Finnes det en høyttaler... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi er nok relativt enige i det meste her, så veldig mye mer terping fram og tilbake rundt dette er nok ikke vits. Uansett, skjønner hva du sier når du vil ha plata + produsentens lydopplevelse. Skal du vite om du har dette må du reise rundt til de forskjellige produsenter å høre på alt der Det er vi enige om at utgår.. Det blir derfor infoen på plata som må ligge til grunn. Hvilken kombinasjon av infoen på plata + rom som er riktig blir et annet spørsmål igjen. Da er vi tilbake til start. Skal ikke være lett.

Ingen har vel sagt at man kan lese ut fra specs hvor "nøytralt" et anlegg er her. Men det er som vi prøver å si viktig å bruke sine egne ører.

Tror ikke du skal høre så mye på han HFK-selgeren, da den kommentaren vitner om at det ikke er mye "know-how" i han. Du virker også litt vel fordomsfull i forhold til ting du ikke kjenner til, og det er selvfølgelig lov.. Deg om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med at han mente Thule ikke passet til 683? Nå skjønner jeg ingenting.
    Jeg var selv i Oslo og hørte denne komboen. Jeg ble heilt solgt, det samme gjorde selgeren. Han fikk også en annen selger til å høre på, nettopp fordi det spilte så overraskende bra. Dette var da ia150b forsterkeren.

Edit: Forresten hørte jeg og ProAc nede på Lyric. Jeg likte lyden veldig godt, men slik anlegget var plassert når jeg hørte, så var bassen faktisk litt boomete.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Bladelius blir feil på Dynaudio, synes Bladelius har en sånn tørr klang som ikke passer godt sammen med Dynaudio. Har også hørt Bladelius på Gallo og det falt heller ikke i smak.
    Det var derfor jeg brukte den som eksempel siden den er litt motsatt av dynaudio. Syntes de funket bra. Bladelius har jeg hørt på Opera HT også og likte ikke Bladeliusen så det er en annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctica
    Hva skjer med at han mente Thule ikke passet til 683? Nå skjønner jeg ingenting.
    Jeg var selv i Oslo og hørte denne komboen. Jeg ble heilt solgt, det samme gjorde selgeren. Han fikk også en annen selger til å høre på, nettopp fordi det spilte så overraskende bra. Dette var da ia150b forsterkeren.

Edit: Forresten hørte jeg og ProAc nede på Lyric. Jeg likte lyden veldig godt, men slik anlegget var plassert når jeg hørte, så var bassen faktisk litt boomete.
    Det vil alltid være ulik mening om hva som er bra. Vi er forskjellig på kresenhet.

Mye bass i 140, hvis det var den du hørte.

Jeg synes det er overraskene få ganger jeg kommer over en plater som ikke har nøytral klangbalanse. Noen kan helle mot det mørke men ellers synes jeg det beror mest på kvaliteter som åpenhet, renhet, tydelige fokus og romakustikk. På siste plata spilte bassisten mellom leggene på dama (den grisen :-D ). Typisk greier at de ikke klarer å mikse bra. En fryd å få høre ekte akustikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det var derfor jeg brukte den som eksempel siden den er litt motsatt av dynaudio. Syntes de funket bra. Bladelius har jeg hørt på Opera HT også og likte ikke Bladeliusen så det er en annen sak.
    Mulig meg og deg har litt forskjellig syn på Dynaudio da, jeg ville frarådet den forsterkeren, tror en kommer mye bedre ut ved bruk av en Cayin enn en Bladelius bare for å ta produkter fra samme forhandler.
    Helst bør de ha rør, store rørforsterkere og Dynaudione låter bedre enn man tror er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Vi er nok relativt enige i det meste her, så veldig mye mer terping fram og tilbake rundt dette er nok ikke vits. Uansett, skjønner hva du sier når du vil ha plata + produsentens lydopplevelse. Skal du vite om du har dette må du reise rundt til de forskjellige produsenter å høre på alt der Det er vi enige om at utgår.. Det blir derfor infoen på plata som må ligge til grunn. Hvilken kombinasjon av infoen på plata + rom som er riktig blir et annet spørsmål igjen. Da er vi tilbake til start. Skal ikke være lett.

Ingen har vel sagt at man kan lese ut fra specs hvor "nøytralt" et anlegg er her. Men det er som vi prøver å si viktig å bruke sine egne ører.

Tror ikke du skal høre så mye på han HFK-selgeren, da den kommentaren vitner om at det ikke er mye "know-how" i han. Du virker også litt vel fordomsfull i forhold til ting du ikke kjenner til, og det er selvfølgelig lov.. Deg om det.
    Agreed

Selgeren var vel kanskje litt vel usikker på dette nymotens digitale opplegget han og Kanskje han bare forsøkte å unngå å gå i detalj om det.

Vet ikke helt hva du sikter til når du sier jeg virker litt fordomsfull. Men veldig kritisk er jeg ihvertfall. Det er et personlighetstrekk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctica

Se det ja, da må jeg se å få hørt på denne kombinasjonen jeg og.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skytes inn fra sidelinjen er her et veldig godt eksempel hvor forskjellig smak og preferanser gjør at én anbefaler et produkt, samtidig som en annen fraråder det samme produktet, phear Ingen skal komme å si at Anton eller radiatoren har feil eller rett heller, noe som igjen er et godt eksempel på at en bør teste selv (ref det du skrev at du hadde lest og hørt om klasse D).

Antonx: At plata har "nøytral" klangbalanse har vel ikke så mye å si, snarere at anlegget nøytralt klarer å gjengi det som er på plata.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva du sikter til når du sier jeg virker litt fordomsfull.
    Det skyldes vel litt skepsisen du har i forhold til klasse D uten selv å ha erfaring med det. For all del, skepsis er bare sunt det i mange tilfeller, og jeg har ikke tenkt til å legge ut i det breie hvorfor du skal eller ikke skal velge en klasse D-forsterker. Det kan du finne ut av selv en vakker dag Jeg mener bare at en bør skaffe seg litt erfaring selv før en "gjør seg opp meninger". Sånn, nå har jeg sagt det nok ganger i dag tror jeg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi forresten rimelig OT i forhold til phears opprinnelige spørsmål. Kanskje på tide å styre tilbake til tema

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Mulig meg og deg har litt forskjellig syn på Dynaudio da, jeg ville frarådet den forsterkeren, tror en kommer mye bedre ut ved bruk av en Cayin enn en Bladelius bare for å ta produkter fra samme forhandler.
    Helst bør de ha rør, store rørforsterkere og Dynaudione låter bedre enn man tror er mulig.
    Hvilke Dynaudioer snakker du om? Contour og Focus seriene er forskjellige, imo. Bladelius var ikke ment som en anbefaling (har ikke altfor gode erfaringer med den) kun at jeg syntes klangbalansen passet til Focus.
    Cayin har jeg aldri hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skytes inn fra sidelinjen er her et veldig godt eksempel hvor forskjellig smak og preferanser gjør at én anbefaler et produkt, samtidig som en annen fraråder det samme produktet, phear Ingen skal komme å si at Anton eller radiatoren har feil eller rett heller, noe som igjen er et godt eksempel på at en bør teste selv (ref det du skrev at du hadde lest og hørt om klasse D).

Antonx: At plata har "nøytral" klangbalanse har vel ikke så mye å si, snarere at anlegget nøytralt klarer å gjengi det som er på plata.
    Så sant, så sant Det er altfor lett å legge for mye i en subjektiv uttalelse når man ikke har noe forhold til det selv.

Det skyldes vel litt skepsisen du har i forhold til klasse D uten selv å ha erfaring med det. For all del, skepsis er bare sunt det i mange tilfeller, og jeg har ikke tenkt til å legge ut i det breie hvorfor du skal eller ikke skal velge en klasse D-forsterker. Det kan du finne ut av selv en vakker dag Jeg mener bare at en bør skaffe seg litt erfaring selv før en "gjør seg opp meninger". Sånn, nå har jeg sagt det nok ganger i dag tror jeg
    Jeg har ikke gjort meg opp noen mening. Mulig jeg fremstillte det slik, men det var nå ikke meningen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Dynaudioer snakker du om? Contour og Focus seriene er forskjellige, imo. Bladelius var ikke ment som en anbefaling (har ikke altfor gode erfaringer med den) kun at jeg syntes klangbalansen passet til Focus.
    Cayin har jeg aldri hørt.
    Dynaudioer jeg har hørt er Audience, Contour samt eldre og nyere Confidence.
    Har aldri hørt Focus men ut av det jeg har hørt av Dynaudio så har de samme klangen så jeg regner med at Focus er Contour Light. Det er bare basert på antagelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er de ikke. De er ganske anderledes. Bladelius passet dårlig til Contour 3.4 men passet godt til Focus 220. Etter mitt skjønn. Du må være forsiktig med å ta slike antagelser. Audience har jeg aldri hørt og kan ikke mene noe om dem.

Jeg syntes Bladelius ble for pågpende i øvre del, litt mye sibilanter. Og ble for tørr og slank med Contour. Focus serien er litt motsatt av Bladelius så den "frisket" opp Dynaudioene litt syntes jeg. Men det var korte lytte erfaringer da.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, MA går vell ikke for å ha ekstremt med trøkk, men heller være tilbakelent og behaglig.. Hvertfall de jeg har hørt opp gjennom livet..
    HAH, Med rett elektronikk så leverer GS-Serien trykk så det holder, ifølge flere andre her på forumet så gjør også noen av de mindre seriene det også. Spør f.eks Devilej hva som skjedde med hans små MA når han koblet dem til Parasound:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er de ikke. De er ganske anderledes. Bladelius passet dårlig til Contour 3.4 men passet godt til Focus 220. Etter mitt skjønn. Du må være forsiktig med å ta slike antagelser. Audience har jeg aldri hørt og kan ikke mene noe om dem.

Jeg syntes Bladelius ble for pågpende i øvre del, litt mye sibilanter. Og ble for tørr og slank med Contour. Focus serien er litt motsatt av Bladelius så den "frisket" opp Dynaudioene litt syntes jeg. Men det var korte lytte erfaringer da.
    Er ikke bastant i mine antagelser men jeg synes det høres rart ut at de skal avvike sånn fra lyden jeg har fra andre høyttalere av den produsenten.
    Jeg har tydelig hørt slektskapet fra Audience 42 over til Contour 1.4, 3.4 samt den enda dyrere og finere Confidence hvor jeg har hørt C2 og C3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det neste gang jeg er i tigerstaden.
    Forøvrig står det et par Respons Artist 2 til nedsatt pris hos Norsk Audio Teknikk, noe å vurdere til 22?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt opptatt i det siste, men i går fikk jeg endelig tatt meg en lyttetur igjen.

Var først innom hifihuset i bærum for å høre på Monitor Audio. Desverre var alt i GS-serien på utlån, så jeg fikk ikke hørt på dem. Fikk derimot høre på RS6 på en surround forsterker til ca 4000,-. Ble ikke akkurat imponert, men fikk ihvertfall et lite inntrykk av karakteristikkene. Venter nå på at han skal få inn GS20, så jeg kan høre på dem med litt mye bedre elektronikk.

Veien gikk så videre til Oslo Hi-Fi center, hvor jeg hørte på Audio Physic Yara Superior på en Rotel-kombinasjon. En imponerende all-rounder som ikke skinner så veldig sterkt på noen områder, men som allikevel taklet mine utfordringer på en meget elegant måte. Med litt mer trøkk, og litt mer høyde på diskanten så ville jeg vært storfornøyd.

Hørte også såvidt på Klipsch når jeg var der, bare for å sjekke ut trøkket. Og jada, den var så absolutt tilstede :-D. Håper palladium vil være inspirasjon for neste generasjons design i "noe-jeg-har-råd-til" klassen, så kan nok dette bli en kandidat og.

Foreløpig leder ihvertfall Yara Superior. Men det er fortsatt mange høytalere gijen å lytte på...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hvilke du ender opp med. Hva er budsjett for høyttalere nå?

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •