Noe som passer el gitar, elektronisk musikk og mye følbar bass? 25k max.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe som passer el gitar, elektronisk musikk og mye følbar bass? 25k max.

Hørte noen som kaller seg Reaper live i helgen og ble så sinnsykt overbevist om at bassen er grunnmuren i musikken jeg generelt hører på...

Så jeg har tatt opp et lite lån og har 45.000 kr. til stereo. Jeg vil bruke 25.000 kr. på høyttalerene (ser på RF83) og 20.000 kr. på forsterkeren (Hegel H200 ser jeg på).

Bare lurte på om noen hadde noen tips. Rom ca 20 kvm.

Vil i grunn ikke bruke hele summen, ser Dali Concept 10 til 11.000 kr. og HiFi-Klubben skriver "Er du på jakt etter en høyttaler som kan spille tordnende høyt og med skikkelig bass? Vil du samtidig ha en høyttaler som også låter detaljert, balansert og behagelig? Da er Concept 10 den du skal se nærmere på!" Selvsagt kjøper jeg ikke den med en gang for de vil jo selge høyttalere, men er den god til f.eks. Rammstein og elektronisk musikk med mye bass?

Jeg skal bruke min Cambridge Audio Azur 640C v.2 som CD-spiller og prøver så godt jeg kan å kjøpe album for å få den ekte lyden (elsker å høre gitar som høres live ut). Kabler vet jeg ikke helt om, ikke helt overbevist om at dyre kabler er nødvendig men skal investere i noen til par tusen fra Kimber etterhvert.

Noen har sagt at Klipsch har skarp diskant + at H200 heller mot det lyse. Blir det en dårlig kombo?

Prøvde på en løsning der lyden også ble veldig "pen" men det gikk på bekostning av bass og dynamikk ("ingenting som heter en perfekt høyttaler"??).

Kommer jeg unna med en billigere løsning til 20.000 kr. - 25.000 kr. blir jeg selvsagt svært glad for det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt inn en annen CD spiller i det oppsettet. Og noen "anstendige" kabler, uten at de trenger å koste skjorta.

Når det er sagt så liker jeg Hegel H200 godt, og har hørt den endel sammen med JBLTL260, en kombinsjon jeg liker godt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med JBL Studio L890? Det er en høyttalere med god bass og trykk, og spiller samtidig godt på det meste av musikk. Mye høyttaler for pengene!!
    Ligger på 11.795 hos hi-fi center kjeden...
    De liker godt med kraft, så ville invistert i en god forsterker. Kanskje Midgard effekt? Skal du ha suround, så får du ogsp center og bakhøyttalere i samme serie :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei skal ikke ha surround Der skal jeg ha XT-serien fra B&W når jeg blir ferdig på skolen om 2 år og kjøper min første leilighet.

Joda kan investere i CD-spiller hvis jeg savner noe her eller der i lydbildet...

Skal google etter JBL som ble anbefalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååh håper jeg vinner på Flaks-loddet i morgen

JBL 1400 Array BG - Hi-fi Center Kjeden

Det her kunne virkelig tatt av

Huff JBL Studio L890 var litt stygg. Noen med bilde av høyttaleren med grill på?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først skal vinne i Lotto og gå for JBL kan du likså godt satse på K2 og McIntosh elektronikk ;-)

Hørte K2 med noen monoblokker på 1200W hver og CD spiller fra samme produsent.

Virkelig rått...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe bilde: men de ser ganske bra ut i virkelighete. Ville dratt å sett på de, litt lettere å få et ordentlig inntrykk da.
    Disse låter iallefall bra og gir deg godt med skyv i bassen med riktig fortsterker. Dobbel 8" bass i hver av de...:-D
    Hegel H200 som du har tittet på er en bra match!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikk på en av de andre fargene, så får du se den med grill. Enig i at elementene ser smågrelle ut på den der.

Prøv å dytte en sub inn i budsjettet. En god dedikert subwoofer spiller dypbassen bedre enn noen gulvstående høyttaler i den prisklassen. 2 XTZ 12" eller en SVS SB12 kanskje, sammen med nevnte JBL og en god integrert forsterker...burde trøkke bra det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. En dedikert sub vil gi deg det ekstra i dypbassen... :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan forresten lese gjennom wizkid sin tråd http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html
    Han endte på klipsch, og er fornøyd med det...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du kan forresten lese gjennom wizkid sin tråd http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...hoyttaler.html
    Han endte på klipsch, og er fornøyd med det...

Jupp holder på å lese gjennom den.

---

Såh, en høyttaler som spiller med mange detaljer + subwoofer?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med brukt?

Bruktmarketet i Norge er digert og du får omtrent dobbelt så mye for pengene.

For eks: Klipsch KSP400 med en 15" aktiv bass is siden for 17000,- brukt Nye kostet disse 40000,-

Klipsch Aktive Høytalere Ksp-400 Selges

Effektforsterker: CARY V12R røreffekttrinn på 50 eller 100 watt.
    Nypris var 45000,- Selges for 20000,-

CARY V12R RØREFFEKTFORSTERKER SELGES

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Har lyst til å kjøpe nytt egentlig.. Men så ut som om de Klipschene også ville kreve litt plass.

En 10" vil være bedre enn en 12" til kun musikkbruk ikke sant? Regner med at 12" kan gi dypere bass og riste mer men at 10" vil ha fastere og raskere bass.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Et mindre element må bevege seg mer for å flytte lilke mye luft som et større element.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Nei.

Et mindre element må bevege seg mer for å flytte lilke mye luft som et større element.

Logisk nok

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound Cayin 353 så også aktuell ut, kostet 8.000 kr. mindre enn Hegel og regner med at den ikke mangler krefter heller

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en god cd spiller også.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å titte på Jungson cd spiller? Kanskje nye EC spillern fra Prelude serien? Begge koster jo litt, men er absolutt verdt investeringen med så god elektronikk du har lyst på(H200). Nå vet ikke jeg kombinasjonen på dette, men det høres bra ut ordmessig, men lydmessig aner jeg seriøst ikke. :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror feks. HK HD750 (Marantz cd5001) + HiFi-Guiden ( http://www.hifi-guiden.no/bruktimg/juni07/479.jpg ) + Welcome to L-Sound! + Welcome to L-Sound! + klipsch rb61.. Kjør signalet fra creek'en via sub'en hvor du setter delinga på 80-90hz og inn på parasounden som driver klipsch'ene.. tror dette kan bli ett knall rocke anlegg! tror det skal være penger til stativ til ht (sjekk ut WM acoustics på HFK.. Flotte til 995), ett greit rack og ok kabler. Vil du oppgradere og ha litt mere balansert lyd som passer andre musikksorter kan du feks senere koble til en DAC og bytte ut parasounden med en røreffekt..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd.

Bare lurer på om noen vet hvordan en Cayin 252B til 8500 kr. + tilhørende CD-spiller til 8.500 kr. og Klipsch RF83 vil spille sammen? Det blir 42.000 kr. til sammen + smått igjen til brukte kabler. Jeg har lest mange steder at Cayin har kraftig strømforsyning og at Klipschene er relativt lettdrevne (vel, for størrelsen hvertfall) - så i min hode bør det være en bra kombo sånn sett. Så sies det at Klipsch er kresen på forsterker og kan lett ende opp i spiss diskant, derfor lurte jeg.

Joda jeg har veldig lyst på SVS suber...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •