Nok en stakkar som trenger hjelp til å velge... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    men når du spør om concept 10 så skjønner jeg at vi er milevis fra hverandre, du prioriterer imponator effekten fremfor god lyd.
    Prøv å still med åpent sinn, med kun et mål for øyet, best lyd pr/krone.
    Imponator effekt?? Milevis fra hverandre?

Litt mye rødvin?

Må si jeg ikke liker måten du artikulerer dine setninger.. har du problemer med mine krav i forhold til pris så er det sikkert et par andre tråder du kan gå berserk i

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Har Selv Concept 10 til hjemmekino... funker bra der, men de er ikke videre bra Hifi høytaler. jeg kjøpte dem siden jeg ikke har plass til Sub'er og at jeg fikk bra pris på dem, da jeg jobbet i Hi-fi klubben i Gøteborg
    da blir det jo uaktuellt.. vil jo gjerne ha litt hifi ht for pengene også

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanzin
    da blir det jo uaktuellt.. vil jo gjerne ha litt hifi ht for pengene også
    Da ville jeg prøvd B&W CM7 , de er ikke store , men de spiller som en stor høytaler angrer nå egentlig at jeg ikke kjøpte dem i stedet da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Da ville jeg prøvd B&W CM7 , de er ikke store , men de spiller som en stor høytaler angrer nå egentlig at jeg ikke kjøpte dem i stedet da...
    Da skal jeg høre på dem i morgen...

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg pengene dine i en god forsterker først å fremst. :-) En Denon 2106 duger mer til småe monitorer. Og jeg vet svært godt at en monitor med riktig forsterker spiller overbevisende bra. Min far har selv en Sony surrerundt forsterker og et par småe KEF. Det spiller utrolig til å være så småe høyttalere(Nest minste Koda). Kjøp deg en forsterker først å fremst, så kan du teste så mye du vil til du finner det du leter etter. :-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponator effekt?? Milevis fra hverandre?

Litt mye rødvin?

Må si jeg ikke liker måten du artikulerer dine setninger.. har du problemer med mine krav i forhold til pris så er det sikkert et par andre tråder du kan gå berserk i
    jeg drikker ikke.
    jeg bare registrerer at du har en liten reciver og du ønsker "stor" basslyd - to ting som ikke kan kombineres uten hjelp av superlettdrevene høyttalere eller en større effektforsterker.
    Når du hinter frempå med concept 10, som er en over middels vulgær høyttaler, eller festhøyttaler om du vil. Så skjønner jeg jo selvfølgelig at å anbefale et merke som Proac var helt feil, men mtp. budsjett og forventninger så vil du nok faktisk komme nermere dine mål med kombinasjonen minimonitor/sub enn ved å velge høyttalere med to stk 10 tommere. det er rett og slett ren fysikk.
    men jeg skjønner at en proac tablette selvfølgelig ikke ser like imponerende ut som daliene eller tilsvarende festhøyttalere.
    jeg prøver bare å fortelle deg følgende: Hvis du er mer interessert i lyden enn utseende på høyttalerene så bør du prøve et annet type oppsett, da vil du se at du kan oppnå langt større synergi effekt mellom høyttaler og forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg drikker ikke.
    jeg bare registrerer at du har en liten reciver og du ønsker "stor" basslyd - to ting som ikke kan kombineres uten hjelp av superlettdrevene høyttalere eller en større effektforsterker.
    Når du hinter frempå med concept 10, som er en over middels vulgær høyttaler, eller festhøyttaler om du vil. Så skjønner jeg jo selvfølgelig at å anbefale et merke som Proac var helt feil, men mtp. budsjett og forventninger så vil du nok faktisk komme nermere dine mål med kombinasjonen minimonitor/sub enn ved å velge høyttalere med to stk 10 tommere. det er rett og slett ren fysikk.
    men jeg skjønner at en proac tablette selvfølgelig ikke ser like imponerende ut som daliene eller tilsvarende festhøyttalere.
    jeg prøver bare å fortelle deg følgende: Hvis du er mer interessert i lyden enn utseende på høyttalerene så bør du prøve et annet type oppsett, da vil du se at du kan oppnå langt større synergi effekt mellom høyttaler og forsterker.
    Grunnen til at jeg spør om en høytaler,er fordi jeg ikke vet noe om høytaleren..eller hvor "vulgær" den er.. du kunne lagt energien i å og fortelle meg saklig at disse ikke er bra i stedet for å hovere..

Jeg Bryr meg ikke om hvordan HT ser ut, er 30 år har kone og 3 unger.. er ingen fjortiss.

Takker for dine andre mer saklige råd.

Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid morsomt å følge en "krangel" i tråder på AVforum ..... synes dog ikke at wotg hoverer i sine råd, men forsøker å gi råd med tekniske termer. Er noe som heter nærtagende også. Men jeg kan selvfølgelig ta feil .....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Alltid morsomt å følge en "krangel" i tråder på AVforum ..... synes dog ikke at wotg hoverer i sine råd, men forsøker å gi råd med tekniske termer. Er noe som heter nærtagende også. Men jeg kan selvfølgelig ta feil .....
    Krangel? Hvor?

Er litt nærtagende jaops: Men..

Jeg skjønner godt de"tekniske" termene,men det finnes fler måter og ordlegge seg på som ikke kan oppfattes som Overlegent og Pompøst.

Jeg har lagt denne "uenigheten" død og håper alle andre også gjør det:-D

Men jeg trenger fortsatt bedre lyd:twisted:

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ht

Jeg prøver bare å fortelle deg følgende: Hvis du er mer interessert i lyden enn utseende på høyttalerene så bør du prøve et annet type oppsett, da vil du se at du kan oppnå langt større synergi effekt mellom høyttaler og forsterker.
    Må bare si meg enig i wotg her Lazin. Jeg har selv hatt store "festHT" som wotg her nevner!.. Om du er ute etter godlyd, som til tider sender deg ut i drømmeland:-D , bør du ta anbefalingene til wotg med deg videre!.

Lykke til.

MVH
    Cyrus

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    Takk for støtten jeg føler meg litt missforstått her
    kjære Lanzin du trenger jo ikke ta mitt ord for god fisk, men før du letter lommeboka, ta deg ihvertfall tid til å teste mitt alternativ - da skjønner du kanskje hva jeg mener.
    På et slik forum er det jo vanskelig å få et inntrykk av hvem du diskuterer med og den personens preferanser, muligheten for å gjøre på leggen er derfor stor...
    Du sier selv at du ønsker punch i bassen, vel slik jeg oppfatter lyd så er punch hovedsakelig i mellombassen. tenk på f.eks flamsene i skarptromma på system of a downs låt "toxicity" det går jo ikke så dypt, men på et skikkelig annlegg så smeller det skikkelig - nesten som å høre the real thing.

At konstruktøren til Patosene dine sier at det ikke er noe problem med 402/2106 og dypbass bør du jo ta med en klype salt, han er tross alt rimelig partisk og selvfølgelig interessert i at du velger Patos.

jeg kan jo ikke påvirke deg utover det å komme med anbefalinger, eller en sakelig begrunnelse på hvorfor du bør velge andre alternativer. Jeg føler ikke at jeg har brutt noen høfflighetskodeks, jeg har bare påpekt at utifra min erfaring så vil et bli vanskelig å få dine kriterier til å bli oppfyllt uten å enten:
    A - innse at du ikke kan få i pose eller sekk på et begrenset budsjett
    B - Legge mer penger på bordet eller
    C - prøve et annet approach for å oppnå dine ønsker og mål.
    utifra det lille du har fortalt meg om dine preferanser så ville jeg naturlig gått for altenativ C.
    Selvfølgelig stiller det seg anderledes hvis du har en 50M2 stue eller bare hører på f.eks infected mushroom.
    Jeg tok utgangspunkt i normal romstørelse, "normal musikksmak" og normale preferanser.
    personlig så spiller jeg trommer og er derfor ganske opptatt av hva som forgår nedover i hertzskalaen, men jeg er ingen bassjunkie, jeg vil bare at et instrument skal høres neonlunde ekte ut, være seg trommer, bass, gitar eller piano.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    Må bare si meg enig i wotg her Lazin. Jeg har selv hatt store "festHT" som wotg her nevner!.. Om du er ute etter godlyd, som til tider sender deg ut i drømmeland:-D , bør du ta anbefalingene til wotg med deg videre!.

Lykke til.

MVH
    Cyrus
    Anbefalingene er motatt.. jeg skal lytte på noen stativhøytalere også,men Budsjettet mitt holder ikke til både stativ og sub.. ihvertfall ikke av god kvalitet:???:

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plassert 402 der du hadde 400?Isåfall kan det være der litt av bassproblemene dine ligger.Lyric serien er litt mer kresen på plassering enn Basic er.
    402 krever også litt mer strøm enn 400 og det makter ikke Denon'en din å levere nok av.Lån med deg f.eks ett par monoblokker hjem og prøv,så våkner de nok av dvalen.
    For bass mangler ingen av Patos sine HT'er,men kraftig nok forsterker er et "must".

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Topp

Anbefalingene er motatt.. jeg skal lytte på noen stativhøytalere også,men Budsjettet mitt holder ikke til både stativ og sub.. ihvertfall ikke av god kvalitet:???:

Det skjønner jeg veldig godt, budsjett er mange ganger:evil:

Om jeg var deg hadde kjøpt litt og litt, HT nå og sub siden? Etter en stund med litt tolmodighet bla bla....:-D
    Sitter du igjen med ett glimrende anlegg, som du vil ha glede av i mange år!

Dette går bra!.

Cyrus

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thihi.. morsomt med temperament..

En god forsterker med god strømforsyning og god CD spiller er et must for å oppnå godlyd. Prøv det først.

Stram og lite bass er ikke akkurat Patos kjennetegn :wink:.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at der faktisk er lite bass (dynamikk) på altfor mange rockeplater.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Sant nok

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Husk at der faktisk er lite bass (dynamikk) på altfor mange rockeplater.
    Helt enig Antonx!.. Stoor forskjell på opptak fra plate til plate!..

Cyrus

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det ganske overraskende patos B510..
    Synes lyden i disse var helt fortreffelig.
    Da stiller jeg ikke så store krav til lyden likevel da:-D

jaja..kan jo ikke gå rundt å være normal heller da:???:

Takker for gode forslag.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •