Bytte til mindre høyttalere - surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte til mindre høyttalere - surround

Hei folkens!

Jeg er ikke noen guru på audio (noe dere sikkert snart finner ut av), men:

For noen år siden kjøpte jeg meg følgende:

Harman/Kardon AVR3500 reciever
    2 stk gulvstående Proson fronthøyttalere (ganske store)
    1 stk KEF senterhøyttaler
    2 stk Proson (tror jeg bakhhøytalere) disse er ikke så altfor store (90 Watt pr stk.)
    1 Sub - husker ikke merke.

Dette fungerer alt sammen meget fint sammen så det oppsettet jeg har idag lydmessig er jeg meget fornøyd med - og ja det har litt affeksjonsverdi for meg - spesielt recieveren.

Nå har det seg slik at vi i heimen nettopp har oppgradert til en 42 Panasonic PV70 flatskjerm og konemor synes høyttaleren blir litt store.

Dvs. Jeg MÅ bytte senter høyttaleren (da denne står foran flatskjermen og det ser litt dumt ut siden den overlapper skjermens nedre del.)

Jeg må også bytte ut bakhøyttalerene mine og har fått audiens for å kjøpe noen veggmonterte høyttalere dersom de ser pene ut.

Jeg VET det er litt mangelfull info her, men er det noen som kan komme med råd og tips. Og helt ærlig burde jeg heller selge anlegget mitt og kjøpe en ny surround pakke til 5-6000. (Isåfall ka kan jeg få for det jeg har).

Litt av cluet her er at jeg ikke ønsker å legge ut for mye penger for disse byttehøyttalerene men jeg forstår jo også det at lyd/pris henger sammen.

PS: Skal prøve å oppdatere posten igjen med litt mer spesifikk info når jeg kommer hjem fra jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom målet er fysisk mindre høyttalere vil du vel ha størst nytte av å bytte de gulvstående fronthøyttalerne vel...?

Jeg kan hvertfall anbefale deg å teste ut B&W M-1. Dette er (bitte)små høyttalere som kan monteres rett på veggen. De egner seg både som front-, senter- og bakhøyttaler. Koster 3396 kr paret. Så kan du jo beholde subben din inntil videre. Ellers finnes det tilsvarende høyttalere fra andre produsenter, men disse har jeg ikke hørt selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •