Klipsch RC-62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Klipsch RC-62

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RC-62

Hei

Da har behovet meldt seg på en ny senter. En venn av meg kjøpte nettopp RC-64 og han var meget fornøgd med den. Han sa kanskje jeg kunne klare meg med en RC-62,har for øyeblikket Harman Kardon AVR 245,Dynavoice M-65,Dynavoice C-4 (kun på lån) og Dynavoice F-6. Ville det låte kurrant med Klipschen?

Takker for svar

Newcomer Skyhawk sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ingen formening om Klipsch? Får heldigvis en demo av RC-64 snart og dem spiller vell nogenlunde likt siden det er av samme kaliber.

Marius

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du da en Klipsch center?
    Vill da tro dette vill fungere herlig, vill si at Klipsch er et herlig merke, var faktiskt og hørte på et par høytalere fra dem her om dagen, men ikke en center. Men jeg har da selv M-65 høytalere, og jeg synes de er fabelaktige. men Klipsch har rett og slett bedre lyd, i mine ører iallefall.

Men hvis kvaliteten på lyden er den samme på alle merkene ( noe som jeg selvfølgelig går utifra) så kommer dette til og være en konge kombinasjon, både lyd messig og økonomisk sett vill jeg si.

Newcomer Amrita sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skall vel ikke skryte klipsch opp i skyene bare fordi om jeg har dem selv

men går jo igen og igen her på forumet at klipsch er virkelig tingen når d kommer til hjemmekino lyd, å ca 70% av lyden kommer jo da fra senter
    så vil tru du gjør et kongevalg med den senteren(sies jo at er ikke så viktig at alle høytalerne stemmer med verandre men at senteren er god)

når d gjelder til musick deler smaken seg fort, å som jeg har fått med meg sålangt ser d ut til at di "kresne ører"som likte di på musikk hørte dem på rør eller veldig dyr elekronik
    (jeg for mindel liker dem med min "billige" onkyo reciever)
    uansett er jo ikke dette noe du bør vurdere da d er film en senter brukes til

går selv for akkurat samme senter så fort økonomien tilsier d akkurat nå prioriterte jeg projector å bakhøytalere

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RC-62.

Den tåler og spille høyt med sin sencitivity på 98dB, men ruler av litt tidlig ca 55hz.
    Ser RF serien har en tendens til og ha et kjapt fall ned til ca 2 ohm et stykke oppe i bass fekvensene.
    Vil anbefale og gi denne centeren et par exstra watt for max utbytte av den ;p
    Har bare 75/140 watt 8 ohm fra min harman/kardon til og drrive center og den spiller fint med til 110db uten særlig mye rørelse i basselementene :-)

Klipsch er som kjent et merke som satser på filmlyd, så musikk lyde lider en smule av dette.

Siden du har Dynavoice er det best og kjøpe en center fra samme merke og serie som front høytalerne for og unngå forskjell på klang mellom høytalerne i front. Kan jo kjøpe 2 center høytalere hvis det låter litt tynt med bare en dynavoice

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •