STATIVhøyttaler: Focus 110/140, Monitor Audio gs10 eller Dali Mentor 2????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer henriktes sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

STATIVhøyttaler: Focus 110/140, Monitor Audio gs10 eller Dali Mentor 2????

Jeg skal kjøpe nye stativ høyttalere, men hvem bør jeg satse på???

stua er ca 25 m2 men høyttalerne må stå ganske nære veggen, og litt i hjørnet, og stuen er heavy møblert, masse gardiner og planter og bilder osv

Jeg liker at lyden skal være detaljert og ren, med god dynamikk og oppløsning. setter ikke så store krav til bassgjegivelse, men den må være stram...ikke pløsete.

jeg har Thule PA150b effektforsterker (8.500kr) som yter 150watt i 8 ohm, sammen med forforsterker Thule PR100 (3.800kr).

Skal teste Xindak integrert som fikk god kritikk i lyd og bilde, 100Watt ,8 ohm, og skal bruke den vis det viser seg å være bedre.

Noen som har noen forslag/ tips/ erfaringer??

høyttalere mellom 7-13000 altså......har sett en del på mentor 2, dynaudio focus 110, og monitor audio gs10, eventuelt silver rs6.....

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Dynaudio, men tok for litt siden en grunndig sammenligning mellom Dali Mentor og Gold Signature serien fra MA.
    Kort fortalt så synes jeg MAene slo daliene på så godt som alle punkter. Missforstå meg rett. Jeg mener ikke at Mentorene var dårlig, jeg synes bare at GSene var bedre.

De har forsåvidt veldig forskjellig klang, så hvorfor ikke ta alle dine kandidater med hjem for litt testing?

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, takker.

bor i trondheim og ingen fører MonitorAudio såvidt jeg vet...så hjemlån blir vanskelig

dali mentor er vel veldig livlig og detaljert i øvre toneleie, og kan bli for lys og skarp med feil elektronikk.....det skal vel passe thule audio bra hvis jeg ikke tar feil???

synes uansett ma gs10 er meget lekker...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arien
    Har ikke hørt Dynaudio, men tok for litt siden en grunndig sammenligning mellom Dali Mentor og Gold Signature serien fra MA.
    Kort fortalt så synes jeg MAene slo daliene på så godt som alle punkter. Missforstå meg rett. Jeg mener ikke at Mentorene var dårlig, jeg synes bare at GSene var bedre.

De har forsåvidt veldig forskjellig klang, så hvorfor ikke ta alle dine kandidater med hjem for litt testing?
    Da støtter jeg denne. Nå har ikke jeg hørt GS10, men jeg har GS60 selv.

Som Arien skriver er det 2 vidt forskjellige høyttalere, så det går selvfølgelig på preferanser. Jeg for min del er overhodet ikke i tvil om hva du bør velge:-D

Newcomer Trondster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henriktes
    stua er ca 25 m2 men høyttalerne må stå ganske nære veggen, og litt i hjørnet, og stuen er heavy møblert, masse gardiner og planter og bilder osv
    Dynaudio Focus er knakende gode høyttalere - har nesten dårlig samvittighet for at jeg "bare" bruker 140'erne mine som bakhøyttalere, lurer litt på å få flyttet dem ut fra hjemmekinoen og opp i stua, hvor de kan ta over for de gamle KEF'ene mine..

Men - for å få mest mulig ut av et par Dynaudio Focus, så bør de stå litt ut fra veggen - Dynaudio anbefaler at det er minst en halvmeter til side- og bakvegg for best mulig lyd..

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, hehe, skjønner dilemmaet.

jeg har alltid likt dynaudio men aldri hørt de... he he... har lyst på 140, så får vi se.....går nok greit med en halvmeter vil jeg tro.....har plass til det....

vet noen hva slags forsterker som passer til dynaudio focus?
    ------------------------------------------ monitor audio??
    ------------------------------------------- dali mentor???
    -------------------------------------------b&w 705????

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ som kanskje slår dem alle..?

Finn Torget - ProAc Response 2s - sjelden mulighet

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt alle du nevner her, men av de jeg har hørt (dali og MA) hadde jeg godt for MA.

Lånte et par GR10 for en stund siden. Utrolig morsom liten høyttaler, flott dynamikk, lett og leken med herlig detaljering. Bass responsen var også imponerende i midt rom.

GR10 er jo forgjengeren til GS10 så mistenker at denne er ennå bedre. Matchen med Thule er jeg litt usikker på, men utvilsomt verdt i forsøk mener nå jeg.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey. takk for tipset.

jeg har veldig lyst på focus 110 eller gs10... gs10 er vel litt dyrere men.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sjekket litt på tannoy, men den modellen der ligger kanskje litt under den prisklassen jeg tenkte. jeg liker designen godt. fin høyttaler....hvordan spiller tannoy?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan beskrive spillestilen til en høyttaler med noen få ord... litt vanskelig, heh... men jeg prøver.

Jeg vil si at Sensys DC1 spiller veldig pent, med god dynamikk og en utrolig bra diskant. Den går også dypere enn lillebroren MX1, og er mye mer detaljert enn denne.

Hvis du syns at Sensys er litt under prisklassen din, ta en titt på: Tannoy Eyris DC1 til knappe 10k, jeg vurderer Eyris-serien i min kommende hjemmekino.

Edit: Review av Sensys finner du her

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Nå har ikke jeg hørt GS10, men jeg har GS60 selv.
    Det er GS60 jeg endte opp med også.:-D Kunne ikke vært mer fornøyd. Høres helt fantastisk ut, selv om elektronikken min er "under par" for å si det pent.

Sitat Opprinnelig postet av henriktes
    dali mentor er vel veldig livlig og detaljert i øvre toneleie, og kan bli for lys og skarp med feil elektronikk.....det skal vel passe thule audio bra hvis jeg ikke tar feil???
    Det er sant at mentorene har mye bra gående for seg i diskanten. Men det hjelper ikke når ikke resten henger med(mellomtone/bass). MA GS er utrolig bra over HELE frekvensregisteret.
    Og som en bonus ser MAene mye bedre ut :-D (dette er selvsagt min subjektive mening).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er GS60 jeg endte opp med også.:-D Kunne ikke vært mer fornøyd. Høres helt fantastisk ut, selv om elektronikken min er "under par" for å si det pent.

Det er sant at mentorene har mye bra gående for seg i diskanten. Men det hjelper ikke når ikke resten henger med(mellomtone/bass). MA GS er utrolig bra over HELE frekvensregisteret.
    Og som en bonus ser MAene mye bedre ut :-D (dette er selvsagt min subjektive mening).
    Ayayay, Gratulerer så meget, da er vi ihvertfall 2 på forumet med GS60. Stakk du av med dem som var i sort pianolakk?

Ekstremt lekre

Bare vent til du får koblet litt skikkelig elektronikk på dem. Da blir det saker, det skal jeg love deg

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ayayay, Gratulerer så meget, da er vi ihvertfall 2 på forumet med GS60. Stakk du av med dem som var i sort pianolakk?

Ekstremt lekre

Bare vent til du får koblet litt skikkelig elektronikk på dem. Da blir det saker, det skal jeg love deg
    Jeg stakk av med de i "walnut" jeg(litt mørk brun). Av en eller annen grunn så er jeg ikke så altfor stor fan av sort pianolakk:-? .
    Vurderer den nye yamahaen som tar over for 2700. 3800 vil den vel hete tror jeg. Får teste den når den kommer. Og videre så kanskje det blir en primare CD-spiller.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stakk av med de i "walnut" jeg(litt mørk brun). Av en eller annen grunn så er jeg ikke så altfor stor fan av sort pianolakk:-? .
    Vurderer den nye yamahaen som tar over for 2700. 3800 vil den vel hete tror jeg. Får teste den når den kommer. Og videre så kanskje det blir en primare CD-spiller.
    Pene er dem uansett farge:-D

Dem blomstrer veldig med skikkelig effekt. Anbefaler deg å få skikkelig forsterkeri til dem først, så kan du oppgradere kilde etterhvert. Dem spiller bra kun med receiver, det er ikke det. Dem blir bare så sabla mye bedre med skikkelig forsterkeri:-D

Som du skjønner trådstarter, så vil vi at du skal gå for MA

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De blomstrer med skikkelig kilde.

Selv har jeg GR10 i et 40 kvm stort rom, og bassen er god den. Kan også spille relativt høyt til å være en liten tass.

Passer bra med livlige forsterkere. Gjerne engelske.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Dynaudio Focus 110, og jeg kan skrive under på at de er knallhøyttalere. Kjempestort lydbilde, knallbra bass i forhold til størrelsen og veldig bra dynamikk. Diskanten er også i toppklasse. Jeg hadde B&W DM603 S3 før, og Dynaudioene er mye mer engasjerende å lytte til, samt mye mindre anstrengende i toppen uten at lyden blir avrundet. Jeg kan anbefale dem på det varmeste. Pene er de også!

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey.

takk for gode inspill. synes MA har noe av det beste designen jeg har sett.

blir nok bestilling fra sverige snart tenker jeg! gratis frakt og greier!!

tips: søk på hva som helst i søkefeltet på Prisjakt - Den nya generationens prisjämförelser.....

så kommer alle nettbutikker opp, og beste pris osv....

Newcomer Monster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annars har HiFi Huset bra priser på MA. Tror det blir billigare:-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •