Sprengt SVS ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: Sprengt SVS ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    5. Du må ha et nytt element???

6. Hadde du sendt en email til support@lsound.no samtidig som du startet denne tråden, ville nok et nytt vært på vei i posten - i dag ???

Jeg sendte en mail til lsound nesten samtidig, fikk svar nesten med engang ( veldig bra) med noen spørsmål.
    Har svart på den i kveld, så jeg avventer svar fra dem i morgen.
    Men jeg ryker vel på ca 2000 for ett nytt element da regner jeg med?
    Joohoo, nå trenger jeg ikke noen unnskyldning for å oppgradere elementet fra 12.2 :-)

Mulig dette skjedde siden jeg har en topp på 96db mellom 20-25 hz mens 50hz er 80db. ( se bilde )
    Kanskje den siste eksplosjonen i filmen tok knekken på elementet selv om selve lydnivået bare var normalt "kino-høyt" så har jeg jo den toppen som jeg ikke hører, men bare føler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Har du sjekket pot-meteret?
    Har hørt at enkelte har opplevd skraping og støy dersom denne har litt "irring".

Det koster ingenting å vri dette litt frem og tilbake for deretter å sjekke lyden på nytt.

Bare et gratis forslag...
    Hm, nå føler jeg meg litt dum, men hvor finner jeg pot-meteret?
    Må jo nesten prøves, men siden elementet skraper når jeg beveger det så er det vel antaglivis sprengt. :-(

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør trykke midt på elementflaten når du sjekker dette. Dersom du trykker på siden er sjansen for at spolen kommer borti noe, stor.

PS:
    Den kurven var litt stygg, ja....

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cpt.Crusoe
    Jeg sendte en mail til lsound nesten samtidig, fikk svar nesten med engang ( veldig bra) med noen spørsmål.
    Har svart på den i kveld, så jeg avventer svar fra dem i morgen.
    Men jeg ryker vel på ca 2000 for ett nytt element da regner jeg med?
    Joohoo, nå trenger jeg ikke noen unnskyldning for å oppgradere elementet fra 12.2 :-)

Mulig dette skjedde siden jeg har en topp på 96db mellom 20-25 hz mens 50hz er 80db. ( se bilde )
    Kanskje den siste eksplosjonen i filmen tok knekken på elementet selv om selve lydnivået bare var normalt "kino-høyt" så har jeg jo den toppen som jeg ikke hører, men bare føler?
    Toppene er det rommet som har skyld for, ikke subben. Den spiller nesten linjært over hele frekvensspekteret. Har du bestilt nytt element?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Toppene er det rommet som har skyld for, ikke subben. Den spiller nesten linjært over hele frekvensspekteret. Har du bestilt nytt element?
    Har bestilt ett nytt element.
    Kjøpte også en velodyne sms-01 til å fjerne den store toppen jeg har slik at lyden blir mer riktig fra subwoofern.

Men tror det er noe mer galt med wooferen.
    Siden det var en som mente at det kunne skrape hvis pot-meteret var irret så skrudde jeg på svs's for å høre etter en gang til.
    Og riktignok, ikke noe skraping. Så jeg varglad i ca 3 sekunder før jeg skjønte at det ikke kom noe lyd eller bevegelse fra SVS i det hele tatt.
    Den grønne lampen bak lyser ,og sikringen er ok, men det kommer altså ikke noe lyd.

Så jeg er usikker på om dette er riktig siden elementet er sprengt og at det vil komme lyd når nytt element er på plass eller om det er noe mer galt :-(

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det behøver ikke å bety at noe mer har skjedd.
    Når spolen i elementet går for varm, koker/smelter lakken på tråden i spolen, og dermed blir det for trangt i spolegapet, og det skurrer. Blir det ille nok setter spolen seg fast, og du får ingen lyd.
    En annen ting er muligheten for kortslutning i spolen når lakken har smeltet, så det beste tipset er og ikke slå den på igjen, før nytt element er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilt nytt element? Hvis det er 12.2 som står i din sub, og det er det hvis det er en gummring rundt magnetene, så burde den om jeg ikke husker feil være mindre enn 3 år gammel og dermed fremdeles under garanti.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Bestilt nytt element? Hvis det er 12.2 som står i din sub, og det er det hvis det er en gummring rundt magnetene, så burde den om jeg ikke husker feil være mindre enn 3 år gammel og dermed fremdeles under garanti.
    Ja subben er bare ett år, og jeg kan sende inn elementet slik at dem Lsound kan se på det. Og hvis det er produksjonsfeil får jeg nytt.
    Men det er vel høyst sannsynlig at jeg har spillt for høyt slik at det har blitt sprengt og da dekkes det ikke av garantien.
    Så jeg kjøpte like så godt ett 12.3 element. Da får jeg jo oppgradert også :-)
    Har hentet elementet i dag, og skal sette det inn nå.
    Så får jeg håpe at det ikke er noe mer galt med subben

Så nå skal jeg se igjennom guiden din og til flageborg om hvordan man bytter element.
    Dette er jo glimrende guider med bilder og tips. Så en stor takk til dere for guidene :-)
    Spesielt det med en hånd mellom skrujern og skruen så jeg ikke punkterer opphenget. Det hadde jeg ikke tenkt på en gang.
    Og det hadde nok ødelagt hele helgen og litt til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW, da er det endelig liv i SVS'n min igjen :-) :-) :-)

Heldigvis er alt i orden med det nye elementet på plass.
    Så da er det bare å spille det inn.......

Så takk til avforum.no og tusen takk til alle som svarte og ville hjelpe meg.
    Og selvfølgelig takk til Lsound for rask og god kundeservice igjen.

Nå skal jeg sove......

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det ikke var annet som hadde gått fløyten!

Dersom du har konkrete opplevelser med det nye elementets lydmessige karakter ifht. 12.2, er det fint om du gir oss andre en liten tilbakemelding.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •