Plassering av Sub?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du vil ha lyd i den til annet enn filmer med surroundlyd, ja. Det går jo fint an å skifte innstilling etter hva du ønsker å spille av også da.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke bassen "boostes" litte granne hvis man plasserer subwooferen i et hjørne?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjørneplassering maksimerer effekten av støtte fra veggene, siden du deler rommet i to i lengderetningen (med frontveggen), sideretningen (sideveggen) og høyderetningen (gulvet). Siden naturen er glad i balanse betyr dette desverre at denne plasseringen også trigger rommets stående bølger maksimalt. Dette betyr at resonanstoppene blir høyere og utfasingsdippene dypere.

Når det er sagt så bør det ikke hindre deg fra å prøve plasseringen. Det kan hende det fungerer bra hvis du har flaks med lytteposisjon og møblement, eventuelt har en stue som ikke er formet som en skoeske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåå gir jeg nesten opp !! :evil: Enten er jeg mega dum,eller så er det noe som er feil Har nå stilt og vridd på det aller meste her men neimen ei om jeg blir klok på noe av det! Somsagt,det er bassen jeg sliter mest med her. Og problemet virker enkelt nok som om sub`en ikke får nok/riktige signaler! Etter å ha rotet rundt i surround oppsettet,gikk jeg over til stereo oppsettet/funksjonen siden det er litt enklere. Frontene er satt til small,dele freq. på 250 hz og suben også på 250hz(max hz). Med tanke på at forsterker elementet er på 500w bør dette spille så huset rister,istedet så beeveger elementet seg såvidt,og dette mens gain på subforsterkeren er skrudd MAX opp! Og det kan da ikke være vanli? Har gått gjennom å testet med alle fete bass sanger jeg vet om,men det hjelper fint lite. KAN DET VÆRE NOE FEIL PÅ UTSTYRET? Suben er Infinity SW12 , forsterkeren Denon avr 2807 og jeg bruker en Monster cable subkabel med y-ledd. Er helt nybegynner på hjemmekino opplegget bare for å ha sagt d ;P Kan det være skade på kabel? Kan subbens forsterker være halveis defekt? Noe jeg har lagt merke til er at når jeg kobler til hovedstrømmen på subbens forsterker,så høres det at den får strøm, altså man kan høre at forsterkern blir tilført strøm.. er det rart? Den får tydeligvis signal sidene den spiller litt,men noe må da være galt!!?

Trenger hjelp før jeg finner fram slegga!!!! :evil:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •