trenger hjelp til å velge mellom 3 høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp til å velge mellom 3 høytalere

Hei igjen

Jo mer jeg setter meg inn i dette hifi greiene, jo mer vanskelig å inviklet blir det! Trenger derfor noe hjelp og innspill for å velge høytalere.

Dette har jeg nå:
    Pc med ett bra onkyo stereo lydkort. brukes til mp3
    PS3. Brukes til film og cd spilling
    Tv med parabol.
    Denon PMA 1500AE forsterker.

Dette hører jeg på: ALT :P, eller det meste da. Favoritten er nok rock (Pink floyd, metallica, the killers, Oasis m.f), men jeg kan like godt finne på å sette meg ned å høre på Rap, Trance, eller opera for den saks skyld.

Fordeling er ca: 60%mp3, 30%film og 10% cd. Pluss selvsagt tv titting.

Så til høytalerene.

Alt 1: B&W 683. God allrounder som vel er akkurat det jeg trenger, ganske plasseringsvennlig siden den har bassporter i front, noe som passer det lange smale rommet mitt, samtidig som det er kjekt når jeg en gang flytter. Har prøvelyttet sammen med forsterkeren min, ble imponert. Men dette var med en cd spiller til 6000 kr koblet til, noe jeg ikke har.

Alt 2: Klipsch rf82, Spiller vistnok veldig bra på rock, noe som passer bra, samtidig som den er god på film. Men har hørt den er veldig kresen på forsterker, hvordan vil dette bli på min? Er forsåvidt ganske glad i hardtslående bass, så dette vurderes sterkt. Mulig den er litt stor? Trenger den mye luft rundt seg?

Alt 3: XTZ 99.36. Leste testen i lyd&bilde av stativhøytaleren, den fikk jo strålende kritikk. ER også billigere enn de to andre. Et pluss att den ser flott ur ( noe forsåvidt de to andre også gjør, men ikke så bra) Jeg er usikker på hva den kan levere av bass, men i teorien skal det jo være bra med bass i den? Dette er vel høytaleren jeg vet minst om, ikke er det noen tester ute av den på nettet heller :/

Jaja, blir kjempe glad for noen råd her Ikke kom med fler forslag pliis, da blir det bare enda mer å tenke på :P

Sikkert noen skrivefeil her

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio RS6 :twisted:

Du bør vurdere denne også.

Bare se her: http://avforum.no/forum/hoyttalere/2...tml#post679116

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spiller eller DAC kan du alltids skaffe senere. Må si at jeg liker kombinasjonen Denon/B&W godt. Har ikke hørt den nye serien, men regner med at den passer godt sammen med Denon.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha ok RS6, blir tatt med i beregningen

Gjør ikke akkurat ting lettere.

Men takk for opplysninger

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk jeg hadde gått for B&W 683. B&W låter bra til din forsterker vil jeg tro. Men jeg vil anbefale en lytte runde.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uaktuelt med brukt? hvis ikke bør du ta en runde på finn.no, avtorget osv. og se om du finner noen i den prisklassen i nærheten av der du bor..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pløyer gjennom bruktmarkedet ca 10 ganger daglig :P Så dukker det opp noe der, så vet jeg det

Heller litt mot 683 jeg, den har jeg hørt sammen med min forsterker, å det låt knall.

De andre må jeg et stykke for å høre på, samt låne med meg hjem hvis jeg skal teste på min forsterker, så det er litt vanskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt får du sikkert lov til å dra med deg din forsterker til forhandleren. Da får du riktignok ikke hørt dem i rommet de skal stå i, men blir bittelitt mindre vanskelig ihvertfall

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bestiller på nett har du 14 dagers returrett, då får du testa høgtalarane under riktige forhold ...om du ikkje syns det er for slitsomt å poste to pakkar à 30kg då

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun hørt Klipsch RF-82 av de du lister og må si de er veldig bra, hørte en demonstrasjon av dem (Master and Commander krigs scene og litt Rammstein/Pink Floyd) hos en lokal forhandler og de spilte helt rått, særdeles mye høyttalere for pengene. Ifølge ham skal de ikke være harde å drive heller. Neste gang jeg får litt penger til overs skal det utvilsomt bli et par slike på meg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk jeg kommer til å gå for: Monitor Audio Rs8!, det er hvertfall den jeg har mest lyst på nå, så får vi se hva jeg har mest lyst på når jeg har pengene i hånden :P

Noen som har noen innvendinger/kommentarer til den kontra RS6?

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av juleribba
    Tror faktisk jeg kommer til å gå for: Monitor Audio Rs8!, det er hvertfall den jeg har mest lyst på nå, så får vi se hva jeg har mest lyst på når jeg har pengene i hånden :P

Noen som har noen innvendinger/kommentarer til den kontra RS6?
    Jeg har lurt på det samme og snoka en del rundt på nettet, men ikke kommet frem til noe konkret svar. Virker som RS8 har blitt satt litt i skyggen av lillebroren siden den er god "Bang for the buck". Men det er neppe noen dårligere høytaler.
    Selv endte jeg opp med å kjøpe et par Monitor Audio GR20. De spiller virkelig bra.

-Nex

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo oppdatere med at jeg i dag var i Drammen etter jobb (jobber i Horten) for å prøvelytte Monitor audio rs6. Kjempehyggelig fyr på "Best hifi", dessverre var ikke høytalerene han hadde der innspilt enda, så de spilte ganske dårlig

Men jeg fikk Låne med meg høytalerparet hjem i 1,5 uke! Da slipper han å spille de inn, samtidig som jeg får prøvd ut skikkelig! Herlig altså.

Har de koblet til nå, men i morgen skal jeg kjøpe biwire-kabel + bestille nytt Onkyo lydkort til datan

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av juleribba
    Kan jo oppdatere med at jeg i dag var i Drammen etter jobb (jobber i Horten) for å prøvelytte Monitor audio rs6. Kjempehyggelig fyr på "Best hifi", dessverre var ikke høytalerene han hadde der innspilt enda, så de spilte ganske dårlig

Men jeg fikk Låne med meg høytalerparet hjem i 1,5 uke! Da slipper han å spille de inn, samtidig som jeg får prøvd ut skikkelig! Herlig altså.

Har de koblet til nå, men i morgen skal jeg kjøpe biwire-kabel + bestille nytt Onkyo lydkort til datan
    mp3 fra dataen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cd fra cd spiller, mp3 fra data, film fra ps3?

Tror du ikke jeg vet at mp3 ikke er så bra kvalitet? Hører på det litt fordet jeg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA er en utrolig god høyttaler som jeg virkelig nbefaler. Ta med forsterkeren og prøvelytt :-D Etter min mening spiller den ringer rundt BW i samme prisklasse, men dette er jo en smakssak
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert CAV MD-1 spiller rått til den prisen!

audioart.no

http://www.audioart.no/images/cavhoy1.jpg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •