PSB Stratus Gold og XTZ 12 tommer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB Stratus Gold og XTZ 12 tommer

Hei godtfolk....
    Jeg er "gammel" i gamet, men ikke oppdatert på siste 10 års finesser.
    Mine Stratuser trenger vel ingen nærmere omtale...problemet er bare at jeg ikke får fram basstrykket i de, spiller meget bra ellers:
    Kjellerstua er stor og selve anlegget står langt unna høytalerne (og slik må det stå), har kun biltemakabler til høytalerne, kjører Electrocompaniet AV-250Watter og Thule evt. Audiolab forforsterker. Det jeg vurderer er å kjøpe en 12 tommers XTZ for å få mer trykk i bassen, men nå er det jo slik at ECen ikke har egen subinngang, hvordan løser jeg da tilkoblingen?
    Kan vel også nevne at CD spiller kun er av 2000 kr. slaget.
    Hvordan får jeg mer bass, er mitt forslag noe å gjennomføre?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bruke høynivå inngangen. Bare å koble via høyttalerne. Er delefilter innebygd i XTZ 12 tommern. Jeg har denne selv, og bruker samme løsning på min PMA2000R som ikke har pre-out. Dette fungerer mer enn bra nok for mitt behov :-) Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt en XTZ sub på disse dyrebare høyttalerne. Det blir jo som å kjøpe Toyota felger på en dyr Meredes. Hvis du absolutt skal ha bedre bass så kjøp en Velodyne sub istedet. Ellers så synes jeg du burde kjøpt bedre kabler og bedre cd-spiller istedet. Riktig prioriteringer er tingen når du har slike dyre og gode høyttalere. Det er heller ikke sikkert at Electroc. passer til PSB men det vet jeg ikke så mye om egentlig. Skal vedde mye på at den billige Cd-spilleren din ødelegger mye av bassen du kunne fått ut.

Jeg ville ihvertfall kostet på litt i elektronikk og kabler for å få utnyttet PSB'ene best mulig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har tydeligvis ikke hørt disse XTZ-subbene du geva? Sammenlikningen din med bilene er hvertfall hinsides dårlig i dette tilfellet. Et par av disse XTZ-subbene (én også forsåvidt) vil henge med PSBene uten problem så lenge de er riktig kalibrert. Selv har jeg hørt PSBene det her er snakk om, og vet hvordan de spiller, noe som igjen får meg til å lure på trådstarters plassering av disse. De er nødt til å være heftig feilplassert, for bass leverer disse høyttalerene mye av. Hvor stort er rommet?

Greit nok at av de du nevner her geva, så er kilde av betydning. Kabler kan diskuteres, men med riktig tverrsnitt er man langt på vei. Utover dette er det mer nyanser. Å si at trådstarter bør vurdere nye kabler for å få den bassen han her etterlengter blir i mine øyne helt feil.

Alt dette var OT i forhold til trådstarters spørsmål, men måtte adresseres føler jeg. XTZ-subbene har mange tilkoblingsmuligheter, høynivåinngang er en av disse som kan brukes i ditt tilfelle.

Et litt dyrere alternativ som jeg ikke vet om du har vurdert er SVS PB10-NSD. Denne går mye dypere enn XTZen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med kenti.. disse hører til å trøkke bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •