for musikk fra kirkelig kulturverksted og også litt Eidsvåg og Leonard Cohen. For all del bra musikk, men det er også musikk som fort høres veldig imponerende ut med bra vokal og også ofte mye varme og glød.

Elektronikken som benyttes hos maxwell er også i MANGE tilfeller i en helt annen proisklasse enn høyttalerene, men på resonans står oppsettene som blir demonstrert langt mer i samsvar.

Dette er i alle fall mine meninger etter en god del besøk på begge disse butikkene.

Jeg hevder ikke at maxwell ikke er bra, men en skal være bevist på rom, musikken som blir spillt og selvfølgelig også elektronikken som benyttes når en er ute og hører på nye høyttalere.. Gjør en ikke det blir det fort en nedtur å komme hjem å koble opp de nye høyttalerene..

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gode poeng Dr!
    Er også enig i at Resonans er den beste butikkken i Stavanger mtp. både utvalg og service.
    Selv syns jeg Queen høyttaleren hadde litt for stor fokus på mellomtonen, og litt slank i bassen. Jeg hørte de kun på Eidsvåg, som du nevnte:-), og da følte jeg at stemmen ble litt for mye fremtredende. Men det kan ha med å gjøre at de ikke var optimalt plassert. De sto plassert ute i høyttaler jungelen, og ikke i demorommet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme intrykk som jeg satt med.. Uten tvil en bra høytaler til stemningsmusikk, men tviler den får skikkelig gang på rokkefoten, og i alle fall ikke på plater uten den aller beste innspillingskvaliteten...

Er også redd for at den fort kan bli veldig "slank" i en vanlig stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA de var plasserte ute i jungelen , og ikkje i lytterommet , og ikkje misforstå meg . Butikken i andre etg hadde eit enormt utvalg og god rervice som folk har sagt før i tråden. Me hadde med oss eigen cd , med "vår" musikk på som me veit korleis let heime . Veldig greit å gjere det slik i grunn . Alltid greit å lytte på musikk ein kjenner når ein skal handle stereo :-) . Det var berre det at eg hadde nok litt større forventningar når prisen på anlegg kryp oppover mot 300 lapper.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egen CD er absolut smart. Pris/Ytelses forhold er ikke altid så meget høy på de dyrere oppsettene, og romene hos resonans står desverre ikke i stil med en del av oppsettene. Dette vet jeg de skal gjøre noe med, da i alle fall på rommene med de dyreste oppsettene (de oppsettene som koster såpass at kundene i de fleste tilfellene også har meget gode rom til anlegget mtp. akustikk). På en annen side er det greit at oppsettene i middelklassen ikke har ett helt topp demorom da dette ikke vil stå i stil med miljørt de i de fleste tilfellene skal inn i hos en ny eier.

Sånn utenom akkustikken på demorommene skal en leite lenge etter ett lekrere lokale enn det resonans har. 2 etasjer med kvalitetsskille fra første til andre etage, samt hele 7 dedikerte demorom og med sentral beliggenhet i en stor by er det ikke så mange som kan konkurere mot her til lands.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel , har kjøpt ein Xindax 6950 brukt no til mine Kingsaudio , å ventar i spenning på postforsendelse :-)

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Havrenakken
    Var også innom Maxwell Lørdagen , skulle sjå på forsterker til ein kompis men enda med å kjøpe Queen sjølv. Blei veeeldig fasinert over lyden og kan ikkje skjønne anna enn at dette må vere eit kupp i forhold til pris. Vi kom direkte fra etagen over (husker ikkje navnet på den butikken) og hadde høyrt på både det eine og andre av DYR hifi , uten egentlig å bli direkte imponert. Men på Maxwell blei vi virkelig imponerte over Queen og Sugden opsettet. Men nå er eg kommet heim med mine Queen , så no blir det å sanke penger til ny forsterker , har nokon eit råtips om forsterkere som burde passe godt til mine høytalere ?? ca pris 8-12000 .
    Hehe, jeg var heller ikke på høyttalerjakt, men slo til etter å ha fått spillt litt musikk på dem. Ikke noe kjedelig demomusikk, men medbragt Frank Zappa: One size fits all på nesten full guffe fra Sugden-elektronikken. Å sammeligne lyden mellom Resonans og Maxwell blir litt feil. Klart at rommene har mye å si, men de lydmessige egenskapene jeg hørte av Queen finnes i samme grad i mitt lytterom. Det skal jo sies at slike høyttalere ikke er like kresne på romakustikken som mer vanlige høyttalere. En upreget musikkhøyttaler som ikke innbyr til å henge seg opp i enkeltdisipliner, men som får lytterens fokus over på musikken.

Mvh. Johan

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •