Dynavoice F6 eller Logitech Z5500 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F6 eller Logitech Z5500 ?

Hei!

Jeg lurer på om jeg skal ha meg noe lyd nå når jeg kjøpte meg en ny TV.
    Jeg har sett en del på Dynavoice F6 stereo, men også surroundutgaven.
    Når det gjelder Dynavoice F6 stereo og surround. Er det noen som kan nevne et par så rimelige som mulig forsterkere som kan drive disse?
    Jeg har også sett litt på Logitech Z5500 høyttalere(5.1) som faktisk virker som mye for pengene.

Noen som har forslag til hvilke av de jeg burde gå for?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har både logitech z-5500 og surround oppsett med dynavioce f6 og tilhørende surr høytalere og senter. Jeg anbefaler at du begynner med en surroundforsterker og ett par dynavoice f6, så kan du heller oppgradere med flere høytalere senere. Det gir deg garantert bedre lyd! z-5500 er greit til pengene, er jo tross alt full surround med grei lyd for størrelsen og prisen. Jeg kjøpte det til bruk på pc, men siden jeg aldri bruker surround på pc så har jeg tenkt å selge mitt z-5500 som er ganske lite brukt. Legger det nok ut på avtorget en dag jeg tar med tid... hehe

Men en dedikert surroundreciever og dynavoice f6 gir nok mye bedre lyd!

hva med noe rimelig og brukt fra feks denon og ett par f6 til å starte med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Heisann

Jeg har både logitech z-5500 og surround oppsett med dynavioce f6 og tilhørende surr høytalere og senter. Jeg anbefaler at du begynner med en surroundforsterker og ett par dynavoice f6, så kan du heller oppgradere med flere høytalere senere. Det gir deg garantert bedre lyd! z-5500 er greit til pengene, er jo tross alt full surround med grei lyd for størrelsen og prisen. Jeg kjøpte det til bruk på pc, men siden jeg aldri bruker surround på pc så har jeg tenkt å selge mitt z-5500 som er ganske lite brukt. Legger det nok ut på avtorget en dag jeg tar med tid... hehe

Men en dedikert surroundreciever og dynavoice f6 gir nok mye bedre lyd!

hva med noe rimelig og brukt fra feks denon og ett par f6 til å starte med?
    Da gjør jeg det etterhvert
    Noen som har tips til en grei surroundforsterker som duger til en ikke så høy pris? Kanskje i svart ?
    Hvordan er feks en Kenwood, KRF-V6100 på 6 x 100 W ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristoffer2200
    Da gjør jeg det etterhvert
    Noen som har tips til en grei surroundforsterker som duger til en ikke så høy pris? Kanskje i svart ?
    Hvordan er feks en Kenwood, KRF-V6100 på 6 x 100 W ?
    Hei! Jeg har selv en Pioneer vsx-416 forsterker og Dynavoice F6, er veldig fornøyd med dette, har også en proson 12" sub til å ta lydene i kjelleren, for uten synst jeg det ble litt tamt. Kan absolutt anbefale deg pioneeren med F6-er! men du finner nåkk bedre forsterker også til rundt samme pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwood er ikke noe særlig.. Antar at du sitter på netthandelen.no.....

Heller kjøp en Pioneer. Pioneer VSX-915 var vinneren av Lyd og Bilde sin gullmedalje i året 2005-2006 så det ville jeg kikket på. Hadde den selv før Ganske kurrant. Jeg solgte min til 1800 kr. for halvt år siden og nå kan du sikkert prute deg til 1600 kr. om du finner en brukt, jeg anbefaler deg det.

Da får du nok krefter, endel detaljer i lydbildet og bra partner til Dynavoicene...

Begynn i stereo, suppler med sub, legg til senterkanal og bakhøyttalere når du har råd. Da har du faktisk et ganske brukbart surroundoppsett som er knallsterk i lavere prisklasse!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Dynavoice.

Har selv Z5500 på PCen, og finner det veldig vanskelig å integrere bassen skikkelig. Enten er det altfor mye av den, ellers så høres den ikke. Det er liksom ingen mellomting.

Dessuten er ikke den integrerte dekoderen spesielt bra.

Budsjett?

Hva med Sony sin ES1200 eller hva den heter. Har vel fått veldig bra kritikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Gå for Dynavoice.

Har selv Z5500 på PCen, og finner det veldig vanskelig å integrere bassen skikkelig. Enten er det altfor mye av den, ellers så høres den ikke. Det er liksom ingen mellomting.

Dessuten er ikke den integrerte dekoderen spesielt bra.

Budsjett?

Hva med Sony sin ES1200 eller hva den heter. Har vel fått veldig bra kritikk.

Denne? Komplett.no - Sony STR-DA1200ES receiver, 7x100W, DCAC Autokalibrasjon, HDMI, Sort Tror kanskje den var litt ute av han sitt budsjett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan anbefale deg dynavoice i hele surround oppsettet ditt hvis du har ett begrenset budsjett.
    jeg bruker en yamaha rxv 357 forsterker og den håndtere høyttalerne helt fint.
    hvis du går på linken til min hjemmekino under så ser du hvordan jeg har oppsettet mitt.

kan ikke annet enn og fullrose dynavoice for hele magic serien i forhold til pris hvertfall

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Denne? Komplett.no - Sony STR-DA1200ES receiver, 7x100W, DCAC Autokalibrasjon, HDMI, Sort Tror kanskje den var litt ute av han sitt budsjett.
    Sorry, mente å huske den var enda billigere. Men til den prisen, så skal den gi utrolig mye for pengene.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer VSX-915 er å anbefale på Dynavoice. :-) En kamerat lånte denne av en kamerat av seg igjen, og det spilte lovende bra. Spilte iallefall mye bedre enn Kenwooden han har :-) Ser PianoBlack kom med samme forslag ;-) Han kameraten min har fullt Dynavoice oppsett, så ville nok ha valgt Dynavoice istedet for Logitech da Dynavoice er billig og masse lyd for pengene, noe som er veldig bra for budsjettet ditt.:-) Med en sub ved siden tenker jeg du blir toppers fornøyd. Om du skulle holde deg innenfor rimelighetens grenser når du skal handle sub, så er XTZ sin 10" og 12" å anbefale på det varmeste 3280,- for 10"(I Sort silkematt) inkludert frakt på surround.no og 4000,- ca inkludert frakt på 12" med samme finish. Er vel enn 100 lapp eller 2 ekstra for pianolakk finishen. Lykke til! :-)

Edit: Sorry, var litt offtopic, men måtte bare føye til det ang sub :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vant jeg auksjon på Dynavoice F6
    Da mangler jeg bare en forsterker. For se om jeg kanskje kan skaffe en Pioneer forsterker som dere sikter til(muligens brukt)
    Noen som har anbefaling til et bord eller noe som jeg kan sette forsterkeren på? Jeg har TVen på veggen så jeg vet ikke om jeg skal ha bordet vedsiden av PCpulten eller under TVen.
    Hvilke kabler trenger jeg? Jeg skal bruke PC til avspiller.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristoffer2200
    Da vant jeg auksjon på Dynavoice F6
    Da mangler jeg bare en forsterker. For se om jeg kanskje kan skaffe en Pioneer forsterker som dere sikter til(muligens brukt)
    Noen som har anbefaling til et bord eller noe som jeg kan sette forsterkeren på? Jeg har TVen på veggen så jeg vet ikke om jeg skal ha bordet vedsiden av PCpulten eller under TVen.
    Hvilke kabler trenger jeg? Jeg skal bruke PC til avspiller.
    Hva har du av lydkort?

Spiller du mye, og vil ha surround på dette, så MÅ du enten bruke Analoge kabler, eller kjøpe ett lydkort med on-the-fly encoding av Dolby Digital eller DTS. Eneste Azurentech som har dette, samt ett fra Asus. Da må også forsterkeren ha multi-kanal inn.

Hvis surround i spill ikke er viktig, og du for det meste bruker ekte DVD fra PC, så holder det enten med coax eller optisk. Ville kanskje anbefalt optisk fra PC for å bli kvitt jordproblemer mellom PC og forsterker.

Hvis du skal bruke

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du av lydkort?

Spiller du mye, og vil ha surround på dette, så MÅ du enten bruke Analoge kabler, eller kjøpe ett lydkort med on-the-fly encoding av Dolby Digital eller DTS. Eneste Azurentech som har dette, samt ett fra Asus. Da må også forsterkeren ha multi-kanal inn.

Hvis surround i spill ikke er viktig, og du for det meste bruker ekte DVD fra PC, så holder det enten med coax eller optisk. Ville kanskje anbefalt optisk fra PC for å bli kvitt jordproblemer mellom PC og forsterker.

Hvis du skal bruke
    Bruker mest ekte DVD fra PC og bruker 32" LCD til å se på.
    Jeg bestilte ikke surroundversjonen, men bare to høyttalere.
    Har en SPDIF inngang bakpå hovedkortet på PCn. Er det til for optisk lydkabel?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en eller 2 firkantede kontakter bakpå?

Er den sort, og hvis du tar ut proppen, eller dytter opp luken, og har aktivert digital lydutgang i driver så skal du se ett rødt lys. Da er det en optisk utgang.

Utgang pleier å være sort, mens inngang er grå tror jeg.

Vet du hvilket hovedkort du har? Det er mye lettere å finne riktig info da.

Siden det er ett integrert lydkort, så ville jeg uansett anbefalt digital utgang. Det hender ofte at de lydkortene tar med seg en haug med støy fra komponentene rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en eller 2 firkantede kontakter bakpå?

Er den sort, og hvis du tar ut proppen, eller dytter opp luken, og har aktivert digital lydutgang i driver så skal du se ett rødt lys. Da er det en optisk utgang.

Utgang pleier å være sort, mens inngang er grå tror jeg.

Vet du hvilket hovedkort du har? Det er mye lettere å finne riktig info da.

Siden det er ett integrert lydkort, så ville jeg uansett anbefalt digital utgang. Det hender ofte at de lydkortene tar med seg en haug med støy fra komponentene rundt.
    Kommer rødt lys derfra ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte at jeg kunne bruke vanlig kobberledninger fra forsterker til høyttalere?
    Hvilke tverrsnitt på ledningene bør jeg ha?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett litt etter bruktforsterker, men finner ikke så sykt mye for 1000-2500.
    Hvordan er det med en ny Pioneer VSX-416 da?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsterkeren skal nok funke bra den. Har 1 optisk inngang.

Den med rødt lys kan du da kjøre til forsterkeren.

En liten anmerkning jeg glemte vedrørende Logitech settet. Jeg kjørte høytallerene på min Sony VA555ES en stund, og det ga mye bedre lyd enn med Logitech sin forsterker.

Hvis du vil så har jeg den Sonyen til salg, kostet nypris 17000,-. Selger for 4000,-. Kun 5 år gammel, med meget bra kvalitet, eneste minuset er at den analoge CD inngangen ikke funker, derfor så billig. Men inngangen kan omprogrammeres, og kommer slik opp i fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsterkeren skal nok funke bra den. Har 1 optisk inngang.

Den med rødt lys kan du da kjøre til forsterkeren.

En liten anmerkning jeg glemte vedrørende Logitech settet. Jeg kjørte høytallerene på min Sony VA555ES en stund, og det ga mye bedre lyd enn med Logitech sin forsterker.

Hvis du vil så har jeg den Sonyen til salg, kostet nypris 17000,-. Selger for 4000,-. Kun 5 år gammel, med meget bra kvalitet, eneste minuset er at den analoge CD inngangen ikke funker, derfor så billig. Men inngangen kan omprogrammeres, og kommer slik opp i fjernkontrollen.
    Litt fristet av tilbudet, men hadde ikke tenkt opp i den prisen selvom det var billig! Legg den på AVTorget du
    Så da kan det hende jeg den billige pioneeren viss ikke jeg finner noe brukt til rundt 2000,- innen et par uker. Er ikke den som er mest kresen på lyd da jeg har levd på TV lyd i flere år når det gjelder film

Edit3:
    Hvordan er Denon sine billigere Receivere?
    DENON AVR-1507
    eller
    DENON AVR-1306

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Xbox 360. Skal jeg koble den i forsterkeren?
    Har ikke kjøpt forsterker enda, men lurer på hva jeg skal gjøre

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •