Kan jeg koble det slik?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg koble det slik?

*Sorry, men har ikke drevet med hifi de siste månedene så har glemt så og si alt av utrykk osv.*

Har et par Proson-billigskvip-høytalere på maks 180w og har impedansen 4Ohm. Med dobbele bananplugg innganger bak.

Har en Pioneer hjemmekinoforsterker som "gir" ut 6Ohm, det jeg lurer på er om jeg kan koble på vanlig på begge inngangene bak på høytaleren.

Kan også velge mellom 6 og 8 Ohm på forsterkeren, hva burde jeg velge?

Dårlig bilde av hvordan jeg tenkte det:

Mener at dette skal gå, men vil helst være sikker

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nja vil ikke si ja med en gang. Kommer an på hva slags forsterker kanaler du tenkte å koble sammen på høyttalerne. Hadde du hatt forsterker med a og b inngang så blir saken en annen.

Siden dette er hjemme kino forsterker så må du vite om du har 2 kanaler du kan bruke til hva du vil slik at du kan gjøre dem om til extra front kanaler. For dersom du bruker bakkanaler for eksempel og kobler alt slik du har tenkt så kan det bli en interessant opplevelse å se film for å si det mildt. Noe vil gå i stykker.

Er du ikke sikker så kjør med enkel kabel fra forsterker til høyttalere evt kabel som er single wire i ene enden og biwire i andre enden for da kjører du på ett sett +- på forsterkern og 2 sett +- på høyttalerne. Dette kan vel tenkes å være noe tryggere i ditt tilfelle kanskje. Dog er det tidlig morgen når dette leses så jeg kan misforstå din tankegang her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •