Hjelp til høyttaler valg!!!! 30-60k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    med tanke på musikken du nevnte, så kan du jo høre på array modellene til jbl Det finnes selvfølgelig andre alternativer, men de er rocka og dynamiske til tusen. Array byr vel på 3 modeller, fra 50k til 80k. Absolutt verdt å sjekke ut.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    poenget med slike tråder kan ofte være at folk som ikke har så mye peil er i markedet for høytalere\andre produkter i en høyere prisklasse, men siden vedkommene ikke vet så mye om produkter i disse prisklassene, så spørr han\hun her for å få vite litt hva som befinner seg i denne prisklassens, slik at han\hun vet hva vedkommende skal dra ut å høre på
    Problemet er at vi som svarer har så ulik oppfatning om hva som er god lyd og hvilke som som er nærmest vårt ideal.

Du merker kanskje er det alltid er helt forskjellige høyttalere som anbefales.
    Jeg synes f.eks at JBL´ene som ble anbefalt her ikke er verd sin pris fra knærne og opp. Men hvordan kan jeg vite hva trådstarter mener? Den ender alltid med at man må høre selv og stole på egne ører. Hva hjelper det om jeg gir anbefalinger? Jeg tror ikke jeg ennå har hatt så "flaks" at anbefalingen gikk rett inn.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det som er effektivt er kvanitet på anbefalinger. Á la Klipsh, Patos, Midgard.. - ballen ruller....

Og hver gang (nesten) når en skriver noe negativt om et produkt kommer en eier og sier at det ikke stemmer og en hørte feil. Alså er summen at alle produkter gode med hver sin stil? Jeg mener ikke det, men hvis vi snakker med én stemme?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting som er viktige å tenke over:
    Skal du kun ha et stereo oppsett. Eller kommer du til å supplere med senterkanal og bakhøyttalere
    Hvis planen er å bygge ut til et fullt surround oppsett så er det viktig å velge et merke som kan levere skikkelige senter og bakkanaler.
    Focal, Revel, B&W, Dali og Vienna er blandt merkene som tar senter og bakhøytallere på alvor.
    Jørn som skriver i hjemmkino har jo lagt ut sine Focal Alto utopia for 62K, det er en fantastisk høyttaler, men krever en skikkelig effektforsterker.
    Jeg gikk for Revel ultima studio og kan så absolutt anbefale disse, men da må du forbrede deg på import.
    Ta deg god tid, prøv å hør på så mange mulige merker og kombinasjoner som tid og geografi tillater.
    Høyttalere i høy prisklasse er ikke det enkleste å få solgt, så det lønner seg å velge riktig i første omgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke lyd butikker har du mulighet til å besøke oyvino?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    poenget med slike tråder kan ofte være at folk som ikke har så mye peil er i markedet for høytalere\andre produkter i en høyere prisklasse, men siden vedkommene ikke vet så mye om produkter i disse prisklassene, så spørr han\hun her for å få vite litt hva som befinner seg i denne prisklassens, slik at han\hun vet hva vedkommende skal dra ut å høre på
    Gule Sider® - Finn firma, telefonnummer og søk i kart er et utgangspunkt for å finne forhandlere.
    Så kan man etter å ha brukt noen dager (f.eks 1 dag lokalt og 2 dager i tigerstaden) danne seg opp sine egne meninger om hva en ønsker.

Har man råd til å kjøpe høyttalere til 60k har man råd til en weekend i Oslo også.
    Nå er det jo snart tida for hifi messe i Horten også så da har en jo muligheten til å få hørt på mye utstyr.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ høre på Patos Symphonic IV før du bestemmer deg !
    Jeg fikk mine for snart en mnd siden og det er de høytalerne som passer meg best ! (Og jeg har hørt en del par...)
    I kombinasjon med Parasound så låter de krem altså !
    (Har enda ikke fått diskanten til å låte skarpt, alikevel er den detaljert til tusen !)

Du er nødt til å gi dine nye høytalere skikkelig signal i form av kvalitetselektronikk !
    Jeg har i dag: Patos Symphonic IV, Parasound A21 effekt.amp, Rotel RSP 1068 og Harman Kardon DVD30.

Lånte akkurat en Atoll CD200 cd spiller og Parasound P3 Preamp bare for å teste forskjeller.....Fy flate !
    CD200 låt veldig mye mer detaljert og balansert enn min DVD30 !
    Så byttet jeg i tillegg til Parasound P3, det hevet også kvaliteten på lyden.

Fikk helt bakoversveis jeg etter å ha testet med bedre elektronikk, det var først nå jeg skjønte potensialet i mine Patos.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Nå er det jo snart tida for hifi messe i Horten også så da har en jo muligheten til å få hørt på mye utstyr.
    Og kanskje en mulighet for å forhandle litt med pris?
    Sikkert noen forhandlere som vil trå til med messepris, ett og annet introtilbud eller demopris? ;-)

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett på dali euphonia ms4

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Euphonia MS4 Høyttalere

ellers synset vertfall eg at de største modellene til klipcher er utrolig fete.... eg ville lånt et øre til disse...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •