Klipsch RF-63 vs. B&W 604 s3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-63 vs. B&W 604 s3

Jeg har i dag B&W 604 s3 som jeg har lyst til å bytte til noe bedre. Jeg har vært å hørt på Dali mentor 6 som imponerte stort og kunne blitt en fin arvtager. Men jeg er veldig nyskjerrig på Rf-63, så jeg vil vite lit mere om denne før jeg gjør noe innkjøp. Noen som kan fortelle meg om fordeler og ulemper med denne høytaleren i forhold til 604. Og hvordan er den i forholt til mentor 6. Jeg bruker MA Oberon 6.1 til effekt og denon DVD og pre. (2910 og 3806)
    Jeg liker alt av musikk. Rammstein, Bochelli, Cline Done, samt mye trance/dance. Og jeg setter pris på litt fart og trøkk i lyden. Men samtidig må det spille vokal ol. bra. Jeg bruker en SVS plus/2 til dyp bassen så den er ikke sååååå viktig.
    Håper noen vil dele sine synspunkter og erfaringer...

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv av typen som liker litt trøkk i musikken, og jeg vurderer å låne med meg et par rf-63 hjem. Det er definitivt mer trøkk og live-følelse i Klipsch'ene, men om det er din musikkstil må du nesten høre selv.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtonen i 604 er serdeles mye bedre syntes jeg. Men vil tro Rf-63 sparker mer ifra enn 604. RF-63 er mye mer lettdreven også, men ser du ikke har noe problemer med det ;-) Du har iallefall konge utstyr å bruke! Men en ting er sikkert. 604 går veldig dypt i bassen med riktig plassering og rom. Samme gjør vel igrunn RF-63 også, men jeg har ikke hørt på RF-63, men RF-83. Å regner med det ikke er så mye forskjell bortsett fra trøkk å dypbass :-) Har selv valgt Klipsch som mine kino konger(RF-62). Lykke til!

Edit: Jeg har ikke hørt så mye av Mentor 6, så vil ikke uttale meg der. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Jeg leste testen av RF-83 i lyd og bilde og der sa de at Rf-83 hadde bedre / større mellomtone enn mentor og Tannoy glenair så da bør den jo være bra. Men det er vell en smakssak
    Er andre av samme oppfatning som B&W eier? Det er jo en to veis høytaler så man kan kanskje ikke forvente alt av mellomtonen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtona på klipsch63 er veldig bra, men det må jo brukes sammen med rett elektronikk. (Rotel er ikke helt rett her syns jeg, selv om mange bruker det på klipsch).

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Nå er ikke jeg sånn guru på lyd og sånt, men syns ihvertfall rf-63 spiller sinnsykt bra til film, nå bruker jeg anlegget 99% til å se film da.
    Så b.l.a rammstein konserten (den siste dem hadde ) på dvd og det var nesten som å være live på konserten (og jeg var der live når dem var i oslo) og frysningene bare hagla på

Jeg har ihvertfall ikke noe å utsette på dem

PS: jeg har ikke hørt på de høytalerene som du nevnte.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt RF-63, men 62 og mellomtonen var bra, men syntes 604 sin er mye mer oppløst. Det har mye med å gjøre at det også er en 3 veis høyttaler også. Så om du går for RF-63, så gjør du nok neppe noen bommert :-) Om du skal bruke dem mest til film så hadde jeg valgt 63 pga at den har så mye trøkk å morro, samtidig som den klarer å spille rent hele veien. Det gjør jo 604 også. Men Klipsch er kjent for sin gode filmlyd. Det kan sikkert mange Klipsch eiere her på forumet bekrefte som bruker det som både kino-formidler og til musikk. Men om du bare så og si spiller musikk, så ville jeg ha testa rør om jeg var deg. Fytti grisen for en lyd!! :-D

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også høre med Wizkid ang. forskjellene mellom Rf-63 og B&W. Han har jo byttet fra langt dyrere B&W til Rf-63, og er visst meget fornøyd.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er fornøyd ja :-D Har også hatt 603S3, som i dag står nede i stua. Den er grei til radio den
    Klipsch vs. B&W er to helt forskjellige greier. Kan ikke si den ene er bedre enn den andre, men smaken min er Klipsch.
    Mange sier Klipsch er en "kino-ht", pga den dynamiske lyden. Jo, det skal sies at den svinger noe helt JXXXXG på film.
    Hvis folk ikke kjøper Klipsch til musikk pga. den er lett og drive, samt at den er dynamisk da skjønner jeg ingenting. Alt av "referanse-musikk" folk skryter på seg på dette forumet er jo dynamisk så det holder. Så hvorfor ikke kjøpe en dynamisk HT? Ikke bare Klipsch som er dynamisk selvfølgelig, men hvorfor bruke det nesten som en unnskyldning? "Men den er jo dynamisk da".
    Lettdrevet er vel en sannhet med modifikasjoner. Har man godt med eff. på en Klipsch låter den jo bedre. Det gjør alle HT. Spar derfor ikke på kruttet ved kjøp av uansett HT.

Til slutt må jeg nok en gang si at det er stor forskjell mellom B&W og Klipsch. Eneste riktige er å lytte.
    Har også skrevet litt i denne tråden: Den ultimate rock-høyttaler!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal til Oslo i morgen og høre på Klipsch Rf-63 og Rf-83. Noen som har en formening om hvem butikk som har det beste rommet som gir det beste inntrykket av disse høytalerene?

Det er så kjedlig å høre dem i et dårlig rom og få helt feil inntrykk av dem.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg skal til Oslo i morgen og høre på Klipsch Rf-63 og Rf-83. Noen som har en formening om hvem butikk som har det beste rommet som gir det beste inntrykket av disse høytalerene?

Det er så kjedlig å høre dem i et dårlig rom og få helt feil inntrykk av dem.

Oslohificenter .. når dem gidder å rigge det opp .

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-63

Gikk selv fra 804s til RF-63. Det er nok en bedre mellomtone, og bedre kvalitetslyd fra 804 enn det er fra RF-63, men når det kommer til film er de helt rå
    Som en ren filmhøytaler er de bedre en B&W synes jeg, men til musikk må dem nok se seg slått.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Ja, dette lover jo bra etter det som blir skrevet av Wizkid, har i dag bestilt følgende høytalere av Klipsch:
    4 x Klipsch RS-52
    2 x Klipsch RF-63
    1 X Klipsch RC-64
    Har fra før B&W 603 S3, B&W LCR 600 og SVS 01 som bakhøyt, men det tar vell langt tid før en får den beste lyden ut av dette oppsettet, i følge Stereofil trenge de 1000 timer inspilling ? Noen som har noe inputt når det gjelder inspillings tid ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Gikk selv fra 804s til RF-63. Det er nok en bedre mellomtone, og bedre kvalitetslyd fra 804 enn det er fra RF-63, men når det kommer til film er de helt rå
    Som er ren filmhøytaler er de bedre en B&W synes jeg, men til musikk må dem nok se seg slått.
    Det lyder jo bra :-D . Jeg har jo 604, og 804 er jo en MYE bedre høytaler så da bør en oppgradering til Rf-63 bli bra nesten uansett.
    Jeg gleder meg som en unge til å høre i morgen. De hadde ikke Rf-83 inne men jeg vil tipper rf-83 bare er mere da de har nesten identisk teknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de passer din musikksmak godt.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Ja, dette lover jo bra etter det som blir skrevet av Wizkid, har i dag bestilt følgende høytalere av Klipsch:
    4 x Klipsch RS-52
    2 x Klipsch RF-63
    1 X Klipsch RC-64
    Har fra før B&W 603 S3, B&W LCR 600 og SVS 01 som bakhøyt, men det tar vell langt tid før en får den beste lyden ut av dette oppsettet, i følge Stereofil trenge de 1000 timer inspilling ? Noen som har noe inputt når det gjelder inspillings tid ?
    Grattis. Litt farlig å få skylden for noe, men jeg håper du liker de.
    Anbefaler deg å lytte til de uinnspilt, men få nå ikke skrekken! Sett så på musikk i 10 - 15 timer, ta så en lytt igjen. Deretter skriver du noen ord om hva du syntes etter de timene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i går på Oslo HIFI center å hørte på RF-63. Det er det råeste jeg har hørt innenfor lyd noen gang. Jeg fikk gåsehud flere ganger, og det på trance og rock! Det har aldri hendt før. De var ikke like overbevisende på kvinnevokal (i forhold til Mentor 6 som jeg hørte på etterpå). Men de gjorde en fullt ut akseptabel jobb der også.
    Disse høytalerene skal jeg ha! Makan til fyrverkeri på boks.
    Det ble spillt på en HK reciever på 7x100w og denne drev høytalerene VELDIG hardt. Da kan jeg jo bare fantasere om hvordan det blir på MA Oberon 6.1....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    ...hvordan det blir på MA Oberon 6.1....
    Har selv en Rotel RB1092 som er bygd i samme prinsipp som MA. Funker det ja :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch

Ja det ser ut til at Klipsch høytalerene er blitt veldig godt motatt, Stereofil var tom for Klipsch RF 63 i sort så jeg venter i spenning, de skulle få inn igjen neste uke.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 603 S 3 byttes ut med Klipsch høytalere

Ja da er inspillingen begynt på Klipsch høytalerene, RF 83 var digre i forhold til hva jeg hadde sett for meg, bestilte RF 63 men stereofil hadde problemer med og levere disse i sort og jeg fikk derav RF 83 for og ungå å vente enda lengere
    Følgende ankom i dag og er koblet opp:
    4 x Klipsch RS-52
    2 x Klipsch RF-83
    1 X Klipsch RC-64
    Det blir spendende og se forskjellen mellom B&W og Klipsch. Har desverre er ikke det nye kinoromet klart enda, det jeg har nå er alt for lite, men,men.:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •