Ønsker andres vurdering av sa explorer! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen vits å være spydig cybervision.
    ..Da er den rett ikke høyttaleren for deg. Poenget er at den er jo designet utifra at den skal være så og så bred, og at derfor den aller dypeste bassen blir utelatt. Selv tildels veldig svære høyttalere sliter med å gå ned til 20 tallet på en fysisk måte. Har du behov for den aller dypeste bassen, uten at du har penger/plass til en Wilson Alexandria, så trenger du en sub uansett, og da blir det plutselig en fordel at høyttaleren er slank og fin (f.eks estetisk sett og WAF-faktor) siden den uansett går så langt ned at det skal være mulig å overgangen til en sub ganske bra. Så det er jo ulike måter å se på dette...

I30 er nok heller ikke den forsterkeren som graver dypest. En forsterker med den generelle lydsignaturen til I30 og bassen til H200 hadde nok passet best på høyere volum. M.a.o pleier det todelte Primare settet å være en meget bra kombinasjon sammen med høyttaleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den dypeste bassen kommer også problemene.
    Ikke alle som kan ha høyttalerene 3 meter ut fra veggen f. eks.

Tror ikke det er noe problem å kjøpe SA Explorer med et lykkelig utfall.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hele poenget med forumet er vell å dele tanker meninger og erfaringer er det vell ikke wizkid? At noe skal tas med en klype salt blir vell lit feil, da en spør om andre meninger.. Selv har jeg ikke opplevd SA.. da også explorer som hard, jeg har hørt det på primare.. med hegel låt det ikke bra.. Synes også at bassen gir seg fort.. (slapp har jeg aldri nevt, for er det noe ht ikke er så er det slapp) Tingen er at en kan godt høre hva andre sine erfaringer er på forumet, men det kan aldri erstattes fra ens engen erfaring, det er jo kjøperen som skal ha disse. Derfor synes jeg det er greit å forhøre seg på forumet, folks meninger og lyttepreferanser og ikke minst smak er forskjellig.
    Men det viktigste er å selv høre på det..
    Enten er du hårsår, eller så har du misforstått.

-Jeg har ikke nevnt deg i mitt innlegg, og langt ifra tenkt på deg.
    -Dele sine erfaringer, er vel noe vi alle gjør. Mine erfaringer er at man skal ta alle uttalelser med en klype salt. Lytt og lær selv, mener nå jeg. Helst før en kjøper.
    -Min uttalelse om "slapp" etc. er generell. Ikke myntet på SA.
    -Men det viktigste er å selv høre på det.. Og da er vi vel enige da?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Tror ikke det er noe problem å kjøpe SA Explorer med et lykkelig utfall.
    For uten øra! :twisted:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For din del ja

Blir spennende og se hva trådstarter opplever når han har vert og lyttet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert muligheten for at det er dine ører det er noe galt med?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Ingen vits å være spydig cybervision.
    ..Da er den rett ikke høyttaleren for deg. Poenget er at den er jo designet utifra at den skal være så og så bred, og at derfor den aller dypeste bassen blir utelatt. Selv tildels veldig svære høyttalere sliter med å gå ned til 20 tallet på en fysisk måte. Har du behov for den aller dypeste bassen, uten at du har penger/plass til en Wilson Alexandria, så trenger du en sub uansett, og da blir det plutselig en fordel at høyttaleren er slank og fin (f.eks estetisk sett og WAF-faktor) siden den uansett går så langt ned at det skal være mulig å overgangen til en sub ganske bra. Så det er jo ulike måter å se på dette...

I30 er nok heller ikke den forsterkeren som graver dypest. En forsterker med den generelle lydsignaturen til I30 og bassen til H200 hadde nok passet best på høyere volum. M.a.o pleier det todelte Primare settet å være en meget bra kombinasjon sammen med høyttaleren.
    Ikke meningen å være spydig. Sangene jeg snakker om har bass i området 40-60 hz (vil jeg tro) og det var der jeg savnet drag. Explorer da ikke så liten og nusselig. Min opplevelse var at den rullet av tidlig, og jeg tror ikke jeg var helt ute å kjøre da jeg ser trådstarter vurderer å kjøpe med 2 subber for å bli fornøyd. Det sier vel sitt det også. Men herrefred, det kan jo være jeg hadde øra fulle av voks den dagen. Vet dere hva, jeg skal rett og slett dra å få meg en liten lytt på Explorer igjen og så skal jeg med handa på hjertet si hva jeg mener denne gangen, er det en god deal?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert muligheten for at det er dine ører det er noe galt med?

Jepp! Vurderte det.. - men nei!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja da er det mine ører det er noe galt med. Kan avslutte medlemskapet mitt nå da jeg ikke aner hva som er bra uansett

Btw så er konstruksjoner med 4. ordens filter veien å gå for å få god lyd så IMO er du i helt feil gate.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vet dere hva, jeg skal rett og slett dra å få meg en liten lytt på Explorer igjen og så skal jeg med handa på hjertet si hva jeg mener denne gangen, er det en god deal?
    Det synes jeg er en god deal. Hos meg var det null probs ned til 35Hz. Dro ivei som bare det. Det som jeg syntes var litt rart er at det tok veldig lang tid å spille de inn.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvino

1. Hørte denne på hfc i dag, og likte den ganske godt.

2. Kunne hatt bedre bass synes jeg,

3. men 2 se200 subber bør veie opp for dette!

4. Er det noen feil/mangler ved se200 sub/explorer ?

5. bedre valuta for pengene andre steder?

6. Står vel egentlig mellom denne eller vienna acustics beethoven concert grande!

7. Men åpen for gode forslag,

8. noen som har erfaring med dali ms4/helicon serien???
    1. Kjøp den LYDEN du liker best.

2. Bassen er ikke dårlig - den er der bare ikke

3. Ja.

4. Helt klart - avhengig av LYDEN

5. Hvis "valuta" betegner DIN godlyd - nei.

6. Prøv begge

7. Prøv en gulvstående med min. 8" element(er).

8. Yepp - funker bedre enn SA, men så har de større elementer.......

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg er en basstulling som jeg mistenker for å ha en drøm om å spille kontrabass.
    Husk, han vet ikke hva diskant er.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal fremfor SA......
    Regner med at Focal har samme huslyden som JMlab, hadde mini utopia på min shortlist tidligere men etter å ha hørt de kom de i den "aldri i verden i min stue" kategorien. Rett og slett forferdelig og regner med at Focal ligger i samme gate.

Ruller av tidlig i begge frekvesfløyer?
    Etter mine ører ruller den ikke av i diskanten i det hele tatt.
    I tester har de heller hatt ikke noe å si på diskanten, hifi4all mente den var i verdensklasse og lyd og bilde hadde heller ingen ankepunkter på den.

Bli kvitt skrike elektronikken din Cyber så kan det hende du også finner gleden i god musikkgjengivelse
    Hvis du mener Mini utopia BE er i "aldri i min stue" kategorien så er det dine prefereranser som er serdeles spesielle. Mini utopia BE er regnet som en av de beste stativhøyttalerene du kan kjøpe - regardless of price.
    Bare en tanke: Til 33K så er du jo farlig nærme et par Focal electra 1027BE, ihvertfall hvis du overasker Andrè på en dag da han har spanderbuksene på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hvis du mener Mini utopia BE er i "aldri i min stue" kategorien så er det dine prefereranser som er serdeles spesielle. Mini utopia BE er regnet som en av de beste stativhøyttalerene du kan kjøpe - regardless of price.
    Bare en tanke: Til 33K så er du jo farlig nærme et par Focal electra 1027BE, ihvertfall hvis du overasker Andrè på en dag da han har spanderbuksene på.
    Hadde jeg vært glad i skriking hadde jeg vært gift.....
    Den falt overhodet ikke i smak og å snakke om at det skal være en av de beste stativere er utenfor min fatteevne.
    Jeg mener at de når ikke f. eks Baby Grand til knærne engang.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    I know wotg, tenkte nøyaktig det du skriver, men følte jeg fyrte stemningen nok i tråden som det er.

Angående lytterunde så blir nok det vanskelig da hificenter-kjeden i bygda er på flyttefot og fikk ikke inn Explorer før midt i november...

Hadde istedet en lytterunde annensteds og hadde noen fine minutter foran litt Patos Symphonic, EC, Klipsch, Yamaha og Audio Analogue. Mye deilige saker å få kjøpt gitt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig å dere skal rakke ned på mine preferanser fordi jeg synes Mini Utopia lyder dårlig høyttaler. Personlig hadde jeg heller brukt pengene på øl .

Anbefaler dere å lytte til diverse skandinavisk høyttalere for å få noe ny input angående musikkgjengivelse, evt engelsk hifi litt avhengig av preferanser.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å rakke ned, er bare litt uenig, også her og det må da være lov.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. har fått kjølt meg ned med grillmat og øl siden sist.. På'n igjen.

Jeg har ingen problem å forstå folk som faller for SA E. Den ser pen ut, tar seg godt ut i en minimalistisk stue f.eks. Og som jeg har sagt, punch'en i mellomtonen er trolig. Personlig synes jeg bassen gir seg for tidlig, og at (de som jeg har hørt) høyttaleren har for kvass diskant (noe jeg er allergisk mot) Ellers så er det en populær høyttaler som folk liker eller ikke liker. Det vil si at den er en høyttaler som ikke tiltrekker alle. Noe som gjør at det er gøy å dra på treff for å høre en gang i blant. Tenk så kjedelig hvis alle hadde hatt de samme merkene da dere!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er morsommere enn en god diskusjon og det er på en måte artig at preferansene er ulike.

Det siste halvåret har jeg vært litt rundt hos folk og hørt på ulike oppsett hjemme hos folk (er ganske aktivt på et annet forum under et annet navn) og det er veldig gøy å se hva folk prioriterer.

Og når jeg var i markedet for noen brukte høyttalere hadde jeg som sagt Mini Utopia på min short list men den var ikke noe for meg. Men har da forståelse for at folk klarer å leve lykkelig med den og så er de jo forholdsvis lettdrevne.
    Lukter litt rør nå.

Men uansett så finnes det mye bra fra mange merker. Men preferansene er jo så svært ulike.

Tilbake til topic så er vel SA Explorer en høyttaler som er litt frempå så det blir en smakssak om man liker den.
    Liker du rimelige Sonus Faber modeller så liker du ikke Explorer men Explorer er såpass forskjellig fra sine småsøsken at jeg håper de som uttaler seg her i tråden har hørt explorer og ikke en av de mindre søsknene

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Ringradiatoren, forskjellige preferanser har vi alle, og jeg har vært hos mange som har hatt anlegg jeg ikke likte, og andre har sikkert ikke likt mitt.

Fra SA har jeg hørt 1550, 1750, Ranger og Explorer. Jeg syntes 1750 var god, men jeg synes alle lider av små elementer som spiller tight og rocket, men jeg liker litt mer fylde og dypde, enn å gå på stram line. Preferanser som sagt.

EDIT: Og jeg er enig med HoJ også, skjønner godt folk velger den hvis de liker lyden da det jo er en stilfull høyttaler i et moderne hjem.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •