Nye høyttalere. Trenger innspill da jeg ikke får hørt alle de aktuelle selv. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Selgeren i den svært flotte butikken Audioconsept sa det er rør som gjelder (passer best) for Zu Druid. Andre sier det samme. Hvorfor vet jeg ikke. Det virker ulogisk hvis det er bare pga følsomheten. Hvordan opplever du bassen i dem? Hvordan vil du beskrive lyden fra dem?
    Det er bare tull at at du ha rørforsterker på disse. Høyttalerne farger lyden lite, og gir ut det du mater inn så du må ha ein skikkelig forsterker, men at det er kun rør som teller stemmer så absolutt ikkje. Trur nok det kjem av at veldig mange testere anbefaler dei disse til rør. Det er få høyttalere med denne sensitivteten og ikkje minst dynamikk. Zu er ein av dei få som klarer å spille skikkelig høgt og med full kontroll på rør med lav effekt. Druid+rør er ein bra kombo, men absolutt ikke eineste fasit.:-)

Eg er godt fornøyd, bassen er rask men går ikkje kjellerdjupt, 35-40hz(eg har sub i tillegg, mest pga. film men merker og litt nytte av den på musikk). Eg er ganske dårlig til å forklare lyd generellt, så eg skal ikkje prøve meg her, hehe..blir nok subjektivt fra meg uansett da eg har forelska meg litt i disse, og jo og må forsvare å ha brukt ein del penger på dei.;-) Det er ein del tester ute, både norske og amrikanske, har du lest disse?

Du kan og sjekke med dei andre som har Druid her på forumet, og høre med Gwandarion. Han får et par på heimlån, og vil da nok kunne gi deg objektiv erfaring og synspunkt. (ref. post på side 4 tråden under)
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...riangle-4.html

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan legges til at den har en meget teksturert/artikulert grunntone, veldig detaljert og man kommer veldig "nære" musikken, ikke blir den slitsom i toppen..den låter veldig stramt og fint, litt "tørr" om du vil..leken og lett med mye overskudd..
    Det som ikke er så bra er at den kunne hatt mere trøkk og grunntoneskyv, et kompromiss når den har så lite kassevolum, den går ikke så dypt, ruller av ved 37hz hos meg..
    Edit: det er også en viss begrenset sweetspot..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan utifra det jeg har opplevd til nå med RS6 anbefale MA varmt, tror nok GS20 er enda en god del bedre. Deilig mellomtone og veldig nyanserte - men allikevel på rett side av analytisk.

Ellers så selges det jo et par Patos Symp. II om dagen her, aktuelle?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det kan legges til at den har en meget teksturert/artikulert grunntone, veldig detaljert og man kommer veldig "nære" musikken, ikke blir den slitsom i toppen..den låter veldig stramt og fint, litt "tørr" om du vil..leken og lett med mye overskudd..
    Det som ikke er så bra er at den kunne hatt mere trøkk og grunntoneskyv, et kompromiss når den har så lite kassevolum, den går ikke så dypt, ruller av ved 37hz hos meg..
    Edit: det er også en viss begrenset sweetspot..
    Det er slik jeg opplevde de også på 1 sang (har ikke turt å beskrive dem av den grunn, men da stemte det nok bra).

MA bør du høre først i allefall..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer på, hva slags lyd er du ute etter.. disse høyttalerne du ramser opp her er jo totalt forskjellige fra hverandre.. Fra system audio til sonus faber.. wow! ett vidt spekter.. Tror det er viktig at du forteller oss litt hva du er ute etter.. En får ikke i pose og sekk vet du!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg bare lurer på, hva slags lyd er du ute etter.. disse høyttalerne du ramser opp her er jo totalt forskjellige fra hverandre.. Fra system audio til sonus faber.. wow! ett vidt spekter.. Tror det er viktig at du forteller oss litt hva du er ute etter.. En får ikke i pose og sekk vet du!
    Hæ?

Enig her HoJ, tenkte og tanken på at det var stor spennvidde, men er litt susete i hodet idag gitt.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SF og VA er høyttalere jeg er blitt anbefalt. Har ikke hatt tid til å få hørt skikkelig på disse ennå. Har beskrevet hva jeg er ute etter tidliggere, men kan ta det igjen. Høyttaleren må være relativt lett å passere, da jeg ike har så mye mulighet til variasjon. Jeg er ute etter en høyttaler med varm mellomtone, men også litt frisk lydsignatur med god oppløsning og stort lydbilde. Høyttalerene må kunne stå relativt nær bakvegg uten at det ødelegger for mye av lyden (ca 30 cm).

SF og VA skal jeg få hørt til uka. Om disse passer er jeg like vell usikker på.

Mvh E

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du er innom Resonans.. lytt på Piega TP-5 i samme slengen, litt mer SA lyd men ikke så ekstrem lys i toppen..

Det sies, at SF ikke er så plasseringsvennlig, personlig har jeg ikke prøvd å flytte runt på disse høyttalerne, den er også mørkere i klangen en VA
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flageborg her på forumet mener den nye BW 683 er bedre enn 703, så der kan du gjøre et kupp. Jeg har ikke hørt den modellen, men 703 er en fantastisk høyttaler iallefall.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en demo av 683 på HFK. Dette var riktignok på relativt billig NAD elektronik, men jeg ble ikke imponert av disse. De spilte ikke dårlig, men jeg ble ikke veldig begeistret heller.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    863 er vel mere en "allrounder" etter det jeg har forstått, vil du ha mere futt er jo feks hornkontruskjoner en vei å gå..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått ett sett Jungson JA-100 Monoblokker på hjemlån. Disse spiller for øyeblikket med en Atoll PR200 preamp, og jeg må si det som det er.. Dette er saker.. Dette oppsettet spiller SINNSYKT bra. Er mye som tyder på st det var dette som skulle til. Disse blokkene er på 100 klasse A watt pr stk og har en helt ekstrem kontroll over høyttalerene. Disse høyttalerene imponerer virkelig nå. Dyrt er det, men tror faren for at disse blir stående er utrolig stor for øyeblikket. Dette er ikke langt fra lyden jeg er ute etter, og blokkene og preampèn har bare stått på i noen få timer.. Venter i spenning på hvordan dette blir når de virkelig får varmen i seg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har noen erfaring med disse blokkene, eller andre forsterkere fra jungson?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte sist de blokkene på Triangles Magellan serie...
    Veldig varm klang i de, men dog stram fra topp til bunn..
    Kan godt forstå at du liker de:-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •