Litt merkelig problem med subben.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt merkelig problem med subben.

Har en JWS sub

Oppsettet her for tiden er ganske billige greier. Så jeg har spilt musikk fra dataen en stund.

Men idag så kjøpte jeg en subkabel og skulle koble litt om.

Har før kjørt ledning fra data inn i sub og ut fra sub til forsterker -> fronthøytalere.
    Har da hatt problemet med at suben kan spille alt og ikke bare bass. Noe som egentlig sier seg selv.

Så kobla jeg om så lyden gikk rett i forsterker. Det er greit og fungere.
    Men når jeg da kobla på suben med nyinkjøpte subkabel. Så spiller den jo 50 ganger dårligere enn hvis jeg kobler igjennom den.

Kan dette ha noe med forsterkeren ikke klarer å drive suben?
    Brukere denne forsterkeren. Er klar over det ikke er noen kraftbombe og relativ billig.

Noen som har meninger / forslag ?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med suben har egen forsterker, og da belaster du ikke noe på Sony forsterkeren din. Har du sjekka på forsterkeren å mye sub står på der? Muligens den står på -10 eller 0db. Bruker du kun Y-splitt fra sub og til den andre kabelen som går til forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben har egen forsterker ja. Og nei den belaster ikke noe sånn som det er koblet nå.
    Men hvis jeg sender signalet igjennom forsterkeren blir bassen fryktelig mye lavere enn hvis signalet går igjennom suben å så til forsterkeren.
    Har stilt litt på forsterkeren nå. Den stod på 0db. Den går fra -10 til +10db.

Og ja jeg har brukt en helt vanlig y split fra forsterker til suben.
    Sånn som det er koblet nå har jeg brukt en minijack til phono rca in i suben og en vanlig phono rca fra sub til forsterker.

Skal komme tilbake i morra med om den spiller bedre. Burde vel gjøre det sånn teoretisk sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp faktisk en del å stille den fra 0db til +10db.
    Men får forsatt ikke like mye trykk som når den ikke går igjennom forsterkeren.
    Så får nok bli ny forsterker snart å.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fant ut dette da :-) Synd det ikke hjalp så mye. Kan jo prøve en forsterker av noen du kjenner for morro skyld for å se hvordan det fungerer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel egentlig ikke så rart. Når forsterkeren gir ut 100w på vær kanal. I værtfall ifølge specs.
    Suben har en egen 200w forsterker som den tydligvis ikke bruker når den får signalet fra forsterkeren.
    Så er den sikkert i tilleg ganske tung å drive siden det er en eldre 15" sub.
    Men fy for en bass når den skrues opp litt. Kan ikke bruke den på mye .. for mye naboforhold ute å går. Han jeg leier hos hadde sikkert skutt meg å så ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •