MONTANA: SSW VS. SVS PB12-Plus/2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MONTANA: SSW VS. SVS PB12-Plus/2

Er det noen som har testet disse subbene opp mot hverandre? Montana subbene ser ganske seriøse ut og spiller sikkert bra med tanke på de fysiske lovene: De har både den fysiske størrelsen, element areal og bra med forsterker kraft. Men jeg har ikke peiling hvordan disse spiller i forhold til den velkjent SVS stil med tanke på pris i forhold til ytelse.
    Noen der ute som vet???

Mvh
    TrondBerg:-D

Newcomer R.H. sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SSW vs. SVS

Hei

Jeg har selv SSW. Du kan se bilder fra linkene mine under.

For egen del benyttes subbene både til film og musikk. Jeg kan styre signalene fra hhv stereo pre ampen og surround prosessoren via en custom made switch box slik at jeg slipper å bytte kabler hver gang jeg skal spille film eller CD.

Når jeg skulle investere i subber hadde jeg to ekstremt vesentlige krav:
    1. De skulle være ekstremt oppløste, definerte, kontante. Altså gi skikkelig high end lyd for bruk til stereo.
    2. De skulle spille dypt med en ekstremt brutal bass.

Jeg var og hørte på endel subber hvor selvfølgelig SVS, da SVS PB12 plus/2, var et naturlig valg.
    Når det gjelder dybass og brutalitet til film er SVS helt rå. Det er det ingen tvil om! Men når det kommer til å bruke SVS til stereo så fungerer det greit, men desverre faller de litt igjennom her. De er ikke fullt så kontante og oppløste som dyrere subber til dette bruk. Dette har nok helt sikkert sammenheng med at elementene slår ned i gulvet. Man oppnår stort lydtrykk, men ikke samme rafinement.
    Uansett, totalt sett med SVS er det ikke tvil om at man får enormt mye for pengene!!
    (Har forøvrig to kompiser som ikke er så hifi dilla og har spurt meg til råds om subber. De skal ikke legge så mye som jeg i det men begge skal nå kjøpe PB12-plus/2 etter mine anbefalinger).

MONTANA SSW fyller begge kriterier. De er meget kontante, går dypt og dette med et enormt lydtrykk. Lydtrykket på SSW vs SVS til film er nok omtrent på samme nivå, men til stereo er det klasseforskjell.
    (Naboene mine er ikke så fornøyd for når det trøkker til med 2 stk så skrangler det i carporten på utsiden av huset ;-))

SVS har en klasse D forsterker, mens SSW benytter en Klasse G forsterker som ofte benyttes i proffutstyr hvor man har en diger ringkjærne og spiller som en klasse A/B forsterker, men har samtidig en oppbygging som gjør at de er mye mer effektive. Man får da effektivitet som på en klasse D men den gode highend lyden fra klasse A/B.

På SSW er det også PEQ som gjør at rom problemer kan korrigeres.

Det er derfor litt avhengig av hva du skal bruke dette til. Det er klart MONTANA SSW er vesentlig dyrere, men totalt sett vil du få en bedre sub ved å velge denne. Kun til film vil du nok kanskje få bedre kost/nytte av SVS. Men det er nok slik for de fleste av oss at lommeboka har et ord med i spillet, så dersom du skal investere i en sub også opp til prisklassen for SSW ville valgt denne - noe jeg også forøvrig gjorde med stor glede etter å ha fått dem installert.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •