Nye fronthøytalere som passer med mitt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronthøytalere som passer med mitt anlegg

Hei,

Jeg er i disse dager ute etter et par nye fronthøytalere, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg virkelig vil ha, på den ene siden vil jeg ha massiv bass, og det skal smelle godt når jeg spiller musikk, MEN, vil jo også ha god lyd.

Vil også at det skal passe sammen med mitt eksisterende anlegg, slik at jeg får en helhet i lyden når jeg ser på film osv.

Utstyret jeg har idag er:
    NAD T754
    B&W 602 stativhøytalere(fronthøytalere)
    B&W ASW600 subwoofer
    JAMO Classic 4 (bakhøytalere)
    JAMO Center 100 (Center)

Denne gangen har jeg tenkt til å flytte 602 høytalerene bak som bakhøytalere og kjøpe noen nye fronter. Jeg ser egentlig på høytalere i prisklassen 7000-10000(10000 er absolutt maks), og en effektforsterker til rundt 5000.

Jeg var idag å hørte på et par B&W DM683 på hifiklubben, og ja de spiller jo pen lyd, men kan de spille høyt nok? og jeg falt ikke pladask for de akkurat, vil gjerne ha litt trøkk i brystet når man spiller musikk også.
    Med akkurat det i tankene så har jeg falt for Cerwin Vega CLS215, disse er jo enorme, men spiller de god nok lyd? jeg er ikke så opptatt av fin lyd, men ikke helt grusom hadde jo vært fint, kommer de til å overkjøre resten av anlegge fullstendig? Bassene i frontene blir jo da større enn suben?
    Noen andre høytalere som ligger litt i mellom disse to, med mer bass enn B&W sine, og litt mindre enn cerwin vega, og som kan spille høyt?

Av effektforster har jeg tenkt på NAD C272, noen kommentarer på denne, eller andre forslag?

Noen som har noe forslag, de skal brukes til film, er vel egentlig derfor jeg har anlegg, men spiller endel musikk også, hører på rock og trance, vil gjerne at det skal slå litt i brystet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV 215 spiller veldig bra.. Men husk at denne høyttaleren trenger 400 - 600 skikkelig watt for å spille nettopp bra!

Kjøp heller CV 15 eller 12. Ser ikke like heftig ut.. men rundspiller 215 når de ikke får det de trenger av kraft.

CV CLS 215 har også en merkelig "kontruksjonsfeil" kontra CLSC. Det kommer vistnok litt klonklyder når man drar på skikkelig.

Kjøp heller CV cls 12 eller 15 og bruke resterende av pengene på et GODT effekttrinn. NAD 272 passer greit på CLS 12, men blir for snau på 15.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på DALI AXS10K også, er disse noe å satse på?

Føler at Cerwin vega CLS12 blir litt pinglete :P Jeg vet ærlig talt ikke hva som vil låte best, men jeg liker litt macho høytalere, så CLS15 går nok, men du mener at NAD T754 og NAD C272 ikke vil dra disse bra nok?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bannan
    Har sett litt på DALI AXS10K også, er disse noe å satse på?

Føler at Cerwin vega CLS12 blir litt pinglete :P Jeg vet ærlig talt ikke hva som vil låte best, men jeg liker litt macho høytalere, så CLS15 går nok, men du mener at NAD T754 og NAD C272 ikke vil dra disse bra nok?
    du kan dra på med cv 15" og c272 men da kan ingen garantere at diskanten lever lenge.
    hva med QLN Artech 12 - Hi-fi Center Kjeden ?? di skal vist spille sykt bra med 120-150 watt
    eller JBL NORTHRIDGE E-100 - Hi-fi Center Kjeden ??
    eller Dynavoice Finale 10 Tower i sort farve ?? dynavoice har fått veldig bra kritikk

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Klipsch. Masse trøkk å god lyd! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf 82 bør passe godt. Masse trøkk og fin lyd.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter hifi-Sondre med QLN Artech 12, passer veldig godt til det bruket du skisserer.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ser det er flere som anbefaller QLN... Får vel dra å høre på dem...
    Hvordan stiller disse seg i forhold til cv cls12 eller 15? Spiller de høyt nok? Hender jeg spiller ganske høy musikk, derfor jeg i utgangspunktet tenkte på cerwin vega...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nå sjekket ut Klipsch RF-82 også eg:???: Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

DU får bra trøkk der også, pluss at dem er bra til film. Dem ligger akkurat innenfor smertegrensen din på pris

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artech 12 var testet mot CLS 15 i Hjemmekino for et par nummer siden, og de foretrakk QLN høyttalerne... Og, ja, du kan spille høyt med dem, men noe penere enn CV...

Klipsch er ikke jeg noen fan av (ennå iallefall) men har du muligheten ville jeg hørt dem i et skikkelig oppsett om jeg var deg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artech 12
    CLS 15
    Klipsch

For meg høres det ut som om trådstarter burde ta seg en tur ut og høre Er litt forskjellige høyttalere vi har her

Noen som har noe forslag, de skal brukes til film, er vel egentlig derfor jeg har anlegg, men spiller endel musikk også, hører på rock og trance, vil gjerne at det skal slå litt i brystet
    Artech 12 Perfekt til deg

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du nyte film med så store fronter bør du seriøst tenke over centeren... Den du har er vel bortimot verdens mindste. Kjøp heller ett monster av en Center, og noen mindre fronter. over 80% av filmens lyd ligger i Center! Prioriter denne! Eventuelt legg ned B&Wene og bruk disse som center, selv om de nok blir for små egentlig (uansett hvilke andre høyttalere du velger).

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lete litt utenfor HFK sitt sortiment?
    Ikke at produktene HFK fører er dårlige, men det er bare så utrolig mye spennende å velge mellom.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva med å lete litt utenfor HFK sitt sortiment?
    Ikke at produktene HFK fører er dårlige, men det er bare så utrolig mye spennende å velge mellom.
    Han er vel allerede bortpå Klipsch og QLN. Kom gjrene med andre alternativer!

By the way, g-h selger ett par Silver iriser på avtorget, http://avforum.no/avtorget/showprodu...1028&cat=last7

Burde være bra vel? Godt innenfor budsjettet ditt også, og da kan du invistere i noen skikkelig heftige dypbasser i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Centeren står absolutt på oppgraderings listen... nesten post faktisk, bare har ikke penger til den akkurat nå skal på lytte runde idag, så får vi se hva jeg rekker, men både Klipsch og QLN står på listen

EDIT: Rakk ikke så veldig mye idag, uheldigvis, men fikk bla hørt litt cerwin vega, vet ikke helt om det er noe for meg, også ble jeg litt mer interesert i DALI concept 8 & 10, skal kjøpe samtidig med en kamerat, så tenkte å sende mail til hifiklubben og spørre om vi kunne komme innom å høre på et par alternativer en dag.

Var også innom for å høre på Klipsch høyttalere, men de var ikke koblet på, så skal gjøre det i morgen 11:30, gleder meg.
    Får prøve å få med meg QLN i morgen også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •