Ønsker andres vurdering av sa explorer! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    SE 200 subbene er skikkelig dårlige syns jeg. Kjøp heller en Velodyne SPL 1200 eller noe. Vannvittig gode subwoofere. Men vil du bruke mindre penger på sub, så har du SVS som et alternativ:

Skikkelig dårlige?

På hvilken måte? De spiller dypt, spesielt som bass-refleks,
    og er meget raske.. Kan fint brukes i et stereo-oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meninger er delte. Men på generelt grunnlag av det jeg har hørt av høyttalere opp igjennom årene, kan ikke Explorer beskyldes for å være spesielt harde i toppen. De har bra skyv iforhold til størrelsen, mest p.g.a alle 4 elementer spiller bass. At elemente kan skyve 3 ganger (eller hva det nå var) så mye luft som konkurrerende 5tommere er ren BS dog. Selv SA klarer ikke helt å lure naturlovene. Men en fin høyttaler, når den er matchet riktig, det er det.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en del SA på både Hegel og Primare, kjenner Primare best. Explorer var for meg en stor skuffelse. Mellomtonen var ok, men diskanten opplevde jeg som røff og den mangler etter min mening mye luft i forhold til annet i prisklassen. Sammenlignet med Focal 1007 Be jeg hadde hjemme da (dog bedre elektronikk) var forskjellen enorm. Bassmessig opplevde jeg dem som tighte og fine, men de ruller av tidlig. alt i alt opplever jeg at høyttaleren ruller av tidlig i begge frekvensfløyer. Er mye annet jeg hadde lånt øre til i prisklassen, f.eks. Focal 1027.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal fremfor SA......
    Regner med at Focal har samme huslyden som JMlab, hadde mini utopia på min shortlist tidligere men etter å ha hørt de kom de i den "aldri i verden i min stue" kategorien. Rett og slett forferdelig og regner med at Focal ligger i samme gate.

Ruller av tidlig i begge frekvesfløyer?
    Etter mine ører ruller den ikke av i diskanten i det hele tatt.
    I tester har de heller hatt ikke noe å si på diskanten, hifi4all mente den var i verdensklasse og lyd og bilde hadde heller ingen ankepunkter på den.

Bli kvitt skrike elektronikken din Cyber så kan det hende du også finner gleden i god musikkgjengivelse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at det er bra når det kommer skryt fra meg av høyttalere uten Ringradiatorer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette beviser bare hva jeg sier.
    For noen kan den være for snill i toppen. For andre kan den være for pågående.
    Akustikk, preferanser, og matching. Innvendingene går "begge" veier. Det vil tyder på en høyttaler som for det meste ikke stikker seg altfor mye ut, og som man kan tune litt selv v.h.a elektronikk og kabler.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner Ikke.

Skjønner ikke dette at mange mener exsplorer ikke har dyp bass, og blir for skarp i toppen, for meg er dette et mysterium, sier ikke dette på grunn at jeg selv eier Sa. Har hørt disse "mye" på Hegel H200, Mclntosh 6900, Det er klart at med sistnevnte forsterker spiller den med et mørkere lydbilde, men har ikke opplevd at di blir for kvass i toppen med h200 heller.

Så tror det er viktig at du låner med deg hjem og får lyttet til di skikkelig så du får en egen mening..

Lykke til.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Focal fremfor SA......
    Regner med at Focal har samme huslyden som JMlab, hadde mini utopia på min shortlist tidligere men etter å ha hørt de kom de i den "aldri i verden i min stue" kategorien. Rett og slett forferdelig og regner med at Focal ligger i samme gate.

Ruller av tidlig i begge frekvesfløyer?
    Etter mine ører ruller den ikke av i diskanten i det hele tatt.
    I tester har de heller hatt ikke noe å si på diskanten, hifi4all mente den var i verdensklasse og lyd og bilde hadde heller ingen ankepunkter på den.

Bli kvitt skrike elektronikken din Cyber så kan det hende du også finner gleden i god musikkgjengivelse
    Hvis du synes Focal Electra Be låter forferdelig så må jeg si jeg tar dine innlegg med store klyper salt. Etter mine ører er de helt fantastiske ufargede, nyanserte og spilleglade. Jeg prøvde dem med mye elektronikk, på slutten Bryston B100 til 35K veiledende og den fungerte greit for meg. Focal har blitt mye mindre harde i lyden enn de var på S-seriene var cobalt o.l. på tidlig 20xx tallet.

Jeg leser ikke tester slavisk når jeg skal ha høyttalere, men stoler på ørene mine. Jeg har hørt Explorer på musikk jeg kjenner MEGET godt og jeg opplevde dem som lite luftige i diskanten, og bassen virker fokusert og den nådde ikke dypt da jeg lyttet til dem og hvis du leser over er jeg ikke alene om denne oppfattelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvis du synes Focal Electra Be låter forferdelig så må jeg si jeg tar dine innlegg med store klyper salt. Etter mine ører er de helt fantastiske ufargede, nyanserte og spilleglade. Jeg prøvde dem med mye elektronikk, på slutten Bryston B100 til 35K veiledende og den fungerte greit for meg. Focal har blitt mye mindre harde i lyden enn de var på S-seriene var cobalt o.l. på tidlig 20xx tallet.

Jeg leser ikke tester slavisk når jeg skal ha høyttalere, men stoler på ørene mine. Jeg har hørt Explorer på musikk jeg kjenner MEGET godt og jeg opplevde dem som lite luftige i diskanten, og bassen virker fokusert og den nådde ikke dypt da jeg lyttet til dem og hvis du leser over er jeg ikke alene om denne oppfattelsen.
    Skrev at jeg hadde hørt Jmlab Mini Utopia da den stod på shortlisten min ved forrige høyttalerhandel og at jeg antok at Focal Electra har samme lydsignaturen.

Jeg stoler på ørene mine også, rart det med de ørene. Folk oppfatter ting ulikt og så er det et spørsmål om hva som er rett og galt. Selv er jeg ikke redd for å si mine meninger og de har vist seg å stemme godt overens med det jeg senere har lest i tester.

Synes det var luftig diskant jeg og svært detaljert.
    Du kan ikke forvente at 5 toms basselementer skal oppheve fysikkens lover men duverden hvor dypt de går og hvor stramt det er.

Forøvrig er det ikke mange høyttalere som konkurrer med de når det gjelder fysisk størrelse eller plasseringsvennlighet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg ser jo at du sier hva du mener.

Nei 5 tommers elementer kan ikke oppheve noen fysikkgrenser, og det er vel NETTOPP DERFOR bassen er som den er på SA.

Flott hvis du liker SA, vi har alle våre preferanser. Jeg for min del hadde ikke kjøpt dem uansett om jeg fikk dem for halv pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig !!! Omtrent like langt, det er mange meninger og forslag ute å går!!!
    Hadde egentlig ikke ventet noe annet siden ht egentlig er smak og behag!
    Skal tur i morgen, for å høre på "skitn", synes å huske at jeg savnet litt trøkk i bassområdet og tenkte umiddelbart at en se200 ved hver ht ville ordne dette, samtidig som den matcher ht på design.
    Men viss dette er en dårlig sub som "skorob" skrev, hva skal jeg da kjøpe istedet? Dobble velodyne dd12/ SVS plus12 burde jo trøkke bra! Noen andre forslag? Skal egentlig kun brukes til musikk i stereo, da jeg ikke har noen planer om nytt surr. anlegg!

Forrestn noen her som har erfaring med B&W 803D/803S verd de ekstra kronene eller styr unna? Evt hvordan passer primare settet til å drive VA beethoven cg?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvino
    Skal tur i morgen, for å høre på "skitn", synes å huske at jeg savnet litt trøkk i bassområdet og tenkte umiddelbart at en se200 ved hver ht ville ordne dette, samtidig som den matcher ht på design.
    Men viss dette er en dårlig sub som "skorob" skrev, hva skal jeg da kjøpe istedet? Dobble velodyne dd12/ SVS plus12 burde jo trøkke bra! Noen andre forslag? Skal egentlig kun brukes til musikk i stereo, da jeg ikke har noen planer om nytt surr. anlegg!

Forrestn noen her som har erfaring med B&W 803D/803S verd de ekstra kronene eller styr unna? Evt hvordan passer primare settet til å drive VA beethoven cg?

Å si at SE200 er en dårlig sub er helt feil, den går ikke så dybt på film , men som musikk sub er den konge.

Så har du og muligheten om du skal ha den åpen eller i lukket kasse.

Kom med din komentar etter du har vert og hørt på di.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skit er det ikke, men en kort oppsummering av hva jeg synes må være at jeg synes det finnes andre høyttalere som gir mere for 33 tusenlapper enn Explorer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skit er det ikke, men en kort oppsummering av hva jeg synes må være at jeg synes det finnes andre høyttalere som gir mere for 33 tusenlapper enn Explorer.
    På samme måte som det er andre som gir mer for pengene enn å betale 47 for noen Focal

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er omtrent identisk priset med Dynaudio Contour 3.4 som i mine ører er en meget bra høyttaler.
    Men det kommer an på lyd og eksteriørmessige preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror at du klarer deg fint uten sub jeg.
    Hvis du ser på spesifikasjonene spiller de ned til 30Hz med -1.5dB så de henger godt med nedover og ingenting er kjipere enn en treg og rumlete bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg ser jo at du sier hva du mener.

Nei 5 tommers elementer kan ikke oppheve noen fysikkgrenser, og det er vel NETTOPP DERFOR bassen er som den er på SA.

Flott hvis du liker SA, vi har alle våre preferanser. Jeg for min del hadde ikke kjøpt dem uansett om jeg fikk dem for halv pris.
    Sånn føler jeg det med franske høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det kan ikke sies nok; Det kommer mye an på dine preferanser, rom og elektronikk. Du bør teste i ditt eget rom hvis mulig.

Jeg fikk høre Explorer på Primare og Hegel H200 og Estoteric riggen som kostet nær en halv million. Det var virkelig en stor fornøyelse å høre hvor utrolig detaljert det låt uten high-end forsterker og høyttalere. Har nok aldri hørt mer detaljer på platene mine som da, selv om jeg har hørt endel high-end oppsett.
    Det var så detaljert at det var litt på kanten på s-lyder. Men å si at Explorer låter hardt skjønner jeg ikke men mindre rommet og/eller elektronikken påvirker. Men den er nok ikke luftig i toppen som 1027Be nei.

Det er endel som mener at 803s er den du får minst for penga i B&W serien. Jeg har hørt 804s og 802D men ikke 803s. Hvorvidt de er verd de ekstra pengene bør du selv finne ut av om du kan. B&W lager veldig nøytrale og gode høyttalere.

Men det er vanskelig å anbefale konkret om du ikke forteller hvor stort rom du har, hva du kar tenkt å matche dem med og musikksmak. Og ikke minst fortelle hvordan du liker lyden.

Bassen påvirkes i stor grad av rommet og hvor du sitter. Hardhet påvirkes av refleksjonene i ditt rom. Er det mykt eller hardt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som har imponert meg mest mellom 20 og 50k er Martin Logan, ProAc, Gradient og Magnepan. Rett under der ligger Audio Physics, B&W og Usher. Rett under der igjen Dali og Vienna Acoustics.

Hvis ikke noen ble glemt nå da..
    Men vi har jo alle våre idealer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være jeg har fått dårlige opplevelser av SA pga rom osv... men mine meninger står fast, men som du sier Anton, vi har alle våre idealer! Du har PM btw...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •