Ny "subwoofer". ikke nødvendigvis svs..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny "subwoofer". ikke nødvendigvis svs..

Hei. Har en svs pb10 nå. Denne fungerer utmerket til film,og trykker godt på di lavere frekvensene. Men det jeg har lyst på er en "sub" som ikke nødvendigvis går så lavt men som heller trykker mer i mellombassen. Till musikk som ac/dc og lignende. Det hadde og hvert en fordel om den ikke er like vanskelig og plassere og integrere som pb 10en. Prisklasse 5-9000 kr. Er det noen som har ett bra forslag??

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg minnet på at jeg har litt av samme "problemet" som deg, og ble sittende å fundere litt på dette.
    Vi har jo ikke samme utsyr akkurat men både mine og dine fronter skal jo trykke litt når alt ligger til rette.

Så i kveld skal jeg finne frem noen kalde og eksprimentere litt (mer) med plassering, og HP-filter på frontene som jeg ikke har brydd meg så mye om ennå.

Du føler deg kanskje ferdig med alt dette, men hvis ikke så er det sikkert verdt å ta samme kveldskos som meg en dag.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dette vil jeg absolutt anbefale JMlab Chorus SW800V.Jag bruker selv 2 stk av den gamle SW700S til dette formålet. Dette er de lettest integrerte subene jeg har vært borti, de går ikke alt for dypt og gir en god punch i mellombassen.
    hbb - hembiobutiken.se - Väcker liv i ditt hem!

Hos hifihuset i Bærum burde du få denne for 7-8000
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med devilej... Har selv SW800V og det var kjempelett å integrere den. Kan knapt høre at den eksisterer, bare at frontene mine høres MYE større ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en XTZ 10" til 3000 kr. Denne supplerer med den punchen min SVS plus\2 ikke leverer. Dette syntes jeg fungerer utmerket. Dette er en fenomenal sub til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips ! Har prøvd det meste av plassering. Frontene trykker bra nok til den aller meste av musikk. Men når man fyrere opp litt heftig øl-drikker musikk så hadde litt mere mellombass fått foten mere igang. Skal ta en nermere titt på sw800 , meget pen og se på var den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •