Tid for nye høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tid for nye høyttalere.

Har vært på en liten lytte runde i dag. Var innom bare 2 butikker, men fler står også på besøkslista. Dem jeg var på i dag var Hifi center og Busk Lyd&Bilde.

Høyttalerne jeg hørte på var:

JBL TL260 (litt utenfor mitt budsjett)
    Klipsch RF-82, 62.

Var ikke mange høyttalerne. Skulle egentlig høre på fra JBL Var Studio L890, men dem får ikke HC inn føre om ca 2 uker. Jeg har hørt på dem før, men klarer ikke helt å plassere hvordan lyden var for 3mnd sida ;-)

JBL sine TL260 var helt konge iallefall uten tvil. Her var det ikke noe tendens til skarp og uvell diskant. Her var alt bra(iallefall i mine ører). Dynamikken var også ganske bra. Dyp og fast og fin bass. Er vel ikke noe dypbass monster, men spiller det meste med ganske godt trøkk. En høyttaler jeg kunne ha kjøpt om lommeboka var tung nok, noe den desverre ikke er.

Klipsch RF-82. Vet ikke om disse var innspilt, men fytti grisen å den mellomtonen skjærte ørene av meg. Rett å slett ubehagelig. Men ellers var det en høyttaler med masse potensiale når det kommer til trøkk, dypbass og diskant. Det ble brukt Onkyo forsterker(aner ikke modell) og cd spiller til disse. Vet ikke om det er en så god kombinasjon. Ikke vet jeg om dem var innspilt heller, for jeg har ikke hørt hvordan Klipsch spiller som ikke er innspilt.

Edit: RF-62 hadde også samme skjæring som 82. Jeg vet ikke hvorfor. Dem var visst ikke innspillt. Han nevnte ikke noe om Rf-82 var innspilt, og det var baaad :-(

Skal nok komme tilbake til denne tråden så fort jeg bare får en lytte test på Studio L890. Gleder meg :-D

Kom med innspill og tips folkens. Jeg hører for det meste på Pink Floyd, Dire Straits/Mark Knopfler, Katie Melua, Christel Alsos og Josh Groban m.f

Dere ser i signaturen hvilken elektronikk som blir brukt om noen lurer på det :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi da. Glemte å skrive at budsjettet sklir opp til maks 12000,- :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er BW fan ville jeg testet ut CM7...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på dem, men dem er litt for slappe i bass området syntes jeg da desverre. Ellers en kjempe høyttaler :-)

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som B&W entusiast antar jeg du har vurdert DM683?

Forsåvidt hadde jeg også tittet litt på KEF IQ9, ihvertfall en høyttaler jeg liker godt. Avhengig av rom størrelse er også Monitor Audio GS10 verdt et forsøk, absolutt en god stativhøyttaler som takler det meste.

Er det aktuelt med brukt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg :-) En høyttaler som også står på lista. KEF har jeg ikke hørt så mye av, men det jeg har hørt av KEF har spilt bra :-) Samtidig så leser jeg stort sett bare skryt her på forumet av KEF også. Stativhøyttalere er gode, men jeg vil helst ha gulvstående. For alt jeg vet, så blir de nye høyttalerne flytta til hjemme kinoen etterbert også :-) Tiden vil vise :-)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Kom med innspill og tips folkens. Jeg hører for det meste på Pink Floyd, Dire Straits/Mark Knopfler m.fl.
    Har du tid til litt sparing, kan du ta en tur til Stereofil og sjekke pris på RF63. De er en god klasse over RF62/82 i lydkvalitet. Der kan du prute så det spruter, men lytt til de iallefall. Kan nesten love deg at du kan få en pris like over budsjettet ditt. Det fikk jeg, selv om jeg ikke nevnte noe mere kjøp. Det ble det selvsagt, med den gromlyden...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. litt kjipt å spare en stund da, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :-) Har hørt RF-83, så regner med 63 er rå også ;-) Men tiden vil vise. Hadde gleda meg så til å høre RF-82, men så endte det opp med total skuffelse ang det med mellomtonen desverre :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •