Høytaler oppgradering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytaler oppgradering

Morn folkens.

Har Challenger M-65 nå, veldig fine start høytalere. (med tanke på pris, og hvor gode dem er)
    Men når har den tiden kommet da jeg begynner og komme på andre tanker. dvs nye høytalere.
    Problemet mitt er at jeg er ingen 18 års gammel Rimi hagen, så dvs. og bruke dusinvis av penger på et par høytalere går ikke an.
    må jeg ty meg til maksimum så er 10000.- kr den absolutte maksimum grensa. helst under. (idyll prisen er rundt 6-8000 vill jeg si)

Jeg hører på rock og hard rock, dvs. jeg må ha trøkk i dissa høytalerne. men må også ha god lyd.

Forsterkeren som skal brukes til og drive dette er Harman/Kardon Stereoforsterker 970

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er vel ett godt alternativ for deg da...
    De duger i bøttevis. Ser for meg at enten RF 82 eller RF 62 vil passe fint. alt etter hvor mye du vil bruke.

Romstørrelse og romutforming er også viktig for valget av høyttalere.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BM Audio har RF 82 til 8500 med vannskadede esker eller noe. Bedriften er også en av de beste på kundescervise. Både før og etter du har kjøpt noe fra dem. Send dem en mail i vertfall!

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette ser ut som gode høytallere

Du spørte anngående romstørrelse og form, så jeg tegnet kjapt en skisse av hvordan sånn ca rommet er.
    Vedlegg 22260

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både RF 82 og 62 kommer til å rive godt i det rommet der... Jeg har ett par RF 82 i ett 32kvm rom, og jeg har ingen problemer med verken dypbass eller plassering. Jeg tilogmed vert nødt til å se om subwooferen har vert på under visse cder. (PB12pluss/2)

Om økonomien virkelig presser, så tror jeg RF 52 og en seriøs subwoofer (senere?) kommer til å gjøre en fin jobb i ditt rom.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, setter pris på at du finner noe som faktisk er innenfor min prisklasse og ikke bare sier "ja hvis du vill ha noe som virkelig presser så har jeg et godt alternativ til 16000,-".

uansett.
    Har du noen erfaring på rock når det kommer til de høytallerne.
    mine høytallere nå har en tendens til og svømme i bass, en slik brumming når bassgitar blir spillt. slik at gitaren og vokalisten nesten blir overkjørt, hvis du skjønner meg.
    men vill jo dog ha den gode punching følelsen som du får av trommene.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg noen artister, så kan jeg prøve. Jeg spiller mye rock selv, men også mye annet. Bassen drar godt i bunn, men det går ikke utover stemmene eller el-gitaren.

Har du litt krefter, så tror jeg ikke du kommer til å få noen bass/mellomtoneproblemer med Klipsch. Jeg bruker selv en Denon AVR 3805 (ca 120w) som driver bassene, og en Electrocompaniet AW50 (ca 50w) som driver bassene.

Jeg har lest rundtom at H/K er en svært god kombinasjon til Klipsch, men dette har jeg ikke hør selv.Jeg har derimot hørt dem med Vincent, EC og Denon.

Klipschene liker godt med effekt selv om folk sier at de er lettdrevne.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AC/DC , Metallica , Audioslave , Guns' N Roses , Jimi Hendrix. Noen av de jeg kommer på.

Sånn utenom Klipsch da, har du noen andre tips. (liker og ha litt og velge imellom skjønner du)

Men fint og høre at de klarer og gjøre lyd riktig.
    Jeg trodde at jeg trenkte høytalere med god bass i til rock, men ser ut til og tatt grådig feil der, må ha så mye mer.

Men som jeg sa, hvis du har noen andre og anbefale så hadde det vært fint. ikke fordi klipsch er noe jeg ikke vill ha, men liker og ha litt buffèt når jeg skal velge høytalere. og sammenligne på en måte.

Takk så meget

Z

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så mangt og velge i, men det er kun du som vet din smak!

Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Morn folkens.

Har Challenger M-65 nå, veldig fine start høytalere. (med tanke på pris, og hvor gode dem er)
    Men når har den tiden kommet da jeg begynner og komme på andre tanker. dvs nye høytalere.
    Problemet mitt er at jeg er ingen 18 års gammel Rimi hagen, så dvs. og bruke dusinvis av penger på et par høytalere går ikke an.
    må jeg ty meg til maksimum så er 10000.- kr den absolutte maksimum grensa. helst under. (idyll prisen er rundt 6-8000 vill jeg si)

Jeg hører på rock og hard rock, dvs. jeg må ha trøkk i dissa høytalerne. men må også ha god lyd.

Forsterkeren som skal brukes til og drive dette er Harman/Kardon Stereoforsterker 970
    Patos basic serie gir mye og god lyd for pengene.
    510 koster 7999,-
    410 koster 5490,-
    310 koster 3990,-

Men mest lyd for pengene får du nok med Lyric.
    302 koster 9990,- og (301)MkI utganven av denne ble kåret til best i test av flere fagblader.

Kjøper du brukt kan du finne både Lyric 402 og 503 til en pris som faller innenfor dinne rammer! Noe jeg virkelig vil anbefale deg og gjøre!

Som skrevet tidliger så er også Klipche en knall høyttaler!

Anbefaler deg og kikke på brukt da du får mye mer for pengene der en om du kjøper nytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dali concept 8

Du kan alltids teste Dali Concept 8.
    De spiller sinnsykt fint og med et sinnsykt trøkk når det trengs..
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 8 Høyttalere

lykke til med kjøp

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10000kronerssjiktet finner man jo enormt med høyttalere. Jeg vil derimot bare uttale meg om de jeg har hørt på.

JBL Studio L880: Denne imponerte ikke på noen måte annet enn i bassen. Der drog den ganske godt. Ellers var diskanten skarp og mellomtonen fraværende. Jeg ble faktisk ganske overrasket over hvor dårlige disse høyttalerene var.
    Pris: 9995.

System audio 1530: Mye bra i denne. Jeg synes mellomtonen og hurtigheten i denne høyttaleren var svært bra. Ettersom elementene er gaske små, så manglet jeg mye respons under 60hz i mitt rom, og dermed ble disse utelukket. Pris: 7999.

B&W 600serien (den nye) Dette var en veldig god høyttaler i mine ører. Den hadde en fortreffen mellomtone og gaske bra bass. Diskanten var der heller ikke noe å klage på. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte dem var at de ikke er så veldig tilgjengelige. Pris: 9996.

Dali Ikon 6. Dette var i likhet med B&W en svært kompetent høyttaler. Fantastisk diskant, bra mellomtone og muuuligens litt bedre bass en B&W. B&W vant da på mellomtonen, som med FSTelementet utretter de utroligste ting.
    Pris: 8996.

Klipsch har jeg allrede forklart litt om: Pris fra 5995-9995.

Ett tips, på Acoustic Tuning ligger det ett par Magnaplanar SMG høyttalere til en serdeles hyggelig pris, disse skal være helt enorme på mellomtone. Prisen er ikke akkurat avskrekkende heller, 4900kr.

Dette er da, med unntak av Magnaplanar SMG, de høyttalerene jeg lyttet til da jeg kjøpte nye høyttalere for ca 2 uker siden. Alle intrykkene som jeg har gjenngitt i denne teksten er subjektive meninger jeg har kommet fram til, og selv om flere av disse høyttalerene er roset opp i skyene av skribenter av diverse slag, så synes jeg noen av høyttalerene, og da spesielt JBL, ikke var verdt pengene. Det skal også sies at utstyrsmatching er viktig osv.

JBL og System audio ble prøvelyttet med H/K, EC og Denon.
    B&W og Dali ble prøvelyttet med EC og Denon.
    Klipsch med Vincent, EC og Denon.

Det er også mye annet der ute som sikkert er svært bra, men ettersom det ble veldig upraktisk å få lyttet til dem, så ble de valgt vekk.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svarene.
    Ser ut som du også har gjort hjemmeleksa di gitt Cowboy.

Skal tenke over de forskjellige anbefalte høytallerne nå, så får vi ser hva det faller på

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cowboy bebop. Du som har litt peiling på Klipsch. Hvordan er disse på Denon i forhold til B&W? Dette har jeg lurt lenge på.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Takk for alle svarene.
    Ser ut som du også har gjort hjemmeleksa di gitt Cowboy.

Skal tenke over de forskjellige anbefalte høytallerne nå, så får vi ser hva det faller på
    Joda, mye forarbeid ble lagt ned i innkjøpet av de nye høyttalerene, og dette arbeidet deler jeg mer enn gjerne med andre.

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    cowboy bebop. Du som har litt peiling på Klipsch. Hvordan er disse på Denon i forhold til B&W? Dette har jeg lurt lenge på.
    Jeg elsker Klipsch på Denon. Enkelt og greit.
    Det er en fantastisk kombinasjon i mine ører. Jeg har nå sett opptil flere filmer UTEN subwooferen, og allikevel hatt brukbar bassrespons. Mellomtonen er "rett i fjeset" og avslører alle detaljene, diskanten har jeg på en egen forsterker, men denne skal også kobles over på Denonen i morgen for en dypere test. Er denonen like bra på diskanten som den er på mellomtone og bass, så finner dere snart ett strøkent Electrocompaniet-effekttrinn på torget...

Ellers har jeg blitt sittende mer eller mindre hele kvelden nå å lyttet på diverse rock, og enda har ikke mastervolum vert under -15...
    Hører for øyeblikket på Pyroreprisen på P3. Grei musikk, men pga tidspunktet er volumet redusert. Men for all del, her nytes musikk uansett!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut det. Er litt spennendes dette her. Er litt sugen på å få testa Klipsch. Vært det igrunn veldig lenge. Har hørt på RF-83 og dem spilte helt sykt på en 993 Vincent :-D Jeg sikta mer mot RF-82 jeg da. Har Denon PMA2000R. Lurer virkelig hvordan den spiller i forhold til 3805 :-) Noen i grenland som har et Klipsch oppsett jeg kunne fått lytta på? Kan ta med forsterker og se hva jeg syntes selv også :-) Kanskje jeg bestemmer meg for Klipsch istedet for B&W? Hvem vet. Tiden vil vise ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •