Ønsker andres vurdering av sa explorer! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 95 av 95
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nesten så man ikke tør å kommentere her inne. Mange sterke meninger. Har ikke hatt gleden av å høre Explorer enda, men jeg har en stående invitasjon, så det blir ikke lenge til. Jeg har derimot hørt Ranger ved flere anledninger og har falt fullstendig for denne i kombinasjon med Primare. Jeg syns ikke Hegel var god match for disse. Fikk beskjed på HFC at Primare og SA sammarbeider i utviklingen av produktene sine, så da er det vel ikke så rart om de høres bra ut sammen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oyvino: Ta med deg noen av dine egne referansespor - eller hvorfor ikke skaffe deg System Audios egne referanser - særlig de med terningkast 10

Referanselisten:

System audio - musik & film eksempler

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Hadde jeg vært glad i skriking hadde jeg vært gift.....
    Den falt overhodet ikke i smak og å snakke om at det skal være en av de beste stativere er utenfor min fatteevne.
    Jeg mener at de når ikke f. eks Baby Grand til knærne engang.
    Er det der du har din referanse? Det er vel motpolen til Focal det...
    Jeg er nok mye nærmere Focal her ja. Respons Baby Grand syntes ikke var verd sin pris men den spiller jo bra og naturlig om enn ikke noen verdensmester i noen gren.

Bare for å hive på litt mer ved ....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt parafin på veden skader ikke..

Tror vi alle bør lage cd'er med "the best sound to this shit" for hver enkelt høyttalermerke.. På den måten slipper vi å høre vonde eller dårlige sider av høyttalerne.. Hadde ikke det vært noe'a?

"kjøpe Sonus Faber høyttalere, få 40% avslag på all klassisk musikk" gjelder kun denne uken
    Det hadde vært noe det dere..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det var faktisk noe av det jeg nettopp likte så godt med Focal 1007 da jeg hadde de. Det var omtrent som de hadde en egen sak inni som skjønte hva slags musikkgenre jeg slengte i cd-skuffa og omstilte seg deretter, de briljerte på nesten all slags musikk - og det er en egenskap jeg mener du bør kunne forvente når man kjøper såpass dyre høyttalere.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hmm, det var faktisk noe av det jeg nettopp likte så godt med Focal 1007 da jeg hadde de. Det var omtrent som de hadde en egen sak inni som skjønte hva slags musikkgenre jeg slengte i cd-skuffa og omstilte seg deretter, de briljerte på nesten all slags musikk - og det er en egenskap jeg mener du bør kunne forvente når man kjøper såpass dyre høyttalere.

Muligens en musikalsk eskimo inne i kassa
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med "lurungen"!

Gang på gang ser jeg samme produkt får ørten forskjellige lydkarakteristisker her. Det glemmes alt for ofte at samspillet mellom komponentene i anlegget er helt avgjørende for hvordan det låter til slutt. Akkustikken i rommet spiller også stor rolle for oppfattelsen av produktet.
    Det er greit å få noen tips her og der, men ta de med en liten dose skepsis. Det kommer jo sjeldent frem under hvilke omstendigheter produktet er testet.

Ikke la andres uttalelser avgjøre ditt høyttalervalg. Lytt selv!

At Explorer er en dårlig høyttaler går det ikke an å si, men at den ikke passer for alle kan jeg gå med på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Er det der du har din referanse? Det er vel motpolen til Focal det...
    Jeg er nok mye nærmere Focal her ja. Respons Baby Grand syntes ikke var verd sin pris men den spiller jo bra og naturlig om enn ikke noen verdensmester i noen gren.

Bare for å hive på litt mer ved ....
    Etter å ha hørt baby Grand endte jeg opp med et 4-veis mer eller custom system fra samme produsent.

Og ja det er omtrent motpolen til Focal.

Spørsmålet er bare om det er meg, gutta i Fidelity, Audio Research og Transperent som ikke vet hva som fungerer.

Dobbelt kabinett, 4 ordens filter og de dyreste komponenter hele veien er det man betaler for.
    Hvor mange konkurrenter kan skilte med det?

Når jeg ser på dine valg og dine meninger om hva som ikke er verd sin pris ser jeg hvordan vi prioriterer ulikt.

Skulle jeg levd lykkelig med noen Proac måtte det blitt en Response 5 evt D80 eller 100. Uff begynner å bli kresen.
    Forresten synes jeg forholdet mellom pris og kvalitet er lit skeivt hos det merket.

Focal tror jeg aldri jeg kunne blitt fortrolig med.

Btw sitat av Håkon Rognlien: Respons Baby Grande kan så vidt jeg begriper være de beste stativhøyttalere som er produsert.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke stole 100% på skribener, de har sine prioriteringer de også. Focal blir utropt til "verdens beste" den også og vi er jo enige at de er veldig forskjellige. Man finner mange "verdens beste" om man leter litt. Rognelien liker jo t.o.m. Kkk...

Hva heter din modell og hva koster den? Jeg hørte Baby Grand på Parasound og Bladelius. Jeg tror ikke det var ideel match. Tror potensialet var høyere.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har uansett mest å si for resultatet. Anlegget mitt har spilt alt i fra dårlig, umusikalsk og kjedelig til skikkelig high-end hvor eneste variabel har vært plassering i rommet. Høytalerne har vært plassert etter beste evne og mest mulig symmetrisk hver gang, kun lokasjon i rommet har endret seg. Man kan dermed svært sjelden si noe om et produkt med mindre man har hørt det ved flere anledninger og i forskjellige typer rom. Først da vil det gi noen mening å vurdere et produkt. Men det er jo selvfølgelig lett å tenke at "det vil jo gi en viss pekepinn" men når man faktisk opplever med egne ører hvor mye et rom har å si på lyden i eget anlegg så skjønner man fort at det har utrolig mye mer å si enn man skulle tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo delvis høre akusikken i rommet og skjønne hvordan den påvirker lyden. Jeg synes ikke det er så vanskelig å kjenne igjen signaturen til en høyttaler i andre rom og til og med med andre forsterkere. Som regel synes jeg det stemmer bra men helt nøyaktig blir det selvsagt ikke. Bassen derimot er jeg forsiktig med å mene for mye om.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Man kan jo delvis høre akusikken i rommet og skjønne hvordan den påvirker lyden. Jeg synes ikke det er så vanskelig å kjenne igjen signaturen til en høyttaler i andre rom og til og med med andre forsterkere. Som regel synes jeg det stemmer bra men helt nøyaktig blir det selvsagt ikke. Bassen derimot er jeg forsiktig med å mene for mye om.
    Tenker ikke så mye på lydsignaturen, men ting som stereoperspektiv, luftighet og musikalitet. Dette ligger vel så mye i god plassering i rommet som i utstyret.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du liker ikke Klipsch du AntonX.......
    Forøvrig har jeg tidligere vært Klipsch eier selv da jeg har hatt surroundrecievere. I hjemmekinosammenheng er det ypperlige høyttalere med tanke på dynamikk og hvor lette de er å drive, de fleste surroundrecivere operer med "pappwatt" og bør pares med lettdrevne høyttalere.

Mine høyttalere har 1 stk 8 tommer pr stk og er bygd om hos produsent til LE.
    Prisen blir da sånn ca:
    Std. høyttalere 55
    Ombygging 30
    Sub 30

Forøvrig er jeg stor motstander av pris og modellhysteri (det samme gjelder blå dioder of FrP politikk).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men du må jo sammenligne dine egne med høyttalere til 85k. Der er konkurransen høy. Og med sub er du over prisen til Summit som også banker ut lave toner :-D .

Sorry til trådstarter for all OT , men det er moro å diskutere. Håper på tilgivelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tilbake til topic så får en utrolig mye bra for ca 30k.

Etter min mening er det i den prisklassen de virkelig gode høyttalerene åpenbarer seg.

Ulempen er at høyttalere til rundt 30k oftest kan matches med forsterkere opp mot 100k uten at det blir noe overkill.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •