Klipsch RF-63 vs. B&W 604 s3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med nye høytalere.
    Jeg drive rå flytter inn i ny leilighet nå. Der får jeg et hjemmekinorom på 10m2. Hvor stort er rommet ditt? Får du dine RF-83 til å spille greit på et lite rom? Eller blir det bare rot?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-83

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Grattis med nye høytalere.
    Jeg drive rå flytter inn i ny leilighet nå. Der får jeg et hjemmekinorom på 10m2. Hvor stort er rommet ditt? Får du dine RF-83 til å spille greit på et lite rom? Eller blir det bare rot?
    Rommet jeg har anlegget i nå er bare 3,65 m x 4,05 m, men det er vanskelig og si før høytalerene blir innspillt, men dette rommet egner seg ikke alt står og skrangler dører osv. blir bedre når jeg blir ferdig med nytt lydrom der har jeg bygget rom i rom og er ikke helt ute på mål i forhold til lyd:
    Høyde: 2,17 m
    Bredde: 3,57 m
    Lengde: 6,05 m
    Du får følge med på link for bygging som ligger på min hjemmekino: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...tml#post578058

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Det blir spendende og se forskjellen mellom B&W og Klipsch. Har desverre er ikke det nye kinoromet klart enda, det jeg har nå er alt for lite, men,men.:-D
    Noen erfaringer å dele? Etter overgangen fra B&W til Klipsch?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg angrer i hvertfall ikke et sekund på at jeg byttet. Jeg syntes klipschene har et mye rårer preg over gjengivelsen. Jeg har altid vært glad i rock og dance/tance men har aldri helt blitt fortrolig med hvordan B&W gjengir dette. Eter at jeg fikk Klipsch i hus så hører jeg stort sett ikke på noe annet. Men skulle jeg få lyst til å sette på Kari Bremnes så spiller det fantastisk bra der også. Den eneste høytaleren jeg kunne tenkt meg å byttet de ut med til under 100k er JBL Array.
    En annen fordel med Klipsch er at man kan spille så sinnsykt høyt uten at det gir seg.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du endte opp med rf-63, Biffg? Hvilken forsterker bruker du?

Jeg har Primare I30, men vurderer å skaffe meg litt mer "hester" for å si det på den måten Selv om disse er lettdrevne, tror jeg de trives veldig godt med mye krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Rf-63 ja.
    Jeg bruker MA Oberon 6.1. De driver i hvertfall høytalerene til det de er god for. Lite watt er en myte på Klipsch har jeg funnet ut. Jeg prøvde med 130Watt og det spillte milevis unna det jeg kan gjøre nå.
    Jeg er i hvertfall ikke plaget med skarp lyd på noen måte som en del mener man får med MA på Klipsch. Det skal sies at jeg har et meget godt dempet rom som hjelper til på dette også da.
    Jeg kommer i hvertfall ikke til å bytte ut hverken høytalere eller Effektforsterkere på mange år:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mulig jeg må gå til anskaffelse av et par slike da. Hva for en forforsterker er det du bruker? Har du stort rom?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både 63 og 83 er tungdrevne i forhold til den oppgitte følsomheten, de trenger mye krefter. Iflg Rognlien på fryd hifi er vel 82 den siste som er 'lettdrevet' på stigen oppover i reference serien. Den er jaggu meg glad i litt strøm den og

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Denon 3806 (Reciever). Jeg har 10,5 m2
    Jeg er nødt til å bruke sub med EQ for å klare å temme bassen så det blir bra. Ellers blir det mildt sagt litt vell mye slam / rommling / grøtebass.
    Jeg veit det er flere som har MA og Rotel 1092 med hell. Anbefales!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at mine 100 (riktignok meget potente) Primare-watt levner et visst potensiale?

Får kikke litt rundt på bruktmarkedet da, er vel Midgard som mest sannsynlig finnes der. Jeg trodde jeg hadde litt for lite rom med mine 16kvm, men jeg skjønner nå at jeg kanskje ikke skal klage

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg bruker en Denon 3806 (Reciever). Jeg har 10,5 m2
    Jeg er nødt til å bruke sub med EQ for å klare å temme bassen så det blir bra. Ellers blir det mildt sagt litt vell mye slam / rommling / grøtebass.
    Jeg veit det er flere som har MA og Rotel 1092 med hell. Anbefales!!
    RF-63 på 10,5 m2? Jeeze, da skjønner jeg du må sette på Kari Bremnes innimellom iallfall ;o))))

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Gammel trå, men so what. Bedre enn å starte en ny en :-)

Noen som har noen tanker om overgang fra B&W 604 S3 til RF-82? Kjører Denon PMA2000 som forsterker, så strøm får dem vel nok av.

Noen som har noen formening om dette her? Har stort sett bare vært snakk om RF-63 og 83 her, så er ikke så lett.

Så nå har jeg et spm.. Noen som vet hvordan RF-82 er i forhold til 604 S3?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo starte med å fortelle hvilen type musikk du liker å høre på. Ser du mye film?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. Sorry.. Så klart glemmer man det viktigste..

Hører på mye gitar musikk.. Pink Floyd er tingen, men hører på alt egentlig..
    Alt fra dance/trance til klassisk :-P

Og ja.. Liker å se mye film, men det blir i stereo. :-)

Noe mer, så bare spytt ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hmm.. Gammel trå, men so what. Bedre enn å starte en ny en :-)

Noen som har noen tanker om overgang fra B&W 604 S3 til RF-82? Kjører Denon PMA2000 som forsterker, så strøm får dem vel nok av.

Noen som har noen formening om dette her? Har stort sett bare vært snakk om RF-63 og 83 her, så er ikke så lett.

Så nå har jeg et spm.. Noen som vet hvordan RF-82 er i forhold til 604 S3?
    dette går jo ikke! husk hvilket nick du bruker!!

jeg har aldri eid klipsch selv, men har lytta til de flere ganger hos kompiser og på diverse utsalgssteder og de er nok mere sprettne enn B&W! jeg har eid forskellige b&w de siste årene og må egentlig si at lyden er litt tam iforhold til klipsch! men er smak og behag dette. Jeg er ingen fan av klipsch heller, selv om de hadde blitt mitt valg om jeg måtte velge enten de eller B&W..
    RF82 har jeg hørt hos en kompis mange ganger og disse fungerer veldig bra til film og musikk i kjellerstuen hans, som er på ca. 4x5 meter! mye trøkk og morro!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Rf-63, men lydsignaturen er lik som på Rf-82. Har hørt de ved flere anledninger.
    Jeg hadde som du 604 s3 før. Hadde de i 5 år, så jeg kjenner til forskjellen forholdsvis godt
    Klipsch spiller mye artigere enn 604. Vesentlig mere snapp i bassen og gir en mere konsertaktig følelse. Det er spesielt på musikk med litt skyv i at Klipsch er overlegent. Men på ren vokal og roligere musikk så er kanskje 604 vell så bra. Når man venner seg til klipsch så spiller det meste annet slappt og kjedelig.
    En annen stor fordel er jo at du kan spille MYE høyere med Klpisch hvis du vil det.
    På film er det ren knock out på B&W. Det blir fryktelig mye festligere å se film med Klipscher.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, joda, du sier noe der ;-) Men jeg syntes rett og slett B&W blir litt kjedelig til tider.. Er liksom det samme hele tida. Har blitt overrasket mange ganger, men merker at høyttalerne har gått tom for overraskelser liksom. Derfor jeg har lyst til å bytte til noe med litt mer sprut i, som Klipsch :-)

Får satse på at en eller anna vil bytte, ellers må jeg selge da, og kjøpe brukt. :-)

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    startet ny tråd.