Hjelp: Surround-set til hjemmekino (40k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Surround-set til hjemmekino (40k)

Hei,
    Jeg holder på å bygge en hjemmekino. Problemet er at jeg ikke har vært borti surround eller drevet noe i det hele tatt med hi-fi siden Laserdisc var greien så jeg er mildt sagt rusten :-D .

Etter å ha lest litt her inne så er det åpenbart å spørre seg til råds her fremfor å begynne å kjøpe hifi-blader og google.

Det jeg er på utkikk etter er høytalere og surroundforsterker(resten er på plass). Jeg tror det holder for meg med 5.1(+ sub) system på lyden, men om det er bred enighet om noe annet så føyer jeg meg lett. Budsjett for høytalere og forsterker har jeg satt til 40.000. Det er ikke skrevet i stein, så hvis det er noe som f.eks skulle komme på 57.000 og er overlegent så kan det vurderes også. Samme gjelder jo andre veien hvis det skulle være noe veldig bra(god lyd for pengene) til f.eks 28.000. Jeg foretrekker å kjøpe nytt, men kan til nød vurdere brukt.

Det eneste problemet er at jeg kunne tenke meg å få utstyret i hus ganske kjapt(rommet er nesten klart) og gud bedre meg som jeg har ventet på dette. Så jeg ønsker ikke å ”vente på den nye serien til XXX” eller vente på at butikker skal få varene på lager. Med et slikt budsjett så håper jeg å få både god OG høy lyd, men det er viktig at jeg skal kunne dra skikkelig til så om jeg må ofre litt lyd for litt trøkk så er det greit.

Jeg har listet litt detailjer her som sier litt om rommet. Da er det sikkert lettere å komme med forslag over hva som passer best.

Mål og størrelse:
    Rommet er 22,5 kvardratmeter.
    Vegg med lerret: Netto: 365cm x 230 cm (høyde)
    Rommet er kledd med DVD’s og spill.
    Mål Rom brutto: 377cmx530cm. 240cm høyde.
    Øynene vil være 460cm fra lerret.
    Rommet vil være helt mørkt og brukes kun til film/spill.

Utstyr som er klart:
    Dvd: Denon 2910
    Projector: Mitsubshi DLP HC3000
    Game1: PS3
    Game2: Xbox 360 (uten HD)
    Game3: Nintendo Wii
    HD Choice: Blue-Ray (Bruker PS3 til spillerene blir bedre)
    Bruk: 80% film 20% games

Jeg håper noen har tid å komme med et forslag.

Mvh,
    RROBB

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS sub. En PB12/+2 kan få rommet ditt til å riste noe j.vlig. Koster 15000,-

Kanskje også en SVS høyttalerpakke. De går for å være ganske gode. Har ikke hørt høyttalerne deres. Det er stativhøyttalere.

Kanskje Klipsch har noe som passer.

Og kjøp en god forsterker. 10-15000,-

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan annbefale det jeg bruker i min hjemmekino nå. Hvis du går på min hjemmekinolink så kan du se. Klipsch og svs. Spiller meget bra på film og abbsolutt godkjent på musikk.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet over ser veldig bra ut, ellers så kan du ta en kikk i denne tråden på et bra B&W-oppsett også:-D
    Lykke til med valget og din nye kino, blir spennende!

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det du sier tror jeg Klipsch og SVS er svaret. Klipsch er skarpe i toppen, så det kan være en ide å gå for en reciever som demper dette litt. Bestemmer du deg for fullt oppsett fra klipsch kan det lønne seg skikkelig å sjekke ut markedet i USA (nettbutikker og ebay butikker) og i tyskland. Er en del å spare der om du orker noen dager ekstra ventetid... Husk på å gå for fronter og center i samme merke...

Tipper marantz kan være en vinner på klipsch om du ønsker å dempe dem litt..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve ut Harman Kardon og klipsch ?

HK avr 745 som har liggi på nesten 25k selges når for 16k hos de fleste butikkene, denne i kombo med høytalere fra klipsch bør gi deg en heidundrande lydopplevelse. Pøs så på med en god sub, gjerne en svs (eller to om budsjettet rekker til, hk avr745 har 2 sub utganger og en exellent romkorreksjon). Det viktigste vil uansett vær for deg å faktisk få hørt på utstyret før du kjøper...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig trøkk er viktig!
    Du kan jo sjekke ut denne linken til hjemmekino pakker i prisklassen du skriver
    Lydarkitekten

Ps: Viktig at du kjøper en forsterker som kan levere masse effekt.

Lykke til med valget

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Ut fra det du sier tror jeg Klipsch og SVS er svaret. Klipsch er skarpe i toppen, så det kan være en ide å gå for en reciever som demper dette litt. Bestemmer du deg for fullt oppsett fra klipsch kan det lønne seg skikkelig å sjekke ut markedet i USA (nettbutikker og ebay butikker) og i tyskland. Er en del å spare der om du orker noen dager ekstra ventetid... Husk på å gå for fronter og center i samme merke...

Tipper marantz kan være en vinner på klipsch om du ønsker å dempe dem litt..
    Argh, kan dere slutte å skremme folk med at Klipsch er skarpe i toppen. Jeg kjøpte nettopp Klipsch etter å ha lyttet med mye forskjellig elektronikk for å finne denne "skarpe i toppen" som flere gnåler om. Jeg fant det ikke. Klipsch låter helt fantastisk. Jeg støtter opp om SVS pluss Klipsch. En uslåelig kombo :-) Effektdelen i receiverne er skrot. Selv i de som koster 20000 kr. Klipschene er lettdrevne, men det er forskjell på surroundreceiverwatt og ordentlig watt. Med egen effektdel så vil du nødvendigvis ikke kunne spille høyere, men du vil få en mye bedre lyd. Jeg foreslår derfor å innlemme en effektforsterker i pakken.

Forslag til pakke:
    Høyttalere: RF-82, RC-62, RS-52
    Sub: SVS PB-12 NSD
    Surround Receiver: Denon AVR 2807/Yamaha RX-V1700
    Effekt: Parasound Model 5125

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og SVS er en fin kombinasjon. SVS pb12 Plus/2 eller nye PB13-Ultra skulle nok klare og skremme naboen :-) Welcome to L-Sound!

Kjøper du en harman/kardon forsterker som nevnte 745 får du sikkelig underholdning. Sikkelig "in your face" lyd :-)

For lydkvalitet sammen med klipsch er Marantz det beste valget. Marantz SR 8001 Avansert og den har oxo THX select-2 godkjennelse :-)
    Andre merker og anbefale med Klipsch er Yamaha og Denon. De kommer nå med nye forsterkere som tar HD lydformater... Er ikke sikker på når Marantz kommer med ny serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sub vil i hvert fall jeg anbefale Polk Audio PSW1000 ( PSW1000 Product Page : Powered Subwoofer : Polk Audio ). Den er helt rå!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterker: (16 000kr) Harman/Kardon AVR 745 - Hi-fi Center Kjeden
    front: KLIPSCH RF-83 (25 000kr) jfssoundsystems.no
    sub: (15 000kr) Welcome to L-Sound!
    senter: KLIPSCH RC-64 (10 000kr) jfssoundsystems.no
    og ja jeg vet det SPRENGER budsjettet, men det er vert ver krone
    men du skal kansje også ha bak høytalere?
    va med KLIPSCH RS-52 (6000kr) jfssoundsystems.no
    det sku etter ein rask hode rekning bli 72 000kr, det er masse penger med vert vær krone

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med:
    Finn Torget - Focal. Jmlab komplett hjemmekino høytalere selges

Så har du litt penger til forsterkeren også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    forsterker: (16 000kr) Harman/Kardon AVR 745 - Hi-fi Center Kjeden
    front: KLIPSCH RF-83 (25 000kr) jfssoundsystems.no
    sub: (15 000kr) Welcome to L-Sound!
    senter: KLIPSCH RC-64 (10 000kr) jfssoundsystems.no
    og ja jeg vet det SPRENGER budsjettet, men det er vert ver krone
    men du skal kansje også ha bak høytalere?
    va med KLIPSCH RS-52 (6000kr) jfssoundsystems.no
    det sku etter ein rask hode rekning bli 72 000kr, det er masse penger med vert vær krone
    Skjønner ærlig talt ikke poenget med å komme med det forslaget. Fyren sier han har et budsjett på 40 000, så kommer du med et oppsett som koster nesten det dobbelte. Fult mulig å få et knallbra anlegg til 40 000. Mitt tips er å ta en titt på den nye 600 serien til B&W. Har selv 683 og er meget godt fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •