Optimale høytalere til HK AVR 245..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optimale høytalere til HK AVR 245..?

Hei.

Synes ikke lyden er bra nok, og har etter noen mnd nå begynt å lure på om Dynavoice M65 ikke passer sammen med HK. Har nylig nullstilt recieveren (etter autokalibrering), og tester musikk i ren stereo. Det er rett og slett alt for mye bass i lyden, og ellers høres det ganske tamt ut. Lyden sprer seg ikke, så jeg får et veldig rart lydbilde.

Har eksperimentert med plassering av høytalerne, men det hjalp omentrent ingenting. Leste en artikkel fra Lyd og Bilde som gikk på at HK passer bra sammen med Infinity. Siden er nå borte ser det ut som, men dette tilbudet refererer til den testvinnende "knallpakken".

Kan det være slik at AVR245 ikke passer med Dynavoice M65?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erm, HK i det hele tatt?

Noen som vet hvordan HK passer med DALI eller B&W?

:neutral:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K på Dali liker jeg selv meget godt. På B&W er jeg redd det hadde blitt for lyst og skarpt i toppen.

Jeg hadde selv AVR330 på Dali suite, fungerte meget bra det.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    H/K på Dali liker jeg selv meget godt. På B&W er jeg redd det hadde blitt for lyst og skarpt i toppen.

Jeg hadde selv AVR330 på Dali suite, fungerte meget bra det.
    Men, er det ikke slik at HK leverer litt mer bass enn gjennomsnittet (sammenliknet med Denon f.eks.)?

Skjønner ikke at det skal bli så mye bass og lite mellomtone i M65'ene mine, det er merkelig. I testen på Lyd&Bilde fikk den 9 på alle områder, inkludert mellomtone og diskant, og kan det virkelig være sånn at den leverer mye bass at den rett og slett ødelegger lyden? Hva kan årsaken være til at Lyd&Bilde mener HK passer sammen med Infinity?

:???:

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Patos Basic og HK er en killer kombinasjon.... Veldig Rocka men pent og bra

Ellers er også PSB ganske bra sammen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også HK AVR245, kjører med HKTS11 og har de samme erfaringene som du.

Jeg hadde tenkt å investere i Dynavoice Definition DF-5 som fronthøytalere, men blir litt engstelig når du har dårlige erfaringer med M-65.

Nå skal jo DF-5 være bedre på mellomtone og diskant...men allikevel. Alternativene mine er Ikon6 og SA 1750, men de er jo langt dyrere.

Satser nok på DF-5, men dette var den første posten som trakk beslutningen min i tvil...

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en plugg i bassporten. Mener det var det L&B anbefalte når de testet den høyttaleren?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ninjaspliff
    Men, er det ikke slik at HK leverer litt mer bass enn gjennomsnittet (sammenliknet med Denon f.eks.)?

Skjønner ikke at det skal bli så mye bass og lite mellomtone i M65'ene mine, det er merkelig. I testen på Lyd&Bilde fikk den 9 på alle områder, inkludert mellomtone og diskant, og kan det virkelig være sånn at den leverer mye bass at den rett og slett ødelegger lyden? Hva kan årsaken være til at Lyd&Bilde mener HK passer sammen med Infinity?

:???:
    En ting er at HK er strømsterk, og dermed har kontroll på bassen, men jeg kan ikke huske at den hadde så veldig fokus på bass når jeg lånte øre til den.

HK, JBL og Infinity er merker som produseres omtrent under samme tak. Det er vel derfor det er god match vil jeg tro! Infinity Beta er forøvrig veldig morsomme høyttalere.

Jeg så fort på plasserings-tråden du viste til, og 30cm fra vegg kan bli litt snaut. Selv har jeg 50 cm, men avstanden kan med fordel bli ennå litt større fra både side- og bakvegg.

Har du lytteposisjon helt inntil en vegg er ikke dette heller veldig gunstig. Det kan være du sliter litt med romforsterkning. Mulig du må ommøblere helt for å få det til, men jeg håper jo du kommer til en løsning. Tror ikke forsterkerbytte er noen løsning, men kan du låne en og prøve da?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på Klipsch hvis film og morrofaktor er viktig ;-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene.

Film og morrofaktor, nja. Egentlig er jeg mest ute etter å få klar, god, stereolyd. Filmlyden er jeg fornøyd med.

Har vurdert å bytte høytalere, faktisk. Det var vel hele tida meninga at M65'ene skulle bare være en midlertidig løsning, men hadde ikke tenkt å bytte dem ut allerede etter noen få mnd.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye

HK, JBL og Infinity er merker som produseres omtrent under samme tak. Det er vel derfor det er god match vil jeg tro!
    Der er jeg langt ifra enig med deg Jeg har prøvd JBL ( northridge ) sammen med HK og da ble det nesten Bass overload og så "spiss" i toppen at det nesten var ubehagelig å høre på litt høyere volum. Dette gjaldt egentlig all musikk.

Men det er min mening

Kjør Norsk kjør Patos :lol:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Northridge-serien høres ut som om mellomtonen er puttet i en ullsokk, så det overasker egentlig ikke!

JBL og Infinty er selvstendige produsenter, men eies av Harman International. Dermed MÅ det jo ikke match'e med H/K, men noen påstår jo at det gjør det.

Som Svantekiller sier, så er Patos en god ide å høre på.

Men skal du gjøre dette optimalt finner du først drømmehøyttalere, og så leter du etter en receiver som passer til etterpå. Jeg vil tro du finner mere "musikalske" receivere enn H/K.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •