Patos Basic 510

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Basic 510

hvem har/har lyttet til disse?
    vurderer klipsch rf-82, patos basic 510 kjøp snart.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun hørt RF-82 så jeg kan ikke sammenlikne dem.
    Det eneste jeg kan si er at jeg synes RF-82 gir mye mer for pengene enn RF-83 ! De er i mine øyne i hvertfall ikke verdt mellomlegget !
    Jeg har erfaring med Patos Symphonic IV og kan vel si at jeg er VELDIG fornøyd med mine Patos ! (men det blir vel ikke helt sammenliknbart....)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem har/har lyttet til disse?
    vurderer klipsch rf-82, patos basic 510 kjøp snart
    Jeg har lyttet til begge. For å være litt tabloid og enkel: Klipsch er best på film, Patos er best på musikk. Dessuten; Patos 410 er bedre enn 510, og da er det jo betydelig prisforskjell mellom de to (510 er uaktuell): 10k mot 5k. Ei siste moment er at Klipsch vanskeligere å balansere klangmessig: De låter skarpt med billig og/eller feil (les: lys) elektronikk. Med Patos skal det mye til for å "bomme" klangmessig.

Altså 3 forhold gjelder: 1) Ser/Hører du mest på film eller hører du mest på musikk? 2) Hvor stor er lommeboken din? 3) Hva slags elektronikk har du fra før?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    JDessuten; Patos 410 er bedre enn 510, og da er det jo betydelig prisforskjell mellom de to (510 er uaktuell): 10k mot 5k.

Altså 3 forhold gjelder: 1) Ser/Hører du mest på film eller hører du mest på musikk? 2) Hvor stor er lommeboken din? 3) Hva slags elektronikk har du fra før?
    Stemmer ikke! 410 er ikke bedre en 510, mange sier dette gjelder for Lyric serien. Forhandleren min sa dette. MEN det gjelder ikke basic, dog det kommer jo an på rommet... 8k koster vel 510 også, men du får den nok til 7

Og elektronikk er jo også avgjørende...Jeg mener HK og Patos basic er en knall kombinasjon som jeg har hatt i flere varianter...

Til slutt det beste tipset: Hør begge to! de er ikke like og det er ikke sikkert at ørene våre er enige med dine, jeg hadde valgt patos

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer ikke! 410 er ikke bedre en 510, mange sier dette gjelder for Lyric serien. Forhandleren min sa dette. MEN det gjelder ikke basic, dog det kommer jo an på rommet... 8k koster vel 510 også, men du får den nok til 7

Og elektronikk er jo også avgjørende...Jeg mener HK og Patos basic er en knall kombinasjon som jeg har hatt i flere varianter...

Til slutt det beste tipset: Hør begge to! de er ikke like og det er ikke sikkert at ørene våre er enige med dine, jeg hadde valgt patos
    .

Vel. Da er vi uenige angående 410 og 510. Det beste er (selvsagt) å høre begge to, gjerne ved siden av hverandre, men hvem har muligheten til det?
    Men konklusjonen din er jeg enig i: Patos er et sikkert valg, og uansett modell vil du få en "gøy" høyttaler.

Lykke til!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Vel. Da er vi uenige angående 410 og 510. Det beste er (selvsagt) å høre begge to, gjerne ved siden av hverandre, men hvem har muligheten til det?
    Jeg har det Og min slående dom er at det ikke går an å samenligne disse to!
    Men det er ikke tema i denne tråden

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg enig med Svantekiller her,510 er bedre en 410..en god del bedre også faktisk.
    For meg hadde valget vært enkelt.Jeg ville valgt Patos.
    Det hele kommer ann på hva du liker selv.
    Liker du en ganske krass diskant f.eks så er Klipsch det du skal gå for.Patosene er mye rundere i toppen og har en varmere lydsignatur..og 510 går kjellerdypt i bassen.
    Jeg mener at 510 er ett av de aller beste kjøpene under 10000,-.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte Klipsch RF-62 bedre enn Patos Basic 410. Så nå har vi enda en mening, og jeg lyttet til disse i samme rom på electrocompanietelektronikk. Men Patos er snillere i toppen ja, og det er vel pga høy forvrengning om jeg ikke tar helt feil 3. harmonisk vel og merke. Men på dette punktet var kanskje Patos bedre enn Klipsch også da, i mine ører.

Konklusjonen av alle innleggene som sier stikk motsatt av hverandre blir vel at trådstarter bør lytte selv.

Ellers er den nye 600 serien til B&W meget bra, om det er interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en Patos er snillere i toppen ja, og det er vel pga høy forvrengning om jeg ikke tar helt feil 3. harmonisk vel og merke. Men på dette punktet var kanskje Patos bedre enn Klipsch også da, i mine ører.
    Høy forvrengning? Nei, det må du forklare. Jeg har målt frekvenskurvene til Patos med mikrofon, og dette utsagnet stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Eller mener du Klipsch?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy forvrengning? Nei, det må du forklare. Jeg har målt frekvenskurvene til Patos med mikrofon, og dette utsagnet stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Eller mener du Klipsch?
    Jeg har lest eller sett en kurve på dette der konklusjonen til den "varme" diskanten til Patos var pga høy 3. harmonisk forvrengning. Mulig dette gjaldt Lyric-serien da, usikker på om det er Morel-diskant i Basic. Men hvem bryr seg når det låter bra?

Newcomer GeneralSvae sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine Basic-høyttalere sitter det ihvertfall en Vifa-diskant. Tror bass/mellomtonen også er av Vifa, men det skal jeg ikke si for sikkert. Hva slags elementer som benyttes på nyere modeller vet jeg ikke.

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Men konklusjonen din er jeg enig i: Patos er et sikkert valg, og uansett modell vil du få en "gøy" høyttaler.

Lykke til!
    På strandberg i Skien kan man høre begge ved siden av værandre

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke vært i tvil ville gått for Patos.
    Har nettop solgt mine Basic 500 for og oppgradere til 510.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 510 , nå har jeg RF82 . Eneste ulempen hos meg var plassering, 510 var vrang å få satt riktig , den måtte langt ut fra bakvegg for ikke å rumle. Begge har bassporten bakover men likevel kan RFen stå nærmere veggen
    Ja Klipsch er litt "skarpere" i toppen enn Patos men ikke så mye at det plager meg. Men som med alt annet så nytter det ikke med pinglete recivere til noen av dem , de krever strøm !
    gubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •