Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand

heisann!

Jeg har fått et tilbud på disse til en veldig god pris, og lurer på om det er en god høyttaler? ser at det ikke er så mange som har den, så blir jo seff litt skeptisk, men så er det jo en høyttaler litt opp i pris også.

Jeg har muligheten til å kjøpe de for rundt 12-13000 norske(hente de i sverige). Vil disse passe bra sammen med en Krell 400? høyttalerne er litt over 2 år gamle.

håper på raske svar!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de vil passe greit med Krell, kan få litt liv i disse ht.. Men til den prisen villle jeg ikke tenkt lenge, du kan ha dem en stund, så selge dem igjen til samme prisen. Det var ett kjempetilbud.

Og om det er gode ht... JA!! Hvis du liker litt rolige ht, passer ikke til techno og hardrock, men til det meste annet.. Nydelig lyd og nydelig ht. Blant mine topp 10, av det jeg har hørt hittil..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har disse selv

Hei

Jeg er svært godt fornøyd med mine høytalere. Har hatt de i ca 2 år og kjører de på en kombinasjon av Thule PR250 forforsterker og Parasound A52 forsterker. Disse passer perfekt til amerikanske strømsterke forsterkere som kan være en smule aggresiv i toppen.

Er helt uenig med utsagnet om at de ikke passer til rock og techno. Da må man vel sammenligne med Klipsch og lignende!

Dette er et kupp til prisen, løp og kjøp!!!

Høytalerne fikk forøvrig High-End prisen i lyd og bildes årskavalkalde 2006! Har også fått gode tester i Fidelity. Lillebroren Hayden står på anbefalt listen til Knut.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thule
    Er helt uenig med utsagnet om at de ikke passer til rock og techno. Da må man vel sammenligne med Klipsch og lignende!

Jeg nevnte hardrock, ikke rock.. Men det lille jeg har hørt på techno så synes jeg ikke de var det beste.. Men til alt annet.. wow! en drøm!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om jeg skal selge AVI'en som jeg sikkert får 13-14000 for nå, og kjøpe krellen som ligger ute for salg til 12 000,- og kjøpe de høyttalerne. satser på at disse skal spille mer bass enn én 6,5"

Hvilket utstyr har dere hørt de med?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVI er jo utrolig bra.. En av mine favoritter det også..

Har hørt dem på Atoll! Fungerte meget bra!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke du kjøper høyttalerne, så er det bare å si ifra så tar jeg dem gjerne!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Om ikke du kjøper høyttalerne, så er det bare å si ifra så tar jeg dem gjerne!

he he, du kan kjøpe de av meg for samme pris jeg må betale for de hvis jeg ikke blir fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    AVI er jo utrolig bra.. En av mine favoritter det også..

Har hørt dem på Atoll! Fungerte meget bra!!
    jeg beholder AVI'en og satser på at den skal holde mål. slik høyttaleren er beskrevet, er slik jeg vil ha høyttaleren. vil at den skal være musikalsk og ikke klinisk og kald.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller utrolig pent.. Hvis du ikke vil ha dem så kan jeg også hjelpe deg med å bli kvitt dem.. (til meg selv så klart)..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    De spiller utrolig pent.. Hvis du ikke vil ha dem så kan jeg også hjelpe deg med å bli kvitt dem.. (til meg selv så klart)..

hehe, tviler hvis jeg blir fornøyd. har pgså skrevet på hifisentralen om disse høyttalerne, og folk sender meg PM osv om hvis jeg vil selge de, så kjøper de de gjerne hehe

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du jeg kjøper de for 15.000 av deg bare si ifra

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    du jeg kjøper de for 15.000 av deg bare si ifra
    hehe, totalt med frakt gjennom UPS på døren og toll(hvis jeg er litt kynisk), så kommer de på totalt 15500,- hadde jeg skulle solgt de, så får jeg uansett 18-19000 for de Er en SJELDEN vare på bruktmarkedet.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gi liv i en gammel tråd

Skal handle meg nye arcam forsterkere i sommer, sett på litt forskjellige kombinasjoner! Hva har Arcam av elektronikk som kan drive ett par Beethoven Concert Grand høytaler fult ut? Da tenker jeg spesielt på surround forsterkere da det vil bli brukt i hjemmekino system. De aktuelle høytalerne er XQ40 og Beethoven Concert Grand, noen anbefalinger? Begge har fått god test i Lyd & Bilde, mens Beethoven Concert Grand stakk av med "Årets Beste 2006/2007".

Blir en AVR350 for liten? Har en A90 jeg kan bygge ut med 7.1 kort og kjøre på med P1000 effekttrinn om det vil være nok krefter?

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •