Finnes det en høyttaler... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 101
    Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Antonx]Farget lyden alt for mye for min smak og virker litt lite oppløst.QUOTE]

Her kunne jeg ikke vært mer uenig. Om dette virkelig er din oppfatning av GS-serien så må du ha hørt det med totalt feil elektronikk. GSene har minst like god oppløsning som f.eks mentorene, og de kan man vel ikke akkurat si at er svak på det området.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg hørte dem var etter en demo av Audio Physics Scorpio. De var lang dyrere så det er mulig jeg hadde for høye forventing til detaljer. Spilte med MF A5. Dagen etter hørte jeg de med Primare I21 og sammenlignet de med AF Tempo og Canton høyttalere. Fikk akkurat samme inntrykk. De var nokså myke i klangen mener jeg å huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det avhenger av type diskant. Refleksjoner, dvs rom akustikk er meget viktig. Tenk deg å plassere Ht i et lite rom med bare murvegger og et annet lydtett rom. For å overdrive litt. Førsterefleksjon er viktigst. Det betyr bare en vegg for deg da hvis de står nærme veggen.
    Så sant, så sant. Jeg vil uansett deponere først og kjpe senere. Selv om jeg kjøper brukt.

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke påstå at du tar feil. Alle oppfatter jo ting på sin egen måte. Min egen vurdering er de er veldig oppløst og detaljerte:-D . Sammenlignet de forøvrig mest med dali mentor(dette var hovedkonkurrenten), noen gamle AR og et par SA i omtrent samme prisklasse(husker ikke helt navnet, men tror det var ranger).

Jeg har jo langt ifra hørt alt som er av høytalere da, så skal ikke kalle meg selv en ekspert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicromann
    Kan ikke si at jeg syntes de er tungdrevne, tvert om. Min Pioneer VSX-1016V driver de uten problem.

De har jo noen refferanser som gir et bedre bilde av de.
    intelligent sound

Intelligent Sound Unika Högtalare hos Svalander Audio AB
    Nei, den var ikke så kraftig. Bruker du alle 7 kanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den bare i stereo, har testet med enkle IS6 bak. Men har for liten stue til å få full glede av det, samt kone og barn som styrer lommebok. Men må nok spare litt til å kjøpe en noe røffere forsterker.. får bli ved huskjøp det. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    - pytt, pytt jeg tror Euforia er klart bedre . Men hvis ProAc 2.5 er på nivå med dagens modell er det et knallkjøp. Ikke mange slår ProAc på akustisk :wink:.

Sorry, jeg blandet sammen ranger med explorer (seint på natta). Ranger har jeg ikke hørt.
    Du er unnskyldt Jeg synes ikke finishien på rangerene var spesiellt fin, men det kommer sikkert flere på bruktmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phear
    Jeg har aldri hørt om Lector, og AVI kun i en og annen bisetning. Hvordan vil du karakterisere disse?

Jeg begynner å få inntrykk av at det er en elsk/hat sak dette med diskant. Men det er greit å ha med seg at det kan bli slitsomt i lengden. Men mener du at man blir lei over tid, eller sliten etter å ha hørt på dem kontinuerlig en stund?

Skal sjekke ut Dynaudio, så kan jeg høre på Cayin med det samme. Tror du det er en god match?
    Har ikke førstehåndskunnskap til hverken Lector eller AVI men AVI går for å lage svært strømsterke og nøytrale forsterkere mens Lector visstnok skal ha veldig analog lyd.

Vil ikke karakterisere Mentor diskanten som slitsom så jeg tror ikke du blir sliten av å høre på de kontinuerlig over tid. Vil si diskanten hørtes imponerende ut til å begynne med men etterhvert så synes jeg ikke den hørtes så naturlig ut som diskanten i Dynauido Contour 1.4 f. eks.

Hiver meg på AntonX med hans råd om å sjekke ut Proac Studio og Dynaudio Focus. Synes Studio140 er den vasseste av de 2 Proac'ene men du bør ta med en cd av f. eks Leonard Cohen når du skal høre på Proac for de har en tendens til å smurfe til dype mannstemmer så det er noe du bør se om du kan leve med.

Dynaudio lager flotte høyttalere som jeg synes spiller veldig nøytralt så jeg tror ikke du går feil med de selv om de er ganske siviliserte.
    Cayin lager fine forsterkere som bør matche Dynaudio fint.
    Cd spillerene deres har også god mekanisk kvalitet men har hittil ikke latt meg imponere.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ma...

Midgard Audio kommer jo med en høytaler i den prisklassen snart, 20 - 25k
    prototypene som ble vist i vår likte jeg veldig godt.

Og om man er på jakt etter mye effekt så kan det jo hende Midgard Oberon 6.1 kan passe til høytalerene som er nevnt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicromann
    Bruker den bare i stereo, har testet med enkle IS6 bak. Men har for liten stue til å få full glede av det, samt kone og barn som styrer lommebok. Men må nok spare litt til å kjøpe en noe røffere forsterker.. får bli ved huskjøp det. :-D
    Glad jeg slipper å bekymre meg om kone og barn Det er vanskelig nok å finne god lyd fra før

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Har ikke førstehåndskunnskap til hverken Lector eller AVI men AVI går for å lage svært strømsterke og nøytrale forsterkere mens Lector visstnok skal ha veldig analog lyd.

Vil ikke karakterisere Mentor diskanten som slitsom så jeg tror ikke du blir sliten av å høre på de kontinuerlig over tid. Vil si diskanten hørtes imponerende ut til å begynne med men etterhvert så synes jeg ikke den hørtes så naturlig ut som diskanten i Dynauido Contour 1.4 f. eks.

Hiver meg på AntonX med hans råd om å sjekke ut Proac Studio og Dynaudio Focus. Synes Studio140 er den vasseste av de 2 Proac'ene men du bør ta med en cd av f. eks Leonard Cohen når du skal høre på Proac for de har en tendens til å smurfe til dype mannstemmer så det er noe du bør se om du kan leve med.

Dynaudio lager flotte høyttalere som jeg synes spiller veldig nøytralt så jeg tror ikke du går feil med de selv om de er ganske siviliserte.
    Cayin lager fine forsterkere som bør matche Dynaudio fint.
    Cd spillerene deres har også god mekanisk kvalitet men har hittil ikke latt meg imponere.
    De fleste sier jo at Triangle må ha varm rørlyd for å fungere godt, så da kan jeg skjønne at de vil låte både tynt og skarpt på AVI ihvertfall.

Jeg kan se at diskanten til Mentor kan virke blendende god i starten. Jeg får sammenligne Dynaudio mot Mentor, så får vi se...

Tror nok jeg skal klare å leve uten perfekt fremstilling av dype mannsstemmer. Jeg tror ikke jeg noe slikt som jeg hører spesiellt mye på.

ProAc og Dynaudio er vel nå de eneste som ikke har fått motbør, så det virker som om det er verdt en tur Og Cayin har jeg også hørt mye bra om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Og om man er på jakt etter mye effekt så kan det jo hende Midgard Oberon 6.1 kan passe til høytalerene som er nevnt....
    Jeg har vært litt skeptisk til disse ICE blokkene. Ikke bare fordi Klasse D er et litt ukjent område som jeg er redd vil låte litt for klinisk med tiden. Men også disse nattfluefirmaene som dukker opp, lager en ICE blokk, selger et par stykker og så forsvinner eller begynner med noe helt annet (ref. Embla).

Men det at de skal komme med en høyttaler er nytt for meg. Det viser jo også at de er seriøse og kommet for å bli, kanskje? Finnes det noe mer info om disse noe sted? Hvor mye av denne har de utviklet selv?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare fordi Klasse D er et litt ukjent område som jeg er redd vil låte litt for klinisk med tiden.
    Hva legger du i ordet klinisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva legger du i ordet klinisk?
    For nøytral og uengasjerende. Eller unaturlig bra om du vil

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arien
    Jeg skal ikke påstå at du tar feil. Alle oppfatter jo ting på sin egen måte. Min egen vurdering er de er veldig oppløst og detaljerte:-D . Sammenlignet de forøvrig mest med dali mentor(dette var hovedkonkurrenten), noen gamle AR og et par SA i omtrent samme prisklasse(husker ikke helt navnet, men tror det var ranger).

Jeg har jo langt ifra hørt alt som er av høytalere da, så skal ikke kalle meg selv en ekspert.
    Du har rett til å motsi andre . Jeg tror grunnen til ulik inntrykk har mye med referanser å gjøre. Mulig jeg hadde vært enig i deg om jeg også hadde sammenlignet med Daliene. Ikke tenk mer på det..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Du er inhabil ....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke enig med disse blokkene, spiller meget engasjerende synes jeg. Og høyttalerne Capri (som her tenkes på) låter utrolig bra.. Men krever en del krefter..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio er ganske så snille høyttalere som spiller veldig naturlig uten imponatoreffekter og har bra mye bass. Ganske fyldig karakter (mer enn studio 140 som er litt tørrere). Men dette kan justeres med riktig matching. dynaudio tror jeg passer i rom som ikke er så godt dempet eller de kan ha godt av en litt frisk forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ikke enig med disse blokkene, spiller meget engasjerende synes jeg. Og høyttalerne Capri (som her tenkes på) låter utrolig bra.. Men krever en del krefter..
    Er nok sikkert avhengig av forforsterkeren. Har ikke hørt at de er kliniske men har hørt at de mangler litt "kropp".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøytral lyd er unaturlig bra? Unøytral lyd er altså da unaturlig dårlig? (beklager at jeg kverrulerer litt, jeg er bare ikke helt enig)

Nøytralt er ufarget. Er man på jakt etter en forsterker som farger lyden, er jeg enig at det finnes bedre alternativ. Uengasjerende er jeg sterkt uenig i. Låter det uengasjerende med en solid klasse D amp, har du uengasjerende høyttalere.

Hadde i begynnelsen fordommer mot klasse D som alle andre. Men er det siste året blitt kraftig motbevist på et par anlegg. Hakeslipp (type Looney Tunes) er vel best beskrivende. :-D

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •