B&w Dm604 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: B&w Dm604 S3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w Dm604 S3

Tenkte jeg skulle smelle til å kjøpe meg et nytt anlegg. Har så vidt hørt lyden i disse høytalerne på hifiklubben i Trondheim. Men blir litt feil og høre lyden der, enn i stua mi hjemme. Derfor lurte jeg på om noen har erfaring med disse høytalerne? Jeg har tenkt å drive de med Harman/Kardon AVR 245.

Jeg la også merke til ny typen DM 683. Er det en bedre høytaler?:-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dm683 er en nyere modell. Det som er viktig med 604s3 er at den for nok kraft. Altså krever kraftig forsterker, evt effektforsterker.

Men for å svare; det er en meget morsom høyttaler. Spesielt til film synes i hvert fall jeg

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har litt for lite guffe her gitt . 604 krever masse, 683 vet jeg ikke, men de krever nok sitt de også.

EDIT: Sjekk ut 603s3, og hør om en god pris på den siden den er "utgått". KONGE høyttaler!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soreng
    Tenkte jeg skulle smelle til å kjøpe meg et nytt anlegg. Har så vidt hørt lyden i disse høytalerne på hifiklubben i Trondheim. Men blir litt feil og høre lyden der, enn i stua mi hjemme. Derfor lurte jeg på om noen har erfaring med disse høytalerne? Jeg har tenkt å drive de med Harman/Kardon AVR 245.

Jeg la også merke til ny typen DM 683. Er det en bedre høytaler?:-?

Vel eg synest dem er helt topp, har ikkje hørt den nye modelen. Når eg kjøpte mine 604 S3 så var eg litt usikker på dem etter å ha hørt dem på HFK i Bergen, men hadde hørt dem tidligere på fest ( mente dem var meget bra da selv med mye slalombrus innabords) så eg tok sjansen og ble ikkje skuffet da eg kom hjem Men som du har fått beskjed om så trenger dem en kraftig forsterker for å yte bra. Ville vurdert brukt da du får bra priser nå som det er kommet ny serie.

Uansett lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene. Jeg kjøper brukt ja, de selger ikke den typen lengre. I første omgang blir det ikke noe bedre enn den forsterkeren. Synes den er rimelig og en pen forsterker å se på.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel helst effekten, men det går an å investere i kraftigere etterhvert Kjenner ikkje til forsterkeren men har den pre out så går det an å kjøpe effekt forsterker senere.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt er noe 604 trenger mye av. Desverre så var ikke 683 mer lettdrevene enn 604 etter det jeg har hørt. Noe jeg selv hadde håpet på. Skal investere i 683 selv om noen få mnd. Må spare litt først. 604 er en morsom å gøy høyttaler på både film og musikk. Masse dynamikk og enormt klare å fine i toppen til prisen å være! Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Effekt er noe 604 trenger mye av. Desverre så var ikke 683 mer lettdrevene enn 604 etter det jeg har hørt. Noe jeg selv hadde håpet på. Skal investere i 683 selv om noen få mnd. Må spare litt først. 604 er en morsom å gøy høyttaler på både film og musikk. Masse dynamikk og enormt klare å fine i toppen til prisen å være! Lykke til.
    Jepp, skal i første omgang kjøpe høytalerne, så er det vel bare å begynne å spare til en skikkelig sorround forsterker.. har litt lyst på en av de nye harman\kardon modellene.. svært pene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •